קול החסידות

גרסה מ־18:00, 1 בפברואר 2021 מאת א' מחב"ד (שיחה | תרומות) (ביטול גרסה 450436 של קו הטלפוני11 (שיחה))
ערך זה נמצא בעיצומה של עבודה ממושכת. הערך פתוח לעריכה.
אתם מוזמנים לבצע עריכה לשונית, ויקיזציה וסגנון לפסקאות שנכתבו, וכמו כן לעזור להרחיב ולהשלים את הערך.

קול החסידות, הינה מערכת לשמיעת שיערי חסידות, בטלפון בכמה מרכזיים בעולם ובאתר אינטרנט.

היסטוריה

לקראת ל"ג בעומר תשמ"ה (?) הציעו לרבי להקים מערכת לשיעורים טלפונים, הרבי ענה (תוכן): אם יהיה מי שיקח על זה אחריות הן תוכנית והן ממונית.

לאחר התייעצות, הוחלט להקים את המערכת כאשר במרכזה עמד הרב אהרן גינסבורג, לאחר כשנה המערכת התפרקה ובהמשך הוקמה שוב.

בשנת תשנ"ג המערכת נפתחה שוב על ידי הרב יעקב ליב אלטיין והרב משולם העשל יעקבוביץ, והעבירו את מרכזה לבורו פארק. כמנהל העמידו את ר' ישראל שטרן.

באותו הזמן, שיחות טלפון עלו הרבה כסף, במיוחד בין עירונית, ולהקשיב לשיעורים לקראת ג' תמוז תשנ"ה, הוחלט להקים מרכז נוסף לשמעת השיעורים באיזור מונרו, להוזיל משמועתית את מחיר השיחות, מכיון שבמונרו שוכנים אנשי המתנגדים לדרך חב"ד, המערכת הוקמה במקום חשאי. עם השנים, כאשר מחיר השיחות הבן ערוניות ירדו, אוחד המרכז במונרו עם המערכת בניו יורק.

מאז המערכת הולכת ומתפתחת.

בשנת תשע"ט עלו חלק גדול מהשיעורים על גבי האינטרנט.

המערכת מכינה תוכנית יומית ותוכנית שבועית, של שיחות של הרבי, ושיעורים בעניני השעה.

כיום המערכת מנוהלת על ידי היכל מנחם בורו פארק, בראשות הרב ישראל שטערן.

למערכת סנפים באירופה ובאוסטרליה.

הוצאה לאור

המערכת הוציאה לאור מספר דיסקים עם מגוון ניגונים ושיעורים.

קישורים חיצוניים