הרה"ח יואל כהן הינו החוזר של הרבי החל מאת קבלת הנשיאות. חיבר בהוראת הרבי את ספר הערכים חב"ד. מראשוני המקושרים אשר חיזקו בקרב חסידי חב"ד את האמונה בנשיא דור השביעי שיוליכנו קוממיות לארצנו. על הזהירות בהתייחסות אל הרב כהן ניתן לראות מהמעשה שלפנינו. כשהרב מרדכי שמואל אשכנזי נכנס ליחידות אצל הרבי בחרותו. שאלו הרבי מיהו משפיעו. משענה 'יואל', השיבו הרבי 'ר' יואל'. בשנת תשמ"ג אמר הרבי שיחה חריפה, ובה התבטא על משפיע שמגרה בעצמו את היצר הרע ואינו יודע לאן יגיע....
לפנות בוקר?!
מעניין, הרבי אמר בשבועות תשי"ב מאמר לפנות בוקר? עוד יותר מעניין שיואל היה אז במקווה. ואולי יש לתווך שהיה זה ה'לפנות בוקר' של ר' יואל.
--חיים נהר (שיחה) 18:35, 22 יוני 2007 (EDT)
- אם אתה לא יודע דברים הפשוטים לכל בחור חב"די מתחיל, אז למה אתה אומר זאת לכולם?
כידוע, הרבי היה אומר מאמר בליל א' דחג השבועות לפנות בוקר (מתן תורה), מסורת זו נמשכה שנים רבות לפ"ע, אינני זוכר בדיוק מתי נפסקה. אינני יודע אם פעם השתתפת בטקס, אבל בקרב חסידי חב"ד נהוג ללכת למקווה לפנות בוקר דחג השבועות, ור' יואל, למרבה הפלא, גם נהג במנהג חסידי זה. (אגב, הוא לא היה עדיין נשוי, ובטח שלא היה דומה לר' יואל של שלושים שנה אח"כ). סיפור זה ידוע ומפורסם בין אלו ש"וואלגערן זיך צווישן חסידים", ומוטב שתבדוק בציציותיך לפני שאתה מראה את בורותך.--מישקפופר 00:01, 24 יוני 2007 (EDT)
- מנהג זה הפסיק לאחר פטירתה של הרבנית נחמה דינה בי' טבת תשל"א, אז החל הרבי לעשות את ארוחות החגים בביתו שברח' פרזידנט ולא בחדר האוכל של אדמו"ר הריי"צ (משם הי'ה יורד לאמירת המאמר לפנות בוקר של שבועות). על המעמד הזה, שהי'ה נחשב בין חסידים כמעמד מתן תורה, כדאי לכתוב ערך נפרד. --chabadnik - שיחה 00:15, 24 יוני 2007 (EDT)
מודה. אוירת הלייצנות שאופפת אותי בכל פעם שאני נכנס לערך הזה הפריחה את המנהג הפשוט מזכרוני. אקווה שלא ישונה.