סעודת שבת: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 6 בתים ,  13 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – "״" ב־"""
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "״" ב־""")
שורה 4: שורה 4:
== מאכלי שבת ==
== מאכלי שבת ==


מאכלי שבת נחשבים לנעלים יותר אף מהמאכלים ב[[סעודת יום טוב]]. מאכלי שבת אינם מגשמים, לכן אין הם זקוקים לבירור. אין בה ״פרש שבתכם״ כפי שהדבר במאכלי יום טוב.
מאכלי שבת נחשבים לנעלים יותר אף מהמאכלים ב[[סעודת יום טוב]]. מאכלי שבת אינם מגשמים, לכן אין הם זקוקים לבירור. אין בה "פרש שבתכם" כפי שהדבר במאכלי יום טוב.


ההבנה העמוקה יותר בהבדל שבין מאכלי יום טוב למאכלי שבת היא שבמאכלי יום טוב ישנה החומריות שהיא [[גשמיות]], שממנה בא ה"פרש חגיכם", ואילו מאכלי שבת למרות שהם בכל זאת גם כן גשמיים, אך אין בהם חומריות.
ההבנה העמוקה יותר בהבדל שבין מאכלי יום טוב למאכלי שבת היא שבמאכלי יום טוב ישנה החומריות שהיא [[גשמיות]], שממנה בא ה"פרש חגיכם", ואילו מאכלי שבת למרות שהם בכל זאת גם כן גשמיים, אך אין בהם חומריות.
שורה 20: שורה 20:


== זמירות שבת ==
== זמירות שבת ==
הטעם מדוע לא הכניס הוד כ״ק [[רבנו הזקן]] ב[[סידור אדה"ז|סידור]]ו זמירות לשבת,  
הטעם מדוע לא הכניס הוד כ"ק [[רבנו הזקן]] ב[[סידור אדה"ז|סידור]]ו זמירות לשבת,  
אמר הוד כ״ק [[הרבי הצמח צדק]] מפני שחשב שבשולחן הסעודה ידברו
אמר הוד כ"ק [[הרבי הצמח צדק]] מפני שחשב שבשולחן הסעודה ידברו
ב[[חסידות]].  
ב[[חסידות]].  


הוד כ״ק [[הרבי מהר"ש]] אמר הטעם מפני שיאמרו ניגון, והוד כ״ק [[הרבי מהורש"ב]] תיווך בין שני הענינים.<REF>
הוד כ"ק [[הרבי מהר"ש]] אמר הטעם מפני שיאמרו ניגון, והוד כ"ק [[הרבי מהורש"ב]] תיווך בין שני הענינים.<REF>
[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15842&hilite=0c1c801b-aa70-4028-924b-a706c75591a4&st=%u05e0%u05d9%u05d2%u05d5%u05df ספר השיחות תש"ד עמוד 94]</REF>
[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15842&hilite=0c1c801b-aa70-4028-924b-a706c75591a4&st=%u05e0%u05d9%u05d2%u05d5%u05df ספר השיחות תש"ד עמוד 94]</REF>
== ראו עוד ==
== ראו עוד ==
39,916

עריכות