יש עוד הרבה מה להוסיף... והעיקר לא לשכוח על ההוראה של הרבי שמושב הבי"ד יהיה בקומה הראשונה (שניה). בזמנו אני זוכר שקותי ראפ דיבר על זה, אפשר לשאול אותו. (הוא עשה גם חישוב שהבי"ד זה בדיוק מתחת המקום של הרבי, כמו בביהמ"ק...). --בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 15:55, 23 בינואר 2014 (UTC)
- אני לא מבין בשביל מה הכניסו כאן את כל החומר המופיע בערכים האחרים, ובכזו רמת פירוט מחרידה. כל הקטע על הרכישה ודברי הרבי בנוגע לזה, קשור להרחבת 770 המופיע בערך על 770. כאן מדובר בעיקר על הבניין. אף אחד לא קורא כיום למרתף 'המרתף של 788', וממילא אין שום צורך להגדיר אותו ככזה ולהעניק לו את תשומת הלב. זה נכתב בקצרה כי כך זה אמור להופיע!
- אבקש ברשות החב"דפדיה היקרים שהעתיקו לכאן את הטקסטים, לשחזר לגירסה האחרונה שערכתי הבוקר, ואחרי זה מי שרוצה שיוסיף בקצרה את הפרטים שנוגעים ל-788 (ולא להשתלשלות ה'ועד להפצת שיחות' מה עשה לפני שניתנו המשרדים ומה עשה אחרי וכו' וכו', כי זה פשוט לא נוגע כאן). באם לא תהיה התנגדות לנושא בשעות הקרובות, אנהג כפי הצעתי, בתקווה שאף אחד לא יתרגז. 173.3.199.145 19:31, 23 בינואר 2014 (UTC)
דוגמא של קטע לא קשור
"ימים ספורים לפני השריפה הגדולה, פרצה שריפה קטנה מתחת לבימת ההתוועדויות, בדיוק במקום מושבו של הרבי. האש לא הייתה גדולה ובחורי הישיבה ששהו באותו הזמן ב-770 הצליחו לכבות את הלהבות ולמנוע מהן להתפשט.
בשבת הקרובה, פרשת שמות, הסביר הרבי את רצף האירועים: בשנת תש"מ החליטו עסקני שכונת קראון הייטס לבנות מקווה חדש לנשות השכונה. בצעד פזיז מיהר אחד העסקנים להרוס את המבנה שסביב המקווה הישן עוד בטרם בנו את המקווה החדש. אותו עסקן התרשל במלאכתו ובניית המקווה החדש התעכב למעלה משנתיים. לנשות השכונה לא הייתה ברירה אלא ללכת למקווה הנתון בעיצומם של הליכי בנייה. מצב זה היה בעוכריהן של כמה מנשות השכונה שניזוקו קשות מפיגומים שהיו במקום.
הרבי קשר את אירועי השריפות לכך שהיה זה רמז על מנת לעורר את תיקון המקווה[2]. בערב שבת הודיע הרבי לרב השכונה, הרב זלמן שמעון דבורקין כי הוא מוכר את 770 על מנת להשיג את הכסף לכיסוי עלות בניית המקווה.".
לדידי, מספיק הקטע האחרון מתוך השלושה, וגם הוא בקיצור נמרץ. 173.3.199.145 19:35, 23 בינואר 2014 (UTC)
שאלה הלכתית
מתוך הפסקא הקומה השלישית:
מעלה נוספת בבית דפוס זה היה, שהמדפיסים יכלו לתת למכונה הוראת הדפסה דקות ספורות קודם לכניסת השבת, ולאפשר למכונה לעבוד גם לאחר כניסתה, ולהוריד לאחר מכן את הקונטרסים הטריים לזאל הגדול לעיונם של החסידים, מבלי להיכנס לחשש של חילול שבת או טלטול וכדומה.
כמדומני שאם נשאל מורה הוראה או מישהו בקי, לאו דוקא שיאשר שאין חשש בפעולה האמורה... מכיון שאינני בקי בהלכות בנדון לא מחקתי, אך לדעתי יש למחוק (גם אם בפועל כך אכן היה...) קרייזי אבאוט משיח • מביאים אותו ביחד 10:51, 30 בדצמבר 2015 (UTC)
כתובת
כמדומני שאלו הם שתי בניינים שחוברו, ולא בנין אחד. והנפק"מ לכמה דברים שנכתבו בערך.. • מתעקשים • ועידת ליובאוויטש 19:48, 30 בדצמבר 2015 (UTC)