מרדכי צבי אלפנביין: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
בגיל שנתיים עלה עם הוריו ל[[ארץ הקודש]], ובהגיעו לגיל בן-[[ישיבה]], נשלח ללמוד בישיבת "קול תורה" ב[[ירושלים]] – שהיתה אז ([[תש"ט]] – [[תשנ"ה]]) בראשות [[הגרש"ז אויערבאך]] – שם שקד על ה[[תורה]] וה[[עבודה]], כשחבריו ומוריו רואים בו "עילוי" בדרגא ראשונה.
בגיל שנתיים עלה עם הוריו ל[[ארץ הקודש]], ובהגיעו לגיל בן-[[ישיבה]], נשלח ללמוד בישיבת "קול תורה" ב[[ירושלים]] – שהיתה אז ([[תש"ט]] – [[תשנ"ה]]) בראשות [[הגרש"ז אויערבאך]] – שם שקד על ה[[תורה]] וה[[עבודה]], כשחבריו ומוריו רואים בו "עילוי" בדרגא ראשונה.
בש"ב ב[[ישיבה גדולה]], כשהצטרף לשיעורי ה[[תניא]] שנמסרו במחתרת מפיו של ר' [[יוסף צבי סגל]] (כיום ראש כולל "[[צמח צדק]]" ב[[ירושלים]] עיה"ק), משך גם את חבריו.
בש"ב ב[[ישיבה גדולה]], כשהצטרף לשיעורי ה[[תניא]] שנמסרו במחתרת מפיו של ר' [[יוסף צבי סגל]] (כיום ראש כולל "[[צמח צדק]]" ב[[ירושלים]] עיה"ק), משך גם את חבריו.
משנמשך ל[[חסידות]] [[חב"ד]], אף הוא עצמו חזר בפני התלמידים על רעיונות חסידיים ושיחות של [[הרבי מלך המשיח שליט"א]].
משנמשך ל[[חסידות]] [[חב"ד]], אף הוא עצמו חזר בפני התלמידים על רעיונות חסידיים ושיחות של [[הרבי]].


לא עבר זמן רב, והוא נקרא אל חדרו של [[ראש הישיבה]] ר' שלמה זלמן אויערבאך.
לא עבר זמן רב, והוא נקרא אל חדרו של [[ראש הישיבה]] ר' שלמה זלמן אויערבאך.
שורה 17: שורה 17:
כך הי', עד הסתלקותו של ר' שלמה חיים... כאשר נסתלק רש"ח, שינה ר' מרדכי צבי את סדר עבודתו, ואת לימוד החסידות דחה לאחר התפילה (אף כי למד חסידות גם לפני התפילה, ותפילתו היתה במתינות חסידית).
כך הי', עד הסתלקותו של ר' שלמה חיים... כאשר נסתלק רש"ח, שינה ר' מרדכי צבי את סדר עבודתו, ואת לימוד החסידות דחה לאחר התפילה (אף כי למד חסידות גם לפני התפילה, ותפילתו היתה במתינות חסידית).


ר' מרדכי צבי נסע לשנת ה"[[קבוצה]]" שנמשכה מ[[פסח]] [[תשכ"ט]] עד פסח [[תש"ל]], וזכה להשתתף בארבעה סדרי-פסח שערך [[כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א]] בחדר [[הרבי הריי"צ]].
ר' מרדכי צבי נסע לשנת ה"[[קבוצה]]" שנמשכה מ[[פסח]] [[תשכ"ט]] עד פסח [[תש"ל]], וזכה להשתתף בארבעה סדרי-פסח שערך [[הרבי]] בחדר [[הרבי הריי"צ]].
חבריו מקבוצה מספרים, שהי' קם בסביבות ארבע לפנות בוקר, ולומד חסידות בשופי עד התפילה.
חבריו מקבוצה מספרים, שהי' קם בסביבות ארבע לפנות בוקר, ולומד חסידות בשופי עד התפילה.


שורה 34: שורה 34:
בבית הרפואה שערי צדק הוא אושפז וחובר למכשירים.
בבית הרפואה שערי צדק הוא אושפז וחובר למכשירים.


בעוד הרופאים מטפלים בו ומגלים שבמוצ"ש הוא עבר התקף-לב שיצר "חור" בלבו, כתב בנו ל[[רבי מלך המשיח שליט"א]] וקיבל מענה באמצעות ה[[אגרות קודש]], אך מיד סגר את הספר בתנופה... מול עיניו קפצו המלים (ח"ד, אגרת א'יד): "נהניתי לשמוע אשר גם מכאן ולהבא ישתדל בזה, למרות האבדה הגדולה שאבד עם ישראל – הוא קברניטו הוד כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע. ויותר נכון, לא למרות האבדה, אלא אדרבה, שאחר האבדה הגדולה, הנה גדלה כמה פעמים האחריות המוטלת על כל אחד ואחד מאתנו, להחזיק מעמד ביתר שאת נגד כל ההעלמות וההסתרים, ובפרט העלם והסתר זה, אשר קשה סלוקן של צדיקים יותר מחורבן ביהמ"ק"...
בעוד הרופאים מטפלים בו ומגלים שבמוצ"ש הוא עבר התקף-לב שיצר "חור" בלבו, כתב בנו ל[[כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א]] וקיבל מענה באמצעות ה[[אגרות קודש]], אך מיד סגר את הספר בתנופה... מול עיניו קפצו המלים (ח"ד, אגרת א'יד): "נהניתי לשמוע אשר גם מכאן ולהבא ישתדל בזה, למרות האבדה הגדולה שאבד עם ישראל – הוא קברניטו הוד כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע. ויותר נכון, לא למרות האבדה, אלא אדרבה, שאחר האבדה הגדולה, הנה גדלה כמה פעמים האחריות המוטלת על כל אחד ואחד מאתנו, להחזיק מעמד ביתר שאת נגד כל ההעלמות וההסתרים, ובפרט העלם והסתר זה, אשר קשה סלוקן של צדיקים יותר מחורבן ביהמ"ק"...
ביום שלישי, י"א אדר א', בסביבות השעה 5:00 אחה"צ, נלב"ע ומ"כ בהר הזיתים בירושלים עיה"ק. תנצב"ה.
ביום שלישי, י"א אדר א', בסביבות השעה 5:00 אחה"צ, נלב"ע ומ"כ בהר הזיתים בירושלים עיה"ק. תנצב"ה.