ב"ה
של מי ההגיון שלכתוב מחקר מודרני, בראש הערך, כאילו זה דבר ברור? אצל הרבי מובא הענין שהוא היה תלמיד רבינו הקדוש בתור המורא, ומצד מעלתו נזכר כבעל המשנה,
מבוא ההוכחה ברורה, שיש לו קבר, מי הביא את ההוכחה, גבאי עם המקלות? פרופסור מבר אילן? ובכלל לא הבנתי את הראיה כתוב שהסכין של מלאך המות לא פגע בו, ונכנס בחייו לגן עדן, אבל לא כתוב שגופו על בסערה השמימה כמו אליהו הנביא. וגם אם יש קבר (מחודש...), אינה ראיה כלל.
במיוחד מרשימה ההשערה שהוא היה בן דורו של רב, כאשר על פי סדר הדורות רב חי 350/400 שנה, ורבי אבא מהזהר זה רב שירד לבבל, זה מסתדר מצויין עם זה שרבי יהושע בן לוי נפגש עם רשב"י, וגם הי' תלמיד של רבינו הקדוש, שהוא אחרי רשב"י וכו', הכל מתאים בדיוק, אולי גם הוא חי כמו רב, (לא שאני יכול להגיד זאת, אבל ממש לא ראיה השאלות הללו).
הדבר היחידי שהוא מזכיר בשם אחד מהראשונים שאם זה באמת כתוב שם, זה המקור היחידי המוסמך לכך, וצריך לראות אם גדולי ישראל קיבלו את הסברא הזאת. א' מחב"ד - שיחה, 03:59, כ"ה בסיוון, ה'תש"ף 03:59, 17 ביוני 2020 (IST)
- ישר כח שאתה כותב את השאלה בדף שיחה, בערך אין צורך להכניס אותה. אלו דברים שכיום לא קשה לבדוק רק צריך לחפש.. ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 14:52 • כ"ה בסיוון ה'תש"ף
- נכנס לגן עדן בעודו חי, לא כתוב בשום מקום שגופו עלה בסערה השמימה כמו אליהו הנביא, אולי בהמשך נוסיף פרטים על זה, לא פגע בו חרב וטיפת מלאך המוות, לא בדומה לאליהו הנביא, ולא כתוב שהוא חי לעולם ועד כמו אליהו, לא נהפך למלאך ולא כל כיוצ"ב, בעולם הרחב לא מבינים החילוקים, אבל מי שגדל על ברכי תורת החסידות, שידוע שהדברים מדויקים מהראוי לדייק בכל פרט.
- מזה נגיע לנקודה אחרת, שכבר הערתי לעיל, שאף אם נניח שיש לו קבר, אין זה אומר שלא נכנס בחייו לגן עדן.א' מחב"ד - שיחה, 19:22, כ"ה בסיוון, ה'תש"ף 19:22, 17 ביוני 2020 (IST)
- לא הבנתי מה אמרו לכתוב בחסידות, את כל הביאורים של הרבי על כל אמרותיו ומשניותיו של ריב"ל? גם ושם אדמה"ז? וכל הרביים? לא נראה לי. אולי אפשר להזכיר כמה דברים קצרים ממש, שמתמזגים עם הערך. א' מחב"ד - שיחה, 19:24, כ"ה בסיוון, ה'תש"ף 19:24, 17 ביוני 2020 (IST)
- א' מחב"ד, דבר ראשון, בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה הקודמת, נהוג להוסיף זוג אחד נוסף. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. שנית, נראה שמקור כל הטענות האלו מערכי תנאים ואמוראים של א' הראשונים, נראה לך שצריך להסיר את דעתו מהערך? -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 20:38, כ"ה בסיוון ה'תש"ף
- יש כאן נושאים שונים, הנושא שעמד על לאחרונה בראש הערך, ראוי להזכרה משנית, מכיון שמוזכר בראשונים כזו דיעה, בעז"ה אני ימצא זמן להוכיח שלדעה הרווחת,והעיקר שאצל הרבי אינה מקובלת, יש שאלות אין סוף על חיי התנאים והמוראים, מי שמאמין שמתושלח חי 970 שנה, אין לו בעיא להאמין שרב חי 350 שנה וכו', חוני המעגל ישן 70 שנה, וכו' וכו', וריב"ל חי בימי התנאים והמוראים הלוך חזור יחדיו. רק מכיון שיש ראשון שמקשה על זה, ראוי לציון. יש שני נקודות שונות, שכתבתי בנפרד, מה פתאום החליטו לכתוב שיחה אחת של הרבי בתוך הערך, ומה פתאום החליטו שנכנס בחייו לגן עדן, זה שעלה בסערה השמימה, זה ענינים שונים. ולא קשורים לאשכול בענין מה ששנתי ברגע שנגעתי בערך, בענין דיעה יחיד, שהחוקרים המודרנים החליטו שהיא העקרית. א' מחב"ד - שיחה, 22:16, כ"ה בסיוון, ה'תש"ף 22:16, 17 ביוני 2020 (IST)
- תשתדל לא להכניס פרשנויות שלך לתוך הערך אלא את העובדות בלבד, אם תביא מקורות הקוראים ישקלו לבד אם לסמוך עליהם ואם לא תביא מקור הקוראים עוד יותר יחשבו פעמיים לפני שיאמינו בעיניים עצומות למה שכתוב כך שפרשנויות הם סתם מכבידים על הערך וגורמים לניראות לא טובה. בהצלחה בהמשך העבודה! ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 01:26 • כ"ו בסיוון ה'תש"ף
- המון עבודה עוד בערך הזה, אשמח לקבל ביקורת קונקרטית על איזה פרט אתה מדבר? בקשר לפרט של הגוף בג"ע? א' מחב"ד - שיחה, 01:50, כ"ו בסיוון, ה'תש"ף 01:50, 18 ביוני 2020 (IST)
- תראה את העריכה האחרונה שלי, כמדומני לגבי ריב"ל שני ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 02:28 • כ"ו בסיוון ה'תש"ף
- בקטע הסתלקותו הכנסת קטע גמרא..., תנסה להפוך אותו לסיפור ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 03:52 • כ"ו בסיוון ה'תש"ף
- רגע רגע, תן לעבוד, בכלל הענינים קצת ארוכים בשביל חבדפדיא, אך יש בהם ענין מענין, בכלל על ריב"ל קשה לכתוב ערך, אפשר לכתוב ספר, על תרתו, אני יאלץ למחקו, זה ממש בדיחה, מתוך מאות מאמרי שלו בחז"ל, העורך הקודם החליט להתלבש על זה, מתוך כמה וכמה שיחות של הרבי על משנה זו, העורך הקודם התלהב על ביאור זה, רק שלי קשה למחוק דבר שמישהו אחר כתב 03:57, 18 ביוני 2020 (IST)
- כדי שלא תהיה לך התנגשויות עריכה אמליץ לשים תבנית בעבודה בתחילת הערך, ואל תשכח אח"כ להחזיר את מה שכתבתי... ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 04:00 • כ"ו בסיוון ה'תש"ף
- אני כבר אין בדעתי להמשיך הלילה, אתה יכול להמשיך. תסתכל בלניקים שכבר שמתי, תלקט דברים עקריים ותשלב, השני סיפורים שכתבתי, זה סיפורי יסודיים, אחד מראה על גדולתו (ההסתלקות), ואחד עם משיח, ראשית כל עניני משיח כיום צריך להדגיש, ועיקר זה סיפור עקרי בדתנו ובאמנתו. א' מחב"ד - שיחה, 04:09, כ"ו בסיוון, ה'תש"ף 04:09, 18 ביוני 2020 (IST)
- כן, בדיוק רציתי לכתוב לך לילה טוב, גם אני הולך לישון ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 04:12 • כ"ו בסיוון ה'תש"ף
- אני כבר אין בדעתי להמשיך הלילה, אתה יכול להמשיך. תסתכל בלניקים שכבר שמתי, תלקט דברים עקריים ותשלב, השני סיפורים שכתבתי, זה סיפורי יסודיים, אחד מראה על גדולתו (ההסתלקות), ואחד עם משיח, ראשית כל עניני משיח כיום צריך להדגיש, ועיקר זה סיפור עקרי בדתנו ובאמנתו. א' מחב"ד - שיחה, 04:09, כ"ו בסיוון, ה'תש"ף 04:09, 18 ביוני 2020 (IST)
- כדי שלא תהיה לך התנגשויות עריכה אמליץ לשים תבנית בעבודה בתחילת הערך, ואל תשכח אח"כ להחזיר את מה שכתבתי... ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 04:00 • כ"ו בסיוון ה'תש"ף
- רגע רגע, תן לעבוד, בכלל הענינים קצת ארוכים בשביל חבדפדיא, אך יש בהם ענין מענין, בכלל על ריב"ל קשה לכתוב ערך, אפשר לכתוב ספר, על תרתו, אני יאלץ למחקו, זה ממש בדיחה, מתוך מאות מאמרי שלו בחז"ל, העורך הקודם החליט להתלבש על זה, מתוך כמה וכמה שיחות של הרבי על משנה זו, העורך הקודם התלהב על ביאור זה, רק שלי קשה למחוק דבר שמישהו אחר כתב 03:57, 18 ביוני 2020 (IST)
- בקטע הסתלקותו הכנסת קטע גמרא..., תנסה להפוך אותו לסיפור ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 03:52 • כ"ו בסיוון ה'תש"ף
- תראה את העריכה האחרונה שלי, כמדומני לגבי ריב"ל שני ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 02:28 • כ"ו בסיוון ה'תש"ף
- המון עבודה עוד בערך הזה, אשמח לקבל ביקורת קונקרטית על איזה פרט אתה מדבר? בקשר לפרט של הגוף בג"ע? א' מחב"ד - שיחה, 01:50, כ"ו בסיוון, ה'תש"ף 01:50, 18 ביוני 2020 (IST)
- תשתדל לא להכניס פרשנויות שלך לתוך הערך אלא את העובדות בלבד, אם תביא מקורות הקוראים ישקלו לבד אם לסמוך עליהם ואם לא תביא מקור הקוראים עוד יותר יחשבו פעמיים לפני שיאמינו בעיניים עצומות למה שכתוב כך שפרשנויות הם סתם מכבידים על הערך וגורמים לניראות לא טובה. בהצלחה בהמשך העבודה! ● חלוקת קונטרסים • שיחה • יחי המלך המשיח שליט"א • 01:26 • כ"ו בסיוון ה'תש"ף
- יש כאן נושאים שונים, הנושא שעמד על לאחרונה בראש הערך, ראוי להזכרה משנית, מכיון שמוזכר בראשונים כזו דיעה, בעז"ה אני ימצא זמן להוכיח שלדעה הרווחת,והעיקר שאצל הרבי אינה מקובלת, יש שאלות אין סוף על חיי התנאים והמוראים, מי שמאמין שמתושלח חי 970 שנה, אין לו בעיא להאמין שרב חי 350 שנה וכו', חוני המעגל ישן 70 שנה, וכו' וכו', וריב"ל חי בימי התנאים והמוראים הלוך חזור יחדיו. רק מכיון שיש ראשון שמקשה על זה, ראוי לציון. יש שני נקודות שונות, שכתבתי בנפרד, מה פתאום החליטו לכתוב שיחה אחת של הרבי בתוך הערך, ומה פתאום החליטו שנכנס בחייו לגן עדן, זה שעלה בסערה השמימה, זה ענינים שונים. ולא קשורים לאשכול בענין מה ששנתי ברגע שנגעתי בערך, בענין דיעה יחיד, שהחוקרים המודרנים החליטו שהיא העקרית. א' מחב"ד - שיחה, 22:16, כ"ה בסיוון, ה'תש"ף 22:16, 17 ביוני 2020 (IST)
- א' מחב"ד, דבר ראשון, בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה הקודמת, נהוג להוסיף זוג אחד נוסף. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. שנית, נראה שמקור כל הטענות האלו מערכי תנאים ואמוראים של א' הראשונים, נראה לך שצריך להסיר את דעתו מהערך? -- קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד - 20:38, כ"ה בסיוון ה'תש"ף