שיעורים יומיים: הבדלים בין גרסאות בדף

←‏זמני הלימוד: זה פשוט לא נכון, זה לא כתוב במכתב אליו מצויין, ומדובר רק בנוגע לחת"ת. אתייחס לרמב"ם כשאמצא מקור ברור.
(←‏זמני הלימוד: זה פשוט לא נכון, זה לא כתוב במכתב אליו מצויין, ומדובר רק בנוגע לחת"ת. אתייחס לרמב"ם כשאמצא מקור ברור.)
שורה 48: שורה 48:
בנוגע לשיעורי הרמב"ם, ישנה הקפדה אצל חלק מהחסידים לומר אותם בלילה שלפני, וזאת על פי עדותם של חסידים שראו את הרבי לומד בלילה את השיעורים השייכים ליום שלמחרת, אך הרבי בעצמו אמר שאין הקפדה בזה, וזמן הלימוד הוא במשך היום ואפשר להשלים בלילה שלאחר מכן אם לא הספיקו{{הערה|ספר ההתוועדויות תשמ"ט ח"א עמ' 192.}}.
בנוגע לשיעורי הרמב"ם, ישנה הקפדה אצל חלק מהחסידים לומר אותם בלילה שלפני, וזאת על פי עדותם של חסידים שראו את הרבי לומד בלילה את השיעורים השייכים ליום שלמחרת, אך הרבי בעצמו אמר שאין הקפדה בזה, וזמן הלימוד הוא במשך היום ואפשר להשלים בלילה שלאחר מכן אם לא הספיקו{{הערה|ספר ההתוועדויות תשמ"ט ח"א עמ' 192.}}.
   
   
במקרים בהם לא הספיקו ללמוד את אחד מהשיעורים היומיים, הורה הרבי שאין 'לדלג' לשיעור של היום שלמחרת, אלא יש קודם להשלים את השיעור של היום הקודם, ורק לאחר מכן לומר את השיעור של היום הנוכחי{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/13/4593 אגרות קודש כ"ק אדמו"ר שליט"א חלק י"ג אגרת ד'תקצג].}}. הסיבה נעוצה בכך שתקנת לימוד הרמב"ם היא בכך שהרמב"ם סידר את ספרו באופן שכדי להבין היטב את ההלכות יש ללומדם לפי הסדר.
במקרים בהם לא הספיקו ללמוד את אחד מהשיעורים היומיים, הורה הרבי שאין 'לדלג' לשיעור של היום שלמחרת, אלא יש קודם להשלים את השיעור של היום הקודם, ורק לאחר מכן לומר את השיעור של היום הנוכחי{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/ig/13/4593 אגרות קודש כ"ק אדמו"ר שליט"א חלק י"ג אגרת ד'תקצג].}}.
 
==סגולת הלימוד==
==סגולת הלימוד==
{{פסקה חסרה}}
{{פסקה חסרה}}