שיחה:ניגון אימתי קאתי מר: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
(יצירת דף עם התוכן "ב"ה, א' סיון, תש"כ ברוקלין. האברך חיים שי' שלום וברכה! במענה למכתבו מיום החמישי, בו שואל או...")
 
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:
במענה למכתבו מיום החמישי, בו שואל אודות נגון [אימתי] קאתי מר. ושואל על מקורו של הנגון.
במענה למכתבו מיום החמישי, בו שואל אודות נגון [אימתי] קאתי מר. ושואל על מקורו של הנגון.


והנה כפי הידוע לי, הנגון הוא נגון ירושלמי, ואין ברור מי הוא מחברו, ולפני איזה שנים הרי כמה מהחרדים התחילו לנגנו בתיבות האמורות, מפני ההרגש שפעל בהם נגון האמור, אבל פשוט שאין זה בדוקא, ואם יבוא מי שהוא מנגן ירא שמים בעל רגש וימציא נגון יותר מתאים להתעוררות הנפש והתבוננו[ת] בהענין דלכשיפוצו קאתי מר, ברשות כל אחד לקבל דעתו בזה.
והנה כפי הידוע לי, הנגון הוא נגון ירושלמי, '''ואין ברור מי הוא מחברו'''
 
ולפני איזה שנים הרי כמה מהחרדים התחילו לנגנו בתיבות האמורות, מפני ההרגש שפעל בהם נגון האמור, אבל פשוט שאין זה בדוקא, ואם יבוא מי שהוא מנגן ירא שמים בעל רגש וימציא נגון יותר מתאים להתעוררות הנפש והתבוננו[ת] בהענין דלכשיפוצו קאתי מר, ברשות כל אחד לקבל דעתו בזה.


באם שאלתו לגוף הענין דלכשיפוצו מעינותיך חוצה קאתי מר, הרי הם דבריו של מלכא משיחא בעצמו מענה להבעש"ט בהיותו בהיכלו למעלה וכהודעת הבעש"ט באגה"ק שלו שנדפס בספרו של א' מגדולי תלמידיו, בן פורת יוסף הר"י מפולנאה, ואין לך הוראה ברורה מזה.
באם שאלתו לגוף הענין דלכשיפוצו מעינותיך חוצה קאתי מר, הרי הם דבריו של מלכא משיחא בעצמו מענה להבעש"ט בהיותו בהיכלו למעלה וכהודעת הבעש"ט באגה"ק שלו שנדפס בספרו של א' מגדולי תלמידיו, בן פורת יוסף הר"י מפולנאה, ואין לך הוראה ברורה מזה.
2

עריכות