נושא הערך הזה רציני ביותר, ועקב עומק המושג וקוצר דעת המשיג - מתבקש כל מי שרק יכול לעזור, להוסיף מראי מקומות ונושאים שיש להתייחס אליהם, להעיר ולהאיר וכו'. בתודה מראש. קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 12:23, 5 בפברואר 2016 (UTC)

בשעתו כשקצת ערכתי את ערך גלות#הגאולה כמטרת ופנימיות הגלות הונח אצלי שיש בעליה עצמה כמה פרטים: על ידו יהיה עליה, והוא עצמו - תוכנו עליה (לבד הקושי להסביר לעצמי ולהזולת תוכן הדברים, איני יודע לסדר זאת בנוגע לערך זה אם שניהם שייכים לכאן) בעניין הב' הוא שיחת שמיני בחלק יז ומאמר ונחה (ושם יוצא ביאור גם בעניין ירידת הצמצום, וכמדומה שבנושא זה מדובר גם במאמרי המשך שבועות תש"ד.) כמו"כ במאמרי בלילה ההוא (מ"ד) ועוד.
בנוגע לחטא, באתי לגני תשל"א (להעיר שבמאמר לפי זכרוני לא מצויין כלל ללקו"ש חלק ה), זכור לי שיחה במסעי.--הנחה - שיחה 13:54, 5 בפברואר 2016 (UTC)
לכאורה ירידת הנשמה משמעותה: שאין לה שום ביטוי. כלומר, על ידי ירידתה לא 'נחסר' לה 'פרטים', אלא כל מציאותה בהעלם ונעלם ממנה כל העניין של אהבת ה' וכו' (ואולי במס"נ וכו') אם לא שהאדם יעיר אותה ויעשה אתה משהו, שאז האדם מגלה את ה'פוטנציאל' שנמצא בו. (איני יודע על כך מקור ברור אבל כן הוא בפשטות).--הנחה - שיחה 13:59, 5 בפברואר 2016 (UTC)
יישר כח גדול על המ"מ החשובים שבעז"ה יעזרו לי מאוד. וייש"כ גם אם תמצא את שאר המ"מ... [בנוגע לשני הענינים (א) העליה שלאחרי וכתוצאה מהירידה, (ב) העליה שבירידה עצמה - כך הונח גם אצלי ועולה בבירור מריבוי שיחות ומאמרים וכו'. - למשל: לקו"ש חט"ו עשרה בטבת (שני השלבים בביטול הצומות), דבר מלכות אמור, ויחי-שמות (בדגש על ענין הב' יותר) ועוד. - אם תמצא מ"מ מפורשים יותר, אשמח לדעת. קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 04:51, 7 בפברואר 2016 (UTC)
חזרה לדף "ירידה לצורך עליה".