בכן: הבדלים בין גרסאות בדף

אין שינוי בגודל ,  9 באפריל 2013
תיקון קל
מ (תיקון סגנון - עכשיו זה בסדר?)
(תיקון קל)
שורה 9: שורה 9:
אולם בין המוח ללב, כיון שלכל אחד יש מהות שונה, עובר ה"מסר" מהמוח תהליך של עיבוד בגרון (שהוא המחבר את הראש והגוף). בתהליך זה מתעלם השכל ולאחר זמן מופיעה המידה.
אולם בין המוח ללב, כיון שלכל אחד יש מהות שונה, עובר ה"מסר" מהמוח תהליך של עיבוד בגרון (שהוא המחבר את הראש והגוף). בתהליך זה מתעלם השכל ולאחר זמן מופיעה המידה.


===בעבודה{{הערה|ד"ה אור לי"ד ה'ש"ת.}}===
===בעבודה===
בגרונו של האדם יש שלושה גורמים המקשרים את הראש והגוף: קנה, ושט וורידים. ובקבלה הם נקראים: שר המשקים, האופים והטבחים. וענינם הוא התגברות החומריות והשיקוע באכילה ושתיה, וכן רתיחת הדם בעניני העולם.
בגרונו של האדם יש שלושה גורמים המקשרים את הראש והגוף: קנה, ושט וורידים. ובקבלה הם נקראים: שר המשקים, האופים והטבחים. וענינם הוא התגברות החומריות והשיקוע באכילה ושתיה, וכן רתיחת הדם בעניני העולם.


שורה 16: שורה 16:
ולכן הוא נקרא "[[מצרים]]", כי זה אותיות "'''מיצר - מי'''". דהיינו, אחד מכינויי [[ספירת הבינה]] הוא "[[מי]]" - כלומר, ביטול לחכמה וכן בגימטריה 50 כנגד [[חמישים שערי בינה]]. ומיצר זה מעכב את הנקודה הבאה מה"מי" (בינה) ללב.
ולכן הוא נקרא "[[מצרים]]", כי זה אותיות "'''מיצר - מי'''". דהיינו, אחד מכינויי [[ספירת הבינה]] הוא "[[מי]]" - כלומר, ביטול לחכמה וכן בגימטריה 50 כנגד [[חמישים שערי בינה]]. ומיצר זה מעכב את הנקודה הבאה מה"מי" (בינה) ללב.


הדרך להפטר מבעיה זו היא: "הקול מעורר את הכוונה". כלומר, שע"י התפילה בקול הוא מכניס את האהבה שתהא מורגשת בלב. כמו כן בעבודה ב[[רעותא דליבא]] הופכים את החושך לאור וממילא אינו מעכב.
הדרך להפטר מבעיה זו היא: "הקול מעורר את הכוונה". כלומר, שע"י התפילה בקול הוא מכניס את האהבה שתהא מורגשת בלב. כמו כן בעבודה ב[[רעותא דליבא]] הופכים את החושך לאור וממילא אינו מעכב{{הערה|ד"ה אור לי"ד ה'ש"ת.}}.


==נחיצותו==
==נחיצותו==