שיחה:דער איד (עיתון)
בשיחה ההיא הרבי לא הזכיר שמות.
מי אנחנו שנוכל לשים ולפרש שמות. אולי אנחנו עושים את זה נגד דעתו של הרבי. ובמיוחד שאנו מאמינים שהרבי חי. אם הוא חי, צריכים לפחד ממנו. בחיים חיותו בעלמא דין לא היינו מעיזים לפרש מה שהרבי לא פירש. ובמיוחד שכבר עברו יותר מ30 שנה מאז והם כבר הפסיקו להיות מנגדים קיצוניים לחב"ד.
אבל הרבי עצמו כבר אז, באותו דף שוצוטט פה, כבר אמר את המילים הבאים. ממש רוח הקודש, שאם ינסו לעורר מחלוקות ישנות, הרבי כבר דיבר נגד זה:
ויה״ר שישכחו לגמרי מכל ענינים בלתי־רצויים אלו, ובמילא, יוכלו להקדיש יותר זמן ללימוד התורה מתוך מנוחה, שמחה וטוב לבב
--Toramedia770 - שיחה 07:53, 11 בנובמבר 2015 (UTC)
- תמהני על חסיד מקושר כמוך אם אכן התכוונת ברצינות למה שכתבת?! והרי אפילו מי שחלילה אינו מאמין לעת-עתה בגלוי ובפשטות שהרבי חי וקיים בגשמיות עוה"ז כפשוטו - ודאי מאמין ש"דברי צדיקים חיים וקיימים לעד"! ואת מה שהרבי שליט"א אסר רק הוא עצמו יכול להתיר. ללא כל הבדל עד כמה רמת ה"קיצוניות" של העיתון.--יחי המלך המשיח! • דָּרַךְ כּוֹכָב - שיחה 09:26, 12 בנובמבר 2015 (UTC)
הרבי לא הזכיר שמות כלל וכלל. הוא דיבר על ליצנות. וכמו שהרבי הרש"ב נ"ע אמר,והרבי הסכיר אתזה כמה פעמים, שהוא עושה כובעים. ומי שמתאים לו הכובע, אליו הוא התכוון. המושג ליצנות הוא מאוד רחב, וכפשוט זה מי שמשתמש בלשונו למטרות רשע. יודעים בפירוש שהרבי נגד פרסומם של דברים כאלו, ומי שבאמת מאמין שהרבי חי, הוא לא היה מפרסם דברים כאלו שמעוררים מחלוקות ישנות. במיוחד שגם הוא כותב ומפרסם כל מיני דברים, שאם היו מסתכלים על זה בזכוכית מגדלת ייתכן מאוד שהמשפט "ובמושב ליצים לא ישב" חל בדיוק עליו. --85.250.191.147 16:33, 15 בנובמבר 2015 (UTC)