מיכאל שוורץ: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 56 בתים ,  19 בספטמבר 2011
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 18: שורה 18:


מיכאל שוורץ הלך לעולמו ביום שישי [[י' אלול]] [[תשע"א]], והוא בן 85. הלוויתו התקיימה, בצהרי יום שישי י' אלול, בקווינס שבניו יורק, והשתתפו בה רבים מחסידי חב"ד.
מיכאל שוורץ הלך לעולמו ביום שישי [[י' אלול]] [[תשע"א]], והוא בן 85. הלוויתו התקיימה, בצהרי יום שישי י' אלול, בקווינס שבניו יורק, והשתתפו בה רבים מחסידי חב"ד.
==עבודה עם הרבי==
===שיחות לנוער===
הקשר שלו עם הרבי החל כאשר הי' בן 15. הי' זה ב[[תש"ב]] כשהירחון [[שיחות לנוער|שמועסן מיט קינדער און יוגנד]] החל לצאת לאור על ידי ה[[מרכז לעניני חינוך]] ו[[קה"ת]], והוגה על ידי[[ הרבי]].


==הציור של ימות המשיח==
הרבי ביקש להוסיף מדור חדש בעלון "שיחות לנוער", דף מאויר עם 5 או 6 פריטים ובהם עובדות לא ידועות על מנהגי, חכמת ואגדות ישראל. הרבי רצה שמדור זה יהפוך למשהו מיוחד שהילדים יצפו לקראתו מדי חודש. המדור קיבל את השם: "פינת הסקרנות".
 
לכתחילה היה מזכירו של הרבי, הרב [[ניסן מינדל]] מטפל ברעיונותיו של הרבי. אך זמן קצר לאחר תחילת עבודתו של מיכאל עבר העבודה אליו. וכל פעם לאחר שערך את השרטוטים שנדרשו הביא אותם לרבי כדי לקבל את הערותיו, וכך יצא שהיה נפגש עם הרבי בחדרו פעמיים בחודש.
 
בפעם הראשונה שנכנס אצל הרבי, אמר לו הרבי שהוא מרוצה מעבודתי. כן שוחח עם מיכאל על רצונו לפתח תכניות רבות נוספות לילדים. הרבי אמר כי איור היינו גורם מרכזי להמחשה ויזואלית של המילה הכתובה. באמצעות תמונות משלימות לטקסט, הילדים יוכלים להתחבר יותר בקלות אל המידע המובע בטקסט.
 
כאשר הרבי תיאר את המדור החדש שהוא רוצה להוסיף, הרבי אמר "שזה יראה כמו ריפלי" (באידיש: "עס זאל אויסזעהן ווי ריפלי").
 
במשך שנים רבות בעיתונים רבים ברחבי ארצות הברית הופיע ריבוע שגדלו היה כ-5 אינץ' רבועים שהכיל את עבודתו של רוברט ריפלי, תחת הכותרת "תאמינו או לא4", וכאן עמד לו רב נכבד שהכיר את הטור שהופיע מדי יום ב"ניו יורק מירור", ומבקש ממני ליצור מדור בסגנונו של ריפלי.
 
בהזדמנות אחרת הרבי ביקש ממני ליצור דמות על בסיס אמיתי עליה ניתן לכתוב סיפורי הרפתקאות. אז הוא ביקש ממני שהסגנון והעיצוב יהיו כמו של קומיקאי מפורסם באותם הימים, "דיק טרייסי!"
 
לפני איור כל מדור הייתי משוחח עם הרבי שהייתה לו מעורבות מוחלטת באיורים. לאחר-מכן הייתי כותב את התסריט, ריבוע אחר ריבוע, ומכין שרטוטים בעפרון עם בועות עבור הטקסט. הרבי היה עובר על כל ריבוע בנפרד ורק לאחר תיקוניו ואישורו הייתי מסיים את האיורים ושולח אותם לדפוס
 
===הציור של ימות המשיח===
[[קובץ:הציור של ימות המשיח.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הציור של ימות המשיח]]
[[קובץ:הציור של ימות המשיח.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הציור של ימות המשיח]]
כאשר עבר ב[[חלוקת דולרים]] בשנת [[תש"נ]] ביקש ממנו הרבי לצייר כיצד יראה העולם כשמשיח יבוא.
כאשר עבר ב[[חלוקת דולרים]] בשנת [[תש"נ]] ביקש ממנו הרבי לצייר כיצד יראה העולם כשמשיח יבוא.
שורה 40: שורה 57:
{{הערות שוליים}}  
{{הערות שוליים}}  
[[קטגוריה:ידידי חב"ד|שוורץ מיכאל]]
[[קטגוריה:ידידי חב"ד|שוורץ מיכאל]]
הקשר שלו עם הרבי החל כאשר הי' בן 15. הי' זה ב[[תש"ב]] כשהירחון [[שיחות לנוער|שמועסן מיט קינדער און יוגנד]] החל לצאת לאור על ידי ה[[מרכז לעניני חינוך]] ו[[קה"ת]], והוגה על ידי[[ הרבי]].
הרבי ביקש להוסיף מדור חדש בעלון "שיחות לנוער", דף מאויר עם 5 או 6 פריטים ובהם עובדות לא ידועות על מנהגי, חכמת ואגדות ישראל. הרבי רצה שמדור זה יהפוך למשהו מיוחד שהילדים יצפו לקראתו מדי חודש. המדור קיבל את השם: "פינת הסקרנות".
לכתחילה היה מזכירו של הרבי, הרב [[ניסן מינדל]] מטפל ברעיונותיו של הרבי. אך זמן קצר לאחר תחילת עבודתו של מיכאל עבר העבודה אליו. וכל פעם לאחר שערך את השרטוטים שנדרשו הביא אותם לרבי כדי לקבל את הערותיו, וכך יצא שהיה נפגש עם הרבי בחדרו פעמיים בחודש.
בפעם הראשונה שנכנס אצל הרבי, אמר לו הרבי שהוא מרוצה מעבודתי. כן שוחח עם מיכאל על רצונו לפתח תכניות רבות נוספות לילדים. הרבי אמר כי איור היינו גורם מרכזי להמחשה ויזואלית של המילה הכתובה. באמצעות תמונות משלימות לטקסט, הילדים יוכלים להתחבר יותר בקלות אל המידע המובע בטקסט.
כאשר הרבי תיאר את המדור החדש שהוא רוצה להוסיף, הרבי אמר "שזה יראה כמו ריפלי" (באידיש: "עס זאל אויסזעהן ווי ריפלי").
במשך שנים רבות בעיתונים רבים ברחבי ארצות הברית הופיע ריבוע שגדלו היה כ-5 אינץ' רבועים שהכיל את עבודתו של רוברט ריפלי, תחת הכותרת "תאמינו או לא4", וכאן עמד לו רב נכבד שהכיר את הטור שהופיע מדי יום ב"ניו יורק מירור", ומבקש ממני ליצור מדור בסגנונו של ריפלי.
בהזדמנות אחרת הרבי ביקש ממני ליצור דמות על בסיס אמיתי עליה ניתן לכתוב סיפורי הרפתקאות. אז הוא ביקש ממני שהסגנון והעיצוב יהיו כמו של קומיקאי מפורסם באותם הימים, "דיק טרייסי!"
לפני איור כל מדור הייתי משוחח עם הרבי שהייתה לו מעורבות מוחלטת באיורים. לאחר-מכן הייתי כותב את התסריט, ריבוע אחר ריבוע, ומכין שרטוטים בעפרון עם בועות עבור הטקסט. הרבי היה עובר על כל ריבוע בנפרד ורק לאחר תיקוניו ואישורו הייתי מסיים את האיורים ושולח אותם לדפוס