עזרה:מדריך לכתיבת ערכים: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
הגהה.
מ (הגהה.)
מ (הגהה.)
שורה 96: שורה 96:
מילוי החסר הוא השלמת המידע שהותווה בראשי הפרקים בשלב תכנון המבנה. בשלב זה תוכלו לעמוד על טיבו של המבנה שלכם, ובאיזו מידה הוא "עובד". כל פסקה בערך צריכה להיבנות כמו סיפור ממוזער: היא צריכה להיפתח בשאלה מרומזת (אף פעם לא ישירה!) והמשפט האחרון בפסקה צריך לענות על השאלה ולהוביל באופן טבעי לפסקה הבאה. לדוגמה:
מילוי החסר הוא השלמת המידע שהותווה בראשי הפרקים בשלב תכנון המבנה. בשלב זה תוכלו לעמוד על טיבו של המבנה שלכם, ובאיזו מידה הוא "עובד". כל פסקה בערך צריכה להיבנות כמו סיפור ממוזער: היא צריכה להיפתח בשאלה מרומזת (אף פעם לא ישירה!) והמשפט האחרון בפסקה צריך לענות על השאלה ולהוביל באופן טבעי לפסקה הבאה. לדוגמה:


:מאו קרל קשקבל החל את לימודיו במאו מכללת הגבנ"צ בשנת 1911 ('''כאן שואלים הקוראים: ומה הוא למד?''') והתמחה בהליכי המאו קממבר והמאו גורגונזולה ('''מה קרה אחר כך?''')
:מאו קרל קשקבל החל את לימודיו במכללת הגבנ"צ בשנת 1911 ('''כאן שואלים הקוראים: ומה הוא למד?''') והתמחה בהליכי הקממבר והגורגונזולה ('''מה קרה אחר כך?''')
:עם סיום לימודיו, כבש את איטליה ('''מה הוא עשה אתה?''') והפך אותה לפרובינקיית הגבינה העיקרית של מאו נוער הגבעות, דבר שהחליש מאוד את מעמד המאו פרומעז במדינה ('''ומה קרה בעקבות זאת?''').  
:עם סיום לימודיו, כבש את איטליה ('''מה הוא עשה אתה?''') והפך אותה לפרובינקיית הגבינה העיקרית של נוער הגבעות, דבר שהחליש מאוד את מעמד הפרומעז במדינה ('''ומה קרה בעקבות זאת?''').  
:שנתיים מאוחר יותר מרדו חיילים מגדודי הפרומעז ושרפו את מכללת הגבנ"צ עד עפר ('''מה הייתה תגובתו של קשקבל?'''). קשקבל שלח שני לגיונות לדיכוי המרידה, אך אחרי כישלון בקרב מאו גאודה נאלץ להגיע לפשרה עם שבט הפרומעז.  
:שנתיים מאוחר יותר מרדו חיילים מגדודי הפרומעז ושרפו את מכללת הגבנ"צ עד עפר ('''מה הייתה תגובתו של קשקבל?'''). קשקבל שלח שני לגיונות לדיכוי המרידה, אך אחרי כישלון בקרב גאודה נאלץ להגיע לפשרה עם שבט הפרומעז.  


ישנן שתי בעיות טיפוסיות שכל כותבי ערך נתקלו בהן לפחות פעם אחת בכל ערך:
ישנן שתי בעיות טיפוסיות שכל כותבי ערך נתקלו בהן לפחות פעם אחת בכל ערך:
שורה 105: שורה 105:


דוגמה טיפוסית לבעיות התנצלות וזנבות:
דוגמה טיפוסית לבעיות התנצלות וזנבות:
:הפרלמנט במדינת מאו פרמזן דן בחוקים ואישר אותם בהצבעה, ואחר כך היה המלך במדינה יכול להחליט אם לאשר או לדחות את החוקים. בזמן הרפורמות של מאו קרל קשקבל בוטלה זכות הוטו של המלך.  
:הפרלמנט במדינת פרמזן דן בחוקים ואישר אותם בהצבעה, ואחר כך היה המלך במדינה יכול להחליט אם לאשר או לדחות את החוקים. בזמן הרפורמות של קרל קשקבל בוטלה זכות הוטו של המלך.  
:הפרלמנט התכנס כל שבוע ואחרי הרפורמות פעמיים בשבוע.
:הפרלמנט התכנס כל שבוע ואחרי הרפורמות פעמיים בשבוע.
:חשוב לציין כי בפרלמנט ישבו רק נציגים מהאליטה הפטריקים תנובתית ולפלבאים שטראוסים היה אסור לשבת בו.  
:חשוב לציין כי בפרלמנט ישבו רק נציגים מהאליטה הפטריקים תנובתית ולפלבאים ולשטראוסים היה אסור לשבת בו.  


זנבות והתנצלויות כאלו אפשר לסלק על נקלה באמצעות בניית הפסקה באופן נכון יותר:
זנבות והתנצלויות כאלו אפשר לסלק על נקלה באמצעות בניית הפסקה באופן נכון יותר:
:בכינוסו השבועי דן הפרלמנט במדינת מאו פרמזן בחוקים ואישר אותם בהצבעה. אחר כך היה המלך במדינה יכול להחליט אם לאשר או לדחות את החוקים. מאו קרל קשקבל כונן בשנת 1911 רפורמות ששינו את אופיו של הפרלמנט. קשקבל ביטל את זכות המלך לווטו, התיר כניסת הפלבאים שטראוסים לפרלמנט, והגדיל את מספר הישיבות השבועיות של הפרלמנט לשתיים.  
:בכינוסו השבועי דן הפרלמנט במדינת פרמזן בחוקים ואישר אותם בהצבעה. אחר כך היה המלך במדינה יכול להחליט אם לאשר או לדחות את החוקים. קרל קשקבל כונן בשנת 1911 רפורמות ששינו את אופיו של הפרלמנט. קשקבל ביטל את זכות המלך לווטו, התיר כניסת הפלבאים שטראוסים לפרלמנט, והגדיל את מספר הישיבות השבועיות של הפרלמנט לשתיים.  


====כתיבת הפתיח====
====כתיבת הפתיח====
102

עריכות