מצליח מאזוז: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 7 בתים ,  24 בינואר 2012
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
הרב מצליח מאזוז נולד בג'רבה למשפחה מיוחסת של רבנים. הוא למד אצל הרב רחמים חי חויתה הכהן, הוסמך לדיינות והתמנה כדיין בבית הדין באי. מאוחר יותר עבר לתוניס הבירה, עם התמנותו לדיין בבית הדין הרבני הגדול שם, תפקיד בו שימש עד לסגירת בית הדין בהוראת השלטונות ב[[תשי"ח]]. התמנה לאחר מכן לשופט בבית הדין האזרחי המקומי, אבל התפטר מתפקידו ב[[תשכ"א]], לאחר שחויב לקיים דיונים גם בשבתות. לפרנסתו החל אז לעסוק בתיווך דירות, וכשזו הייתה מבוססת דיה ועיתותיו היו יותר בידו, התפנה לעיסוק בכתיבת חיבורים תורניים והוראה.  
הרב מצליח מאזוז נולד בג'רבה למשפחה מיוחסת של רבנים. הוא למד אצל הרב רחמים חי חויתה הכהן, הוסמך לדיינות והתמנה כדיין בבית הדין באי. מאוחר יותר עבר לתוניס הבירה, עם התמנותו לדיין בבית הדין הרבני הגדול שם, תפקיד בו שימש עד לסגירת בית הדין בהוראת השלטונות ב[[תשי"ח]]. התמנה לאחר מכן לשופט בבית הדין האזרחי המקומי, אבל התפטר מתפקידו ב[[תשכ"א]], לאחר שחויב לקיים דיונים גם בשבתות. לפרנסתו החל אז לעסוק בתיווך דירות, וכשזו הייתה מבוססת דיה ועיתותיו היו יותר בידו, התפנה לעיסוק בכתיבת חיבורים תורניים והוראה.  


הוא סייע לשליח חב"ד בהקמת ישיבה, בה הורה וממנה פרש לאחר כשנתיים בלבד, לאחר שהוכנסו בה לימודי צרפתית, בשל גישתו החינוכית-תורנית לפיה אין מקום ללימודי חול, כשהוא מייצג בכך את גישתם של ההנהגה התורנית הדומיננטית בג'רבה, שהייתה מנוגדת לזו בה דגלו רבני תוניס. אז, ב[[תשכ"ג]], הקים את ישיבת כיסא רחמים.
סייע לשליח חב"ד בהקמת ישיבה, בה הורה וממנה פרש לאחר כשנתיים בלבד, לאחר שהוכנסו בה לימודי צרפתית, בשל גישתו החינוכית-תורנית לפיה אין מקום ללימודי חול, כשהוא מייצג בכך את גישתם של ההנהגה התורנית הדומיננטית בג'רבה, שהייתה מנוגדת לזו בה דגלו רבני תוניס. אז, ב[[תשכ"ג]], הקים את ישיבת כיסא רחמים.


בישיבה שהקים יישם את דרכם הלמדנית של רבני תוניסיה, כלומר גישה ישומית-הלכתית בלימוד גמרא ('לימוד גמרא להלכה'), בנוסף למקום רחב שניתן לתחומים לשוניים-מסורתיים, כמו דקדוק עברי וטעמי המקרא.
בישיבה שהקים יישם את דרכם הלמדנית של רבני תוניסיה, כלומר גישה ישומית-הלכתית בלימוד גמרא ('לימוד גמרא להלכה'), בנוסף למקום רחב שניתן לתחומים לשוניים-מסורתיים, כמו דקדוק עברי וטעמי המקרא.