תנא

גרסה מ־01:55, 26 באפריל 2010 מאת שלום (שיחה | תרומות) (דף חדש: ה'''תנאים''' היו חכמי התורה, ששנו את המשנה. המילה "תנא" משמעותה בארמית "שונה", שהרי הם שנו את המשנה. רוב<RE…)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)

התנאים היו חכמי התורה, ששנו את המשנה. המילה "תנא" משמעותה בארמית "שונה", שהרי הם שנו את המשנה.

רוב[1] שורש נשמתם של התנאים הוא בעולם בריאה[2], כי שורשה של המשנה עצמה, הוא ביצירה[3] והתנא שהוא "בעל המשנה" הוא מדרגה גבוהה יותר, בבריאה.

בדרך כלל המיקל שבתנאים שרשו מעולם העליון, ששם אין הפסד והיזק מיניקת החיצונים כל כך כמו למטה שמצטרכים לגדור ביותר, מסיבה זו אנו מוצאים שרבים מחשובי התנאים מקילים ביותר.

אך למרות שורש נשמתם הגבוה, אין הלכה כמותם, כי אחרי רבים להטות43 כתוב, כי רוב הדור מעולם שלמטה ושם הלכה דבירורים באופן אחר. ועל פי רוב הנשמות הגבוהות דמאד נעלה שבתנאים אין הלכה כמותו, כמו רבי מאיר ורבי אליעזר ורשב"י,</REF> חוץ ממוקצה דהלכה כמותו.</REF>

הערות שוליים

  1. מאה שערים ע' 78. מאמרי אדמו"ר הזקן הקצרים ע' תקלא ואילך.
  2. ראה הנסמן במגדל עוז ע' שסז-שסח.
  3. תקוני זוהר בהקדמה (יד, א). ע"ח שער ק"נ פ"ה. שער המצוות וטעמי המצוות פ' ואתחנן. פרי עץ חיים שער הנהגת הלימוד.