שאלה

איך מאידך מובא באגרות קודש שנשלח שליח לקלבריה להביא אתרוג - בעוד שמביא הרבי ברשימות את מאמר הגמרא (שבת נ"ו עמוד ב') "בשעה שנשא שלמה את בת פרעה ירד גבריאל ונעץ קנה בים ועלה בו שירטון ועליו נבנה כרך גדול [של רומי]; במתניתא תנא: אותו היום שהכניס ירבעם שני עגלי זהב אחד בבית אל ואחד בדן נבנה צריף אחד וזהו איטליאה של יון"?--קער אַ וועלט היינט! שיחה 11:54, 1 באוקטובר 2017 (UTC)

תמהני למה היית צריך להביא ממרחק לחמך, ולהסתכן בפגיעה ברגשותיהם של חסידים (אינני רוצה לחשוד שזו כוונת המכוון...) - כשאפשר להביא את הגמרא בעצמה?
ולגופו של ענין, לענ"ד הביאור פשוט - שאיטליה כולה היתה קיימת מאז ומעולם (כמוכח מזה שנזכרת בברכת יעקב לעשו), ורק רומי יושבת על אותו שרטון שבים שנוצר בזמן שלמה. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 12:52, י"א בתשרי ה'תשע"ח
אם פגעתי בך או בכל אחד מעורכי חב"דפדיה הנכבדים - אני מתנצל, ותסלח לי, אך אני מניח שאדם שרוצה לפגוע ברגשותיו של משהוא - יעשה זאת בערכים כאלו... באופן כללי אתה צודק, אבל אל גמרא זו הופנתי משם... --קער אַ וועלט היינט! - שיחה 13:23, 1 באוקטובר 2017 (UTC)
והרשה לי להקשות: אם כבר הייתה קיימת איטליה - מה היה הצורך "לייצר" אי חדש במקום ליישב את אותם יוונים בקלבריה?...--קער אַ וועלט היינט! - שיחה 14:31, 1 באוקטובר 2017 (UTC)
חזרה לדף "אתרוג קלבריה".