39,916
עריכות
(←כרפס) |
|||
שורה 220: | שורה 220: | ||
קרה שרצו להגיש מים אחרונים בכלי של כסף ומיאן הרבי מוהריי"צ. | קרה שרצו להגיש מים אחרונים בכלי של כסף ומיאן הרבי מוהריי"צ. | ||
מקריא ההגדה הוא שמתכבד בברכת המזון ובזימון על הכוס | מקריא ההגדה הוא שמתכבד בברכת המזון ובזימון על הכוס{{הערה|ומכל מקום, יכול לתת רשות לאחר לברך.}}. בברכת המזון אוחז הכוס - גם כל המסובים, בכף היד, כשהיא מוגבהת והאצבעות זקופות, עד סוף "בונה ברחמיו ירושלים אמן". אז מעמידו על השולחן. לאחר ברכת המזון חוזר ונוטל את הכוס בכף ידו ומברך "בורא פרי הגפן" בישיבה, ושותה את הכוס כולו ובבת אחת בהסיבה. מוזגים את הכוס הרביעית במלואה. פותחים את הדלת{{הערה|כדי שנזכור שהוא ליל שימורים ואין אנו מפחדים ממאומה, ובזכות אמונה זו יבוא משיח, וישפוך הקב"ה חמתו על הגויים}}. | ||
כשליל הסדר חל בחול - לוקחים | כשליל הסדר חל בחול - לוקחים מהנרות הדולקים לכבוד יום טוב, ופותחים את כל הדלתות שבין החדר שבו עורכים הסדר לרשות הרבים{{הערה|או לחצר}}, ואומרים "שפוך חמתך". [[שליח|השלוחים]] אומרים אותו אצל הדלת. הרבי [[מוהרש"ב]] שוחח פעם עם בנו [[הרבי מוהריי"צ]] על סגולתו הרוחנית של ליל הסדר ומעלתו, והתבטא: {{ציטוטון|בפרט בעת פתיחת הדלת - אל תבקש גשמיות, בקש רוחניות}}{{הערה|במחשבה.}}. | ||
הרבי [[מוהרש"ב]] שוחח פעם עם בנו הרבי מוהריי"צ על סגולתו הרוחנית של ליל הסדר ומעלתו, והתבטא: | |||
אמירת "שפוך חמתך" בישיבה, ואין צריך לעמוד. יש שנהגו לאחוז הכוס בשעת אמירת "שפוך חמתך", אך אין מנהגנו בכך. נוהגים לנעול או לסגור את הדלת בסיום אמירת "שפוך חמתך". ובחזירתם של השלוחים מתחילים באמירת "לא לנו". | אמירת "שפוך חמתך" בישיבה, ואין צריך לעמוד. יש שנהגו לאחוז הכוס בשעת אמירת "שפוך חמתך", אך אין מנהגנו בכך. נוהגים לנעול או לסגור את הדלת בסיום אמירת "שפוך חמתך". ובחזירתם של השלוחים מתחילים באמירת "לא לנו". |
עריכות