שש עשרה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 4 בתים ,  31 במאי 2013
מ
אין תקציר עריכה
(יצירה)
 
מאין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
בנוסף לכך ידוע שה[[אדמו"ר הזקן]] בגיל ט"ז כבר היה גאון גדול, מקובל וחקרן. ועל זמן זה נאמר עליו: שאם היה הזמן התנאים הוא היה תנא גדול, בזמן הנביאים הוא היה נביא גדול (וסיים ה[[צמח צדק]] בספרו זאת) שזה שזה היה בהעלם, הוא מפני שהדור לא היה ראוי לכך.
בנוסף לכך ידוע שה[[אדמו"ר הזקן]] בגיל ט"ז כבר היה גאון גדול, מקובל וחקרן. ועל זמן זה נאמר עליו: שאם היה הזמן התנאים הוא היה תנא גדול, בזמן הנביאים הוא היה נביא גדול (וסיים ה[[צמח צדק]] בספרו זאת) שזה שזה היה בהעלם, הוא מפני שהדור לא היה ראוי לכך.


כמו כן "בגיל שלושים בהיותו בק"ק (קהילת קודש) מאהליב שאצל נהר דניסטור, חזר על כל התלמוד פעם הט"ז בעמידה לילה ויום" עם כל הראשונים והאחרונים{{הערה| הקדמת בני המחבר לשלחן ערוך.}}.
כמו כן "בגיל שלושים בהיותו בק"ק (קהילת קודש) [[מאהליב]] שאצל נהר דניסטור, חזר על כל התלמוד פעם הט"ז בעמידה לילה ויום" עם כל הראשונים והאחרונים{{הערה| הקדמת בני המחבר לשלחן ערוך.}}.
וביאר על כך [[ר' לוי'ק]] אביו של [[הרבי]], שהט"ז פעמים הללו הן כנגד הדל"ת רבתי שב"אחד" (בשמע ישראל), כיון שד' רבתי היא ד' פעמים ד'. והוא יותר נעלה מהת"ר פעמים שהשאגת אריה גמר את הש"ס שהוא בגימטריה "ברוך שם כבוד".
וביאר על כך [[ר' לוי'ק]] אביו של [[הרבי]], שהט"ז פעמים הללו הן כנגד הדל"ת רבתי שב"אחד" (בשמע ישראל), כיון שד' רבתי היא ד' פעמים ד'. והוא יותר נעלה מהת"ר פעמים שהשאגת אריה גמר את הש"ס שהוא בגימטריה "ברוך שם כבוד".