|
|
(4 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות) |
שורה 1: |
שורה 1: |
| בתורת החסידות מבוארים משמעויות של מספרים שונים.
| |
|
| |
|
| ==אחד==
| |
| המספר '''אחד''' מורה על האחדות, היינו שאין מציאות שניה המחולקת. והיא אחדות מושלמת ופשוטה (היינו שאיננה מורכבת מב' דברים).
| |
|
| |
| האחד בשונה מ[[יחיד]] מורה על כך שאפילו שכבר נברא העולם, עדיין הקב"ה אחד כפי שהיה קודם שנברא.
| |
|
| |
| {{ערך מורחב|ערכים=[[אחדות ה']], [[אחדות פשוטה]], [[אין עוד מלבדו]] ו[[הוי' הוא האלקים]]}}
| |
|
| |
| ==שתיים==
| |
| *[[שתיים]] - מורה על חלוקה, ישנה מציאות נפרדת.
| |
|
| |
| ==שלוש==
| |
| *[[שלוש]] - מורה על [[התכללות]] של הכל, אחדות אמיתית. וכן ענין של חזקה - תוקף.
| |
|
| |
| ==ארבע==
| |
| *[[ארבע]] - כסא עומד על ארבע רגליים, מורה על יציבות יותר משלוש (כיסא של שלוש רגליים). ארבע יסודות.
| |
|
| |
| ==חמש==
| |
| *[[חמש]] - היד החמישית לפרעה דאתפריעו מיניה כל נהורין, היסוד היולי. בן חמש למקרא.
| |
|
| |
| ==שש==
| |
| *[[שש]] - שישה מידות, ששת ימי בראשית. ירידה לעולם. פעמיים חזקה.
| |
|
| |
| ==שבע==
| |
| *[[שבע]] - שבת, מורה על יציאה מהעולם ועליה למעלה. אך בגדרי הטבע.
| |
|
| |
| ==שמונה==
| |
| *[[שמונה]] - למעלה מהטבע, המילה בשמיני. שני אופנים: אז, וזא. השמיני שלאחרי ושנכלל (דבר מלכות שמיני ועוד).
| |
|
| |
| ==תשע==
| |
| *[[תשע]] - שלוש פעמים חזקה, הספירות כשלעצמן, ללא ירידה לעולם (מלכות).
| |
|
| |
| ==עשר==
| |
| *[[עשר]] - שלימות הפרצוף, העשירי יהיה קודש, כללות העולם - סדר ההשתלשלות (עשר ולא תשע עשר ולא אחד עשרה). בן עשר למשנה.
| |
|
| |
| ==אחד עשרה==
| |
| *[[אחד עשרה]] - למעלה מהעולם - סדר ההשתלשלות, המספר של הקליפה, הלבונה היא הסממן הי"א, י"א בניסן הולדת הרבי י"א שבט חודש הי"א.
| |
|
| |
| ==שתיים עשרה==
| |
| *[[שתיים עשרה]] - שנים עשר השבטים, י"ב חודשי השנה.
| |
|
| |
| ==שלוש עשרה==
| |
| *[[שלוש עשרה]] - מידות שהתורה נדרשת, מידות הרחמים, עלים בשושנה. בגימטריה אחד.
| |
|
| |
| ==ארבע עשרה==
| |
| *[[ארבע עשרה]] - "די" - ענינו של עני. מילוי המלכות וסדר ההשתלשלות.
| |
|
| |
| ==חמש עשרה==
| |
| *[[חמש עשרה]] - "י-ה", עשיר, גילוי של למעלה מסדר ההשתלשלות גורם לבנינה של המדינה החריבה - מלכות. בן חמש עשרה לגמרא.
| |
|
| |
| ==שש עשרה==
| |
|
| |
|
| |
| ==שבע עשרה==
| |
| בגימטריה "טוב".
| |
|
| |
| ==שמונה עשרה==
| |
| בגימטריה "חי".
| |
|
| |
| ==תשע עשרה==
| |
|
| |
|
| |
| ==עשרים==
| |
| כ"ף הוא ראשי תיבות כתר, והמילה עשרים היא בגימטריה כתר. בן עשרים לרדוף ולמכור בנכסי אביו.
| |
|
| |
| ==עשרים ואחד==
| |
| אך טוב לישראל.
| |
|
| |
| ==עשרים ושתיים==
| |
| בך יברך ישראל.
| |
|
| |
| ==עשרים ושלוש==
| |
|
| |
|
| |
| ==עשרים וארבע==
| |
| כתבי הקודש. "כד" ותמלא כדה ותעל - בכ"ד ספרים.
| |
|
| |
| ==עשרים וחמש==
| |
| כה - נבואת שאר הנביאים.
| |
|
| |
| ==עשרים ושש==
| |
| בגימטריה [[שם הוי']].
| |
|
| |
| ==עשרים ושבע==
| |
| זך - מורה על בירור וזיכוך העולם (ובפרט בדור השביעי שבו יצרפו ויזככו רבים..).
| |
|
| |
| ==עשרים ושמונה==
| |
| כח.
| |
|
| |
| ==עשרים ותשע==
| |
|
| |
|
| |
| ==שלושים==
| |
| מספר הימים בחודש מלא. שלושים יום קודם החג צריך להתחיל לעסוק בהלכות החג.
| |
|
| |
| ==שלושים ואחת==
| |
| גימטריא שם א-ל.
| |
|
| |
| ==שלושים ושניים==
| |
| ל"ב נתיבות חכמה.
| |
|
| |
| ==שלושים ושלוש==
| |
| גל עיני ואביטה נפלאות מתורתך. ל"ג בעומר.
| |
|
| |
| ==שלושים ושש==
| |
| ל"ו צדיקים נסתרים.
| |
|
| |
| ==שלושים ותשע==
| |
| ט"ל אורות טלך. ל"ט אבות מלאכות.
| |
|
| |
| ==ארבעים ושניים==
| |
| שם מ"ב, שם הוי' במילוי אל"פים.
| |
|
| |
| ==ארבעים ותשע==
| |
| מ"ט שערי בינה. מ"ט ימי העומר. שלימות בירור המידות.
| |
|
| |
| ==חמישים==
| |
| שער הנו"ן (חמישים שערי בינה).
| |
|
| |
|
| |
| ==שישים==
| |
| מבטל כל מיני רע.
| |
|
| |
| ==שבעים==
| |
| שלימות בירור המידות.
| |
|
| |
| ==מאה==
| |
| מורה על הכתר, שלימות של עשר פעמים עשר. סיום בירור המידות ולכן בן מאה כאילו מת ועבר מן העולם.
| |