אין איסור ללמוד תורה בתשעה באב אלא רק בדברים המשמחים את הלב וזה מה שהרבי בא להדגיש להוסיף בלימוד בדברים המותרים שלא תחשוב אהה אסור ללמוד אז זהו לא להיפך צריך ללמוד הרבה בדברים המותרים 24 שעות להדגיש את מה שמותר. זה חידוש גדול מהרבי איפה שכלם אומרים שאסור ללמוד החידוש של הרבי זה שדווקא צריך ללמוד. --מנחם 14:37, 20 ביולי 2010 (UTC)
- אתה לא צודק. מותר לי ללמוד שור שנגח את הפרה? --בברכה, היום ט' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 15:10, 20 ביולי 2010 (UTC)
- שוב פעם ההדגשה היא רק בדברים המותרים אל תהיה אויבער חוכם --מנחם 15:13, 20 ביולי 2010 (UTC)
- אם כך, אז אין שום ויכוח בינינו. --בברכה, היום ט' באב ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 15:23, 20 ביולי 2010 (UTC)
- שוב פעם ההדגשה היא רק בדברים המותרים אל תהיה אויבער חוכם --מנחם 15:13, 20 ביולי 2010 (UTC)
תשעה באב אחר חצות
ב'לראות את מלכנו' האחרון (מוצ"ש דברים תשע"ג), הרבי חידש חידוש נפלא - שהסיבה להקלת מנהגי האבילות בחצות ת"ב היא כיון שאז החלה שריפת בית המקדש בפועל, ואזי נתגלתה נצחיותו של עם ישראל, שאפילו במצב כזה חמור "כילה חמתו על העצים ועל האבנים" ואז "שמחו ישראל שמחה גדולה" כל' הק'.
הבעיה היא רק שאני לא זוכר ממתי בדיוק השיחה הזו.--יוסי ג - שיחה 12:04, 16 ביולי 2013 (UTC)