39,916
עריכות
אין תקציר עריכה |
מ (החלפת טקסט – "״" ב־""") |
||
שורה 4: | שורה 4: | ||
== מאכלי שבת == | == מאכלי שבת == | ||
מאכלי שבת נחשבים לנעלים יותר אף מהמאכלים ב[[סעודת יום טוב]]. מאכלי שבת אינם מגשמים, לכן אין הם זקוקים לבירור. אין בה | מאכלי שבת נחשבים לנעלים יותר אף מהמאכלים ב[[סעודת יום טוב]]. מאכלי שבת אינם מגשמים, לכן אין הם זקוקים לבירור. אין בה "פרש שבתכם" כפי שהדבר במאכלי יום טוב. | ||
ההבנה העמוקה יותר בהבדל שבין מאכלי יום טוב למאכלי שבת היא שבמאכלי יום טוב ישנה החומריות שהיא [[גשמיות]], שממנה בא ה"פרש חגיכם", ואילו מאכלי שבת למרות שהם בכל זאת גם כן גשמיים, אך אין בהם חומריות. | ההבנה העמוקה יותר בהבדל שבין מאכלי יום טוב למאכלי שבת היא שבמאכלי יום טוב ישנה החומריות שהיא [[גשמיות]], שממנה בא ה"פרש חגיכם", ואילו מאכלי שבת למרות שהם בכל זאת גם כן גשמיים, אך אין בהם חומריות. | ||
שורה 20: | שורה 20: | ||
== זמירות שבת == | == זמירות שבת == | ||
הטעם מדוע לא הכניס הוד | הטעם מדוע לא הכניס הוד כ"ק [[רבנו הזקן]] ב[[סידור אדה"ז|סידור]]ו זמירות לשבת, | ||
אמר הוד | אמר הוד כ"ק [[הרבי הצמח צדק]] מפני שחשב שבשולחן הסעודה ידברו | ||
ב[[חסידות]]. | ב[[חסידות]]. | ||
הוד | הוד כ"ק [[הרבי מהר"ש]] אמר הטעם מפני שיאמרו ניגון, והוד כ"ק [[הרבי מהורש"ב]] תיווך בין שני הענינים.<REF> | ||
[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15842&hilite=0c1c801b-aa70-4028-924b-a706c75591a4&st=%u05e0%u05d9%u05d2%u05d5%u05df ספר השיחות תש"ד עמוד 94]</REF> | [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15842&hilite=0c1c801b-aa70-4028-924b-a706c75591a4&st=%u05e0%u05d9%u05d2%u05d5%u05df ספר השיחות תש"ד עמוד 94]</REF> | ||
== ראו עוד == | == ראו עוד == |
עריכות