אזכור אישים מסוימים בערכי הימים והשנים

האם מישהו כמו שלמה קרליבך שהרבי סבר שהוא אדם פסול - יש לציין את יום הולדתו? ומה עם ראשי ממשלות ישראל. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י' באב ה'תשע"ג, למניינם 18:20, 17 ביולי 2013 (UTC)

לענ"ד לא צריך להזכיר את שמו וכנ"ל את שמות ראשי ממשלות ישראל, בכלל לא היה רע לו הייתה מדניות ברורה בנושא. ר'ובן - שיחה 18:26, 17 ביולי 2013 (UTC)
א. בא ונדייק, הרבי לא אומר שהאדם פסול חס ושלום, ואם כבר, אז מעשיו פסולים. ב. חוץ מזה שעדיין לא ראיתי ביטוי חריף כמו שאתה כותב. יש גם אנשים בתוך חב"ד שהיו עליהם ביטויים חריפים מאוד, וזו לא סיבה למחוק אותם מההיסטוריה. • זוננשיין - תמיד בשמחה • י' באב ה'תשע"ג • 18:28, 17 ביולי 2013 (UTC)
הכוונה בעיקר שהאדם לא היה דוגמא לשבח, ואינו ראוי להמנות בשורה אחת יחד עם גדולי ישראל ביום ההולדת או יום הפטירה, שמזכירים אצלינו רק גדולי ישראל או חסידים מוערכים. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י' באב ה'תשע"ג, למניינם 18:34, 17 ביולי 2013 (UTC)
איש לא אמר שעליו להמחק מההיסטוריה, השאלה היא האם הוא ראוי להכנס או לא. אגב, מהו חסיד מוערך? ר'ובן - שיחה 18:38, 17 ביולי 2013 (UTC)
עשית השוואה מאוד מצחיקה בין ראשי ממשלות ישראל שמנהיגים מדיניות הפוכה מכל מה שקשור לתורה ומצוות,לבין יהודי שאמנם לא פעל בדרך רבותינו נשיאינו, ובמקרים מסויימים גם חרג מכללי ההלכה, אבל כוונתו היתה טהורה, לכשעצמו היה ירא שמים מרבים, ורבים השיב מעוון כפשוטו ממש. אתה מכיר את המכתב של אדמו"ר הריי"צ (נדפס בהוספות לספר התולדות ולא מופיע באג"ק) אודות הרש"ר הירש שממש לא היה רחוק מדרכו של קרליבך? גם אותו היית מוחק אם הוא היה מופיע? • זוננשיין - תמיד בשמחה • י' באב ה'תשע"ג • 18:46, 17 ביולי 2013 (UTC)
אין להשוות כלל וכלל בין הרש"ר הירש לשלמה קרליבך. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י' באב ה'תשע"ג, למניינם 18:48, 17 ביולי 2013 (UTC)
פשוט ההבדל בין פגם בהשקפה לבין פגם (א) בהשקפה. (ב) בהלכה. (ג) בהתקשרות. ---משיח נאו! חסיד חב"ד - שיחה - י' באב ה'תשע"ג - 19:47, 17 ביולי 2013 (UTC)
מה מפריע לכם יום הולדתם של יהודים, מה הקשר בין פעולותיהם האנטיות לבין יום הולדתם העברי? אפשר וצריך לציין את פעולותיהם באור התורה, (או חושך הגלות), אבל מה הקשר ליום הולדתם? מה קורה לכם, אנשים? • שנוזעל - שיחה • י' באב ה'תשע"ג 21:10, 17 ביולי 2013 (UTC)
כשיהיה כאן יום הולדת של אהרונוב או קרינסקי, אני אסכים גם לקרליבך. בנתים זה אמור להיות, למיטב ידיעתי, של גדולי ישראל. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א באב ה'תשע"ג, למניינם 03:29, 18 ביולי 2013 (UTC)
אף אחד לא אמר שהוא היה חסיד, ואני לא מבין למה אי אפשר להשוות בינו לבין הרש"ר הירש. שתיהם עשו את זה לצורך קירוב, ושתיהם טעו. למיטב ידיעתי גם הרש"ר פרץ במקרים רבים את גדרי ההלכה. • זוננשיין - תמיד בשמחה • י' באב ה'תשע"ג • 22:44, 17 ביולי 2013 (UTC)
ואתה טועה כמובן. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א באב ה'תשע"ג, למניינם 03:24, 18 ביולי 2013 (UTC)
סליחה על הבורות, אך מי היה הרש"ר הירש? ר'ובן - שיחה 09:17, 18 ביולי 2013 (UTC)
ובכן, לו ידעתי, הייתי מציין את תאריך הולדתם של שני אלה. • שנוזעל - שיחה • י"א באב ה'תשע"ג 20:51, 18 ביולי 2013 (UTC)
הרש"ר הירש היה אחד מגדולי הרבנים בגרמניא בתקופה בה פרחה ההשכלה, ובשביל לחזק את יסודות היהדות הוא עשה כמה דברים לחיזוק היהדות, כמו פירוש בלשני על התורה ועוד כמה דברים, אשר עוררו עליו את קפידתם של חלק מגדולי ישראל. על אף שאת עצם פועלו (חיזוק היהדות) לא ביקרו, אבל אמרו שצריך להיות באופן הנכון... -- נכתב ע"י אנונימי ששכח לחתום את שמו.
אודה ואתוודה שלא קראתי יותר מידי על פועלו, אבל מהמכתב של אדמו"ר הריי"צ משמע שפרץ את גדרי ההלכה. • זוננשיין - תמיד בשמחה • י"א באב ה'תשע"ג • 23:08, 18 ביולי 2013 (UTC)

סליחה: אולי רק עכשיו הבנתי על מה הויכוח, אני חוזר בי!

עד לרגע זה חשבתי שהויכוח נסב האם לציין את הולדתם ופטירתם של נשואי הערכים בגוף הערכים עצמם. ועל זה דעתי איתנה שצריך לציין. אם הויכוח נסוב האם לציין את התאריכים, כאן, בערכי הימים והשנים, אכן מן הראוי להשמיט, על כל פנים את חלקם. Sorryשנוזעל - שיחה • י"א באב ה'תשע"ג 20:54, 18 ביולי 2013 (UTC)

סיכום

ובכן, בשונה ממנהגנו, ננסה להגיע למסקנה סופית:

שנוזעל - שיחה • י"ב באב ה'תשע"ג 16:56, 19 ביולי 2013 (UTC)

זוננשיין, תוכל לעדכן את דעתך כפי הנראה לך, ולאחר מכן למחוק שורת הסבר זו. • שנוזעל - שיחה • י"ב באב ה'תשע"ג 16:56, 19 ביולי 2013 (UTC

ובכן, שלום כבר ביצע את ההחלטה.. • שנוזעל - שיחה • י"ב באב ה'תשע"ג 16:57, 19 ביולי 2013 (UTC)
חזרה לדף "י"ח בטבת".