הקהל לפי סדר השנים: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "אדמו"ר שליט"א" ב־"הרבי"
מ (החלפת טקסט – "אדמו"ר שליט"א" ב־"הרבי")
שורה 3: שורה 3:


=="הקהל"==
=="הקהל"==
בכמה מקומות מתעכב [[אדמו"ר שליט"א]] על השם שניתן לשנה זו, בכך שלמרות ש[[מצות הקהל]] בזמן ש[[בית המקדש]] היה קיים, חיובה הוא רק ב"[[יום הקהל]]" - ב[[מוצאי יום טוב הראשון של חג הסוכות]], נקראת השנה כולה "שנת הקהל".
בכמה מקומות מתעכב [[הרבי]] על השם שניתן לשנה זו, בכך שלמרות ש[[מצות הקהל]] בזמן ש[[בית המקדש]] היה קיים, חיובה הוא רק ב"[[יום הקהל]]" - ב[[מוצאי יום טוב הראשון של חג הסוכות]], נקראת השנה כולה "שנת הקהל".


הסיבה שעומדת מאוחרי שם זה היא, שלמרות המגבלה של מצות הקהל ב"זמן" (מוצאי שביעית) ו"מקום" (בית המקדש) - הרי שעצם המצוה ומהותה הוא בכל משך ימי השנה, "שנת הקהל", כמו שכתוב בתורה: "ליראה את השם תמיד כל הימים". היינו, שתכליתה של מצות הקהל הוא "חיזוק דת האמת" בכל הימים שלאחרי [[מעמד הקהל]], בכל השנה כולה, ולכן היא נקראת בשם מיוחד זה.
הסיבה שעומדת מאוחרי שם זה היא, שלמרות המגבלה של מצות הקהל ב"זמן" (מוצאי שביעית) ו"מקום" (בית המקדש) - הרי שעצם המצוה ומהותה הוא בכל משך ימי השנה, "שנת הקהל", כמו שכתוב בתורה: "ליראה את השם תמיד כל הימים". היינו, שתכליתה של מצות הקהל הוא "חיזוק דת האמת" בכל הימים שלאחרי [[מעמד הקהל]], בכל השנה כולה, ולכן היא נקראת בשם מיוחד זה.
שורה 27: שורה 27:
*שנת [[תשכ"ז]] - [[הרבי]] עורר על [[מבצע תפילין]] והוסיף שצריך להיות תוך הדגשה על ענין ה[[הקהל בנפש האדם]]. כמו כן עורר על הנחת [[תפילין]] ב[[כותל המערבי]] ב[[ירושלים]] שיוצר גם עניין של הקהל.
*שנת [[תשכ"ז]] - [[הרבי]] עורר על [[מבצע תפילין]] והוסיף שצריך להיות תוך הדגשה על ענין ה[[הקהל בנפש האדם]]. כמו כן עורר על הנחת [[תפילין]] ב[[כותל המערבי]] ב[[ירושלים]] שיוצר גם עניין של הקהל.
*שנת [[תשל"ג]] - [[הרבי]] עורר לארגן כינוסי [[הקהל]] של ילדים ב[[כותל המערבי]] לזכות עם ישראל.
*שנת [[תשל"ג]] - [[הרבי]] עורר לארגן כינוסי [[הקהל]] של ילדים ב[[כותל המערבי]] לזכות עם ישראל.
*שנת [[תשמ"א]] - [[תשמ"א]] היתה שנה שבה הדגיש [[אדמו"ר שליט"א]] פעמים רבות את נושא ה"הקהל". ב[[שלשלת היחס]] ב"[[היום יום]]" מובא על שנה זו "מעורר שהשנה היא שנת הקהל את העם, האנשים והנשים והטף". במעמד "ברכת החמה" בחצר 770, אמר אדמו"ר שליט"א שיחה מיוחדת המקשרת את ברכת החמה עם מצות "הקהל" בכך שלמעמד הנדיר התאספו אנשים, נשים וטף לברכה שמהותה ותוכנה הוא יראת השם.
*שנת [[תשמ"א]] - [[תשמ"א]] היתה שנה שבה הדגיש [[הרבי]] פעמים רבות את נושא ה"הקהל". ב[[שלשלת היחס]] ב"[[היום יום]]" מובא על שנה זו "מעורר שהשנה היא שנת הקהל את העם, האנשים והנשים והטף". במעמד "ברכת החמה" בחצר 770, אמר אדמו"ר שליט"א שיחה מיוחדת המקשרת את ברכת החמה עם מצות "הקהל" בכך שלמעמד הנדיר התאספו אנשים, נשים וטף לברכה שמהותה ותוכנה הוא יראת השם.
*שנת [[תשמ"ח]] - תשמ"ח היתה השנה שבה קיבלה [[מצות הקהל בימינו]] תנופה מיוחדת לאור הכרזת [[אדמו"ר שליט"א]] על [[מבצע הקהל]].
*שנת [[תשמ"ח]] - תשמ"ח היתה השנה שבה קיבלה [[מצות הקהל בימינו]] תנופה מיוחדת לאור הכרזת [[הרבי]] על [[מבצע הקהל]].
*שנת [[תשנ"ה]] - היות שהיה זה לאחר [[ג' תמוז תשנ"ד]], התאספו חסידי [[חב"ד]] ב"הקהל" סביב הנקודה שנותרה - קבלת פני משיח צדקנו בהכרזת "{{יחי}}" מעומק הלב והתחזקות בכל מבצעי אדמו"ר שליט"א, ובמיוחד ב"מבצע הקהל" שנוגע לשנה זו. ביום ב' ניסן, התקיים כינוס "הקהל" בסינרמה, [[תל אביב]] בארגון [[מטה משיח באה"ק]]. ביום כ"ח ניסן, התקיים כינוס הקהל בככר מלכי ישראל, תל אביב בארגון [[האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה]].
*שנת [[תשנ"ה]] - היות שהיה זה לאחר [[ג' תמוז תשנ"ד]], התאספו חסידי [[חב"ד]] ב"הקהל" סביב הנקודה שנותרה - קבלת פני משיח צדקנו בהכרזת "{{יחי}}" מעומק הלב והתחזקות בכל מבצעי אדמו"ר שליט"א, ובמיוחד ב"מבצע הקהל" שנוגע לשנה זו. ביום ב' ניסן, התקיים כינוס "הקהל" בסינרמה, [[תל אביב]] בארגון [[מטה משיח באה"ק]]. ביום כ"ח ניסן, התקיים כינוס הקהל בככר מלכי ישראל, תל אביב בארגון [[האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה]].
*שנת [[תשס"ב]] - יצא לאור בפעם הראשונה ה[[תוכן ומפתח בענייני הקהל]] ע"י [[ועד חיילי בית דוד (770)]].
*שנת [[תשס"ב]] - יצא לאור בפעם הראשונה ה[[תוכן ומפתח בענייני הקהל]] ע"י [[ועד חיילי בית דוד (770)]].
39,916

עריכות