ראש תוך סוף
ראש תוך סוף הם שלוש דרגות כלליות להם מתחלקות הכלים. שלוש בחינות אלו הם פנימיות הכלים, אמצעיות הכלים, וחיצוניות הכלים. גם עשר הספירות מתחלקות לראש תוך וסוף, ואלו הם ג' הפרקים חבד, חג"ת, נה"י.
ענינם
ראש תוך סוף הם שלוש דרגות כלליות להם מתחלקות הכלים. מבואר כי שלוש בחינות אלו הם פנימיות הכלים, אמצעיות הכלים וחיצוניות הכלים. באופן אחר מבואר כי שלוש בחינות אלו הם כלים הפנימיים, כלים האמצעיים, וכלים החיצוניים.
הספירות מתחלקות לראש תוך וסוף, ואלו הם שלוש הפרקים חב"ד, חג"ת, נה"י. חב"ד הוא בבחינת ראש ופנימיות הכלים, שבו שורה ממש האור, חג"ת הוא בבחינת אמצעי הכלים שהוא בבחינת אמצעי להעברת השפע לחיצוניות הכלים, נה"י הוא בבחינת חיצוניות הכלים.
מבואר מגוף האדם הגשמי שעצמות גידים ובשר הם בבחינת ראש תוך וסוף. שעצמות הוא הוא בבחינת כלים הפנימיים, בשר הוא בבחינת כלים החיצוניים (כמו שנאמר: "עור ובשר תלבישני"), והגידים הם כלים אמצעיים המחברים ביניהם.
וכן באופן אחר מבואר כי ראש תוך סוף הם בחינת הראש הגוף והרגלים.
ראש תוך סוף בעולמות
התהוות עולמות בי"ע הוא מל' כלים של זעיר אנפין של עולם האצילות. ל' כלים אלו הם בבחינת ראש תוך סוף. שכלים הפנימים נעשים בבחינת מקור לעולם הבריאה, אמצעי הכלים נעשים בבחינת מקור לעולם היצירה, כלים החיצוניים נעשים בבחינת מקור לעולם העשיה.