תחילת ביאור עבודת המעשה היא להבין את מעלתו, ועניין זה מבאר
אדמו"ר הזקן בשני שלבים:
- א. מעלת המעשה - דירה בתחתונים (פרקים ל"ה-ל"ז).
- ב. חשיבות הכוונה שבמעשה - הכוונה מאירה את המעשה, מעשה ללא כוונה - כגוף בלא נשמה (פרקים ל"ח-מ').
על פי המבואר בשלושת הפרקים הראשונים (שדווקא ע"י המעשה מתבצעת תכלית הבריאה), יכולנו לחשוב ש
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון
לא נמצא templatedata תקין העבודה הפנימית היא
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון
לא נמצא templatedata תקין אמצעי בלבד - אבל
שגיאות פרמטריות בתבנית:מונחון
לא נמצא templatedata תקין אינה תכלית לעצמה.
מבאר
אדמו"ר הזקן בשלושת הפרקים שלאחריהם, שאין זה נכון: אין הקב"ה מעוניין ב"סתם" דירה, אלא בדירה
מוארת. רגש אהבת ה' ויראתו מאיר את המצוות ומזכך אותן, ועד שקיום מצווה בלי רגש נמשל לגוף בלי נשמה.