משתמש:הנחה/טיוטה-יש הנברא
תכונות רבות נאמרו בקשר ליש הנברא,
דווקא עליו שייך לשון בריאה
הוא מתהווה יש מאין.
הוא 'עצמי' ואינו 'מתפשט'
הכוונה היא דווקא בו (פרק לו בתניא, באתי לגני יא, סה"מ תרע"ח ע' קא, ועוד ועוד.)
התחלתו בעולם הבריאה ועיקר עניינו הוא בעולם העשייה הגשמי דווקא.[דרושה הבהרה]
נבראה בכח העצמות ואמיתית מציאותו הוא היש האמיתי (תרעח שם אגרה"ק סי' כ' ביאורי הזוהר בשלח, ולקחתם לכם ס"א, ועוד ועוד.
בו דווקא ישנו הביטול דאין עוד (ולקחתם לכם ס"א)