אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 18: | שורה 18: | ||
אכן נולד לו בן ונקרא שמו בישראל '''דובער'''. בן זה לא רק שלא נפטר בילדותו, אלא חי שנים רבות, וזכה כעבור שנים רבות לפגישה מיוחדת עם אדמו”ר הריי”צ: | אכן נולד לו בן ונקרא שמו בישראל '''דובער'''. בן זה לא רק שלא נפטר בילדותו, אלא חי שנים רבות, וזכה כעבור שנים רבות לפגישה מיוחדת עם אדמו”ר הריי”צ: | ||
בשנת תרס”ז היה אדמו”ר הריי”צ יחד עם אביו אדמו”ר הרש”ב בעיר וירצבורג שבגרמניה בנסיעה בענייני הכלל. ובגלל עניינים פרטיים נסע אדמו”ר הריי”צ גם לקישנוב בירת מולדביה ובוקרשט בירת רומניה. אביו אדמו”ר הרש”ב אמר לו, כי כדאי באותה נסיעה לעבור דרך העיר יאסי, שם גר בנו של ר’ יצחק משה, מחסידיו של אדמו”ר הזקן, “אולי תקבל אצלו משהו”. | בשנת תרס”ז היה [[אדמו”ר הריי”צ]] יחד עם אביו [[אדמו”ר הרש”ב]] בעיר וירצבורג שבגרמניה בנסיעה בענייני הכלל. ובגלל עניינים פרטיים נסע אדמו”ר הריי”צ גם לקישנוב בירת מולדביה ובוקרשט בירת רומניה. אביו אדמו”ר הרש”ב אמר לו, כי כדאי באותה נסיעה לעבור דרך העיר יאסי, שם גר בנו של ר’ יצחק משה, מחסידיו של אדמו”ר הזקן, “אולי תקבל אצלו משהו”. | ||
אדמו”ר הריי”צ מסביר כי כוונת הדברים הייתה, לסיפורי מעשיות וכתבי חסידות. מכיוון שר’ משה יצחק היה במשך שנים רבות חסידו של אדמו”ר האמצעי ודרכו של האדמו”ר האמצעי היתה לחלק לחסידיו כתבי יד קודש שלו, לכן אמר אדמו”ר הרש”ב לבנו להיכנס אל ר’ דובער. וכשהגיע אדמו”ר הריי”צ ליאסי אכן פגש את החסיד ר’ בערל בנו של ר’ משה יצחק שהיה זקן מופלג. | אדמו”ר הריי”צ מסביר כי כוונת הדברים הייתה, לסיפורי מעשיות וכתבי חסידות. מכיוון שר’ משה יצחק היה במשך שנים רבות חסידו של אדמו”ר האמצעי ודרכו של האדמו”ר האמצעי היתה לחלק לחסידיו כתבי יד קודש שלו, לכן אמר אדמו”ר הרש”ב לבנו להיכנס אל ר’ דובער. וכשהגיע אדמו”ר הריי”צ ליאסי אכן פגש את החסיד ר’ בערל בנו של ר’ משה יצחק שהיה זקן מופלג. | ||
שורה 28: | שורה 28: | ||
הגם שהיה ביאסי רק מניין מצומצם של חסידי אדמו”ר הזקן השמחה הייתה גדולה עד כדי כך שכל בני העיר עשו קולע’ס ברחוב. מכך אומר אדמו”ר הריי”צ אפשר ללמוד כי תמיד יהיו כאלה שיעזרו לחסידים. | הגם שהיה ביאסי רק מניין מצומצם של חסידי אדמו”ר הזקן השמחה הייתה גדולה עד כדי כך שכל בני העיר עשו קולע’ס ברחוב. מכך אומר אדמו”ר הריי”צ אפשר ללמוד כי תמיד יהיו כאלה שיעזרו לחסידים. | ||
הרבי מלך המשיח אומר על כך, שהחידוש הוא לא שעוזרים לחסידים תמורת כמה דולרים ובזה הסתיימה העזרה, אלא עושים קולע’ס ברחוב יחד עם החסידים בגלל שהרבי השתחרר. | [[הרבי מלך המשיח]] אומר על כך, שהחידוש הוא לא שעוזרים לחסידים תמורת כמה דולרים ובזה הסתיימה העזרה, אלא עושים קולע’ס ברחוב יחד עם החסידים בגלל שהרבי השתחרר. | ||
שורה 52: | שורה 52: | ||
שליחות מיוחדת הטיל אדמו”ר הזקן על כמה מהחסידים ובהם ר’ יצחק משה. בשנת תקנ”ו נשלח יחד עם שניים מגדולי החסידים - עם מורו ורבו ר’ משה ווילנקער ועם החוזר של אדמו”ר הזקן ר’ [[פנחס רייזעס]], אל הרבנים הצדיקים רבי [[יהודה לייב הכהן]] ורבי [[זוסיא מאניפולי]] בכדי לקבל את הסכמתם על ספר התניא. | שליחות מיוחדת הטיל אדמו”ר הזקן על כמה מהחסידים ובהם ר’ יצחק משה. בשנת תקנ”ו נשלח יחד עם שניים מגדולי החסידים - עם מורו ורבו ר’ משה ווילנקער ועם החוזר של אדמו”ר הזקן ר’ [[פנחס רייזעס]], אל הרבנים הצדיקים רבי [[יהודה לייב הכהן]] ורבי [[זוסיא מאניפולי]] בכדי לקבל את הסכמתם על [[ספר התניא]]. | ||
שני הרבנים החשובים בעת שכתבו את ההסכמה דיברו על הקשר של התניא למשיח: | שני הרבנים החשובים בעת שכתבו את ההסכמה דיברו על הקשר של התניא למשיח: |