איך יכול להיות שהרצון נולד מהמידות, אם הרצון הוא הדעת שמוליד מידות? ועוד, לי ידוע שהרצון הוא למעלה מטעם ודעת, ולכן "אין תקיף כרצון" ו"אין דבר העומד בפני הרצון", וכיצד זה מסתדר עם הכתוב בערך? חסיד שוטה - בית מדרש. תשע"א = ביאת משיח. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה. י"ז באב ה'תשע"א.

צודק. שינתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ח באב ה'תשע"א 12:00, 18 באוגוסט 2011 (UTC)
אכן, שינית לפי ההערה הראשונה שלי. אך עדיין אני שואל: כיצד ההסבר בערך שהרצון הוא הדעת] מסתדר עם ההסבר בחסידות (נראה לי שמופיע בשער היחוד) שהענג והרצון הם הכחות שבכתר, למעלה מטו"ד? חסיד שוטה - בית מדרש. תשע"א = ביאת משיח. אין ביאה ללא משיח, אין משיח ללא ביאה. י"ח באב ה'תשע"א.
חזרה לדף "רצון".