שיחה:770 - מרכז חב"ד העולמי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(ביטול גרסה 94405 של 209.159.158.154 (שיחה))
שורה 14: שורה 14:


http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=34544 הדיונים נמשכו מספר שנים והכרעת בית המשפט המחוזי, בראשות השופט הארקווי, הייתה לטובת העותרים[מקור?].  
http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=34544 הדיונים נמשכו מספר שנים והכרעת בית המשפט המחוזי, בראשות השופט הארקווי, הייתה לטובת העותרים[מקור?].  
תמחוק כתבת השקר נגד ברסלב
http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=44331 הגבאים פנו לערעור לבית המשפט העליון של ניו יורק שפסק, ביום י"א שבט תשס"ט, שבית הכנסת הוא מקום ציבורי והוא מנוהל על ידי נבחרי הציבור – הגבאים[מקור?].  
 
 
בשנת תשי"א (1951), שנים מעטות לאחר הכחדת שליש מהעם היהודי, עומד מנהיג צעיר ומסמן לו במפת הגלובוס נקודות מסתוריות. זהו רבי מנחם מנדל שניאורסון, מנהיגה של חסידות חב"ד, שביצע מהפכה אדירה בעולם היהודי בדורות האחרונים.
 
עשרות שנים אחר כך הפך רבי מנחם מנדל המוכר כ"רבי מליובאוויטש" לאחת הדמויות המוכרות ביותר בעולם. הוא מפורסם בזכות פעילותה חובקת העולם של חב"ד, תנועה חסידית שורשית שנוסדה במאה השמונה-עשרה.
 
כאדמו"ר השביעי של חב"ד, הוא חולל תמורה בדרכה של התנועה – מעבודת ה' ברבדים העמוקים של נפש האדם, לפנייה החוצה, תחת הסיסמה "ופרצת ימה וקדמה וצפנה ונגבה".
 
 
 
 
ביום ג בתמוז 19 ביוני מציינים חסידי חב"ד את יום פטירתו של הרבי מליובאוויטש. שלוש עשרה שנה עברו מאז "הסתלק" על פי המינוח החב"די המנהיג הנערץ, ולמרבה הפלא תנועת חב"ד שיש שהספידו אותה אחר פטירת מנהיגם עדיין חיה ותוססת. לא זו בלבד, המתחקה אחר תנועה זו מגלה שדווקא בשנים אלו, שהם פועלים ללא מנהיג, נפח הפעילות החב"די הכפיל ושילש את כוחו. מספר שליחי חב"ד בשנת 2007 הוא מעל 3000 שליחים, גידול של מאות אחוזים ממספר השליחים בשנת 1994.  
 
מה סוד כוחה של תנועת חב"ד לאחר פטירת המנהיג? ומדוע הם לא ממנים מנהיג חדש? ד"ר יצחק קראוס מאוניברסיטת בר אילן, החוקר תנועה זו בעשור השנים האחרון, מגיש לקורא את פרי מחקרו בשפה קלה מרתקת וקולחת. בספר דן קראוס במהפכה של תנועת חב"ד תחת מנהיגותו של הרבי מליובאוויטש בשישים השנים האחרונות. הוא חושף את המוטיב המשיחי של תנועה זו שהוא המניע לפעילות החב"דית רבת ההיקף. החל בחב"דניק העומד בקרן רחוב ומניח תפילין לעוברים ושבים, דרך בתי חב"ד המצויים כמעט בכל מקום על פני הגלובוס וכלה בפן הפחות מוכר, ניסיון לשכנע גויים לקיים את שבע מצוות בני נח.
 
מהי המטרה בפעולות אלה? הבאת המשיח. ולשאלה מה סוד כוחה של תנועה זו? התשובה ברורה: הציפיה למשיח! ולכן כל עוד משיח לא בא ימשכו פעולות אלו יותר ויותר, כי אנחנו מצויים ממש קרוב ממש לביאתו, כפי שנהג הרבי לומר.
 
המתח המשיחי בחב"ד הגיע למפלס הגבוה ביותר בשנתיים שלפני פטירתו של הרבי, בעת שהיה חולה. מאמיניו ציפו שהוא יקום ממיטת חוליו ויתגלה כמשיח. וכשתקווה זו הכזיבה חסידי חב"ד התעשתו במהירות, והציבו משימה ישנה-חדשה: הבאת המשיח. הרבי היה ראוי להיות משיח, ולהתגלות כמשיח, אולם עדיין לא הושלמה המשימה להכשיר את העולם לקראת בואו. על פי המסורת החב"דית המנהיג השביעי הוא האחרון, כמו השבת שהיא סוף ימי השבוע, וברור שהאחרון בשושלת הוא המשיח. המשימה מוטלת על כל חסיד חב"ד ולכן יש צורך להגביר פעילות להחשת התגלותו של הרבי כמשיח, ולא להתייאש ולהחליף מנהיג.
 
כל ילד בחב"ד שר את ההמנון We Want Mashiach Now והשאלה היא עד מתי ימשיכו לשיר זאת בהתלהבות אמיתית?
 
, ביום י"א שבט תשס"ט, שבית הכנסת הוא מקום ציבורי והוא מנוהל על ידי נבחרי הציבור – הגבאים[מקור?].  
http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=53517 בחודש טבת תש"ע, פנו התובעים שוב לבית המשפט, בבקשה שיעניק פרשנות שונה לפסק העליון, ויאפשר להם לנהל את המקום[מקור?].  
http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=53517 בחודש טבת תש"ע, פנו התובעים שוב לבית המשפט, בבקשה שיעניק פרשנות שונה לפסק העליון, ויאפשר להם לנהל את המקום[מקור?].  
http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=22128 בשנת תשס"ה, בעקבות ניסיון להחליף את לוח השיש של אבן הפינה, פנו ר' יהודה קרינסקי ור' אברהם שמטוב בשם אגו"ח ומל"ח לבית משפט[מקור?] (לאחר שסירבו להתדיין בבית דין רבני[מקור?])
http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=22128 בשנת תשס"ה, בעקבות ניסיון להחליף את לוח השיש של אבן הפינה, פנו ר' יהודה קרינסקי ור' אברהם שמטוב בשם אגו"ח ומל"ח לבית משפט[מקור?] (לאחר שסירבו להתדיין בבית דין רבני[מקור?])

גרסה מ־20:37, 6 בינואר 2011

הפוך, שם הערך צריך להיות '770 איסטרן פארקווי'. המקום נמצא באמריקה...--שניאור 12:28, 7 במאי 2010 (UTC)

וגם צריך ליצור הפניה, כמובן.--שניאור 12:29, 7 במאי 2010 (UTC)
צודק. שיניתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 12:36, 7 במאי 2010 (UTC)

תמונות

הרווח הענק הוא על הפנים. ---משיח עכשיו! חסיד חב"ד - חדר אורחים

טרם סיימתי. על איזה רווח אתה מדבר? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 18:36, 25 במאי 2010 (UTC)
סיימתי עריכה ראשונית. כמובן שיש עוד מה להוסיף ולשפץ. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:48, 25 במאי 2010 (UTC)

מקורות

באשר ראיתי שעל הרבה נקודות בפסקאות האחרונות מבקשים 'מקור', הנה המקורות לחלק מהדברים:

http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=34544 הדיונים נמשכו מספר שנים והכרעת בית המשפט המחוזי, בראשות השופט הארקווי, הייתה לטובת העותרים[מקור?]. http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=44331 הגבאים פנו לערעור לבית המשפט העליון של ניו יורק שפסק, ביום י"א שבט תשס"ט, שבית הכנסת הוא מקום ציבורי והוא מנוהל על ידי נבחרי הציבור – הגבאים[מקור?]. http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=53517 בחודש טבת תש"ע, פנו התובעים שוב לבית המשפט, בבקשה שיעניק פרשנות שונה לפסק העליון, ויאפשר להם לנהל את המקום[מקור?]. http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=22128 בשנת תשס"ה, בעקבות ניסיון להחליף את לוח השיש של אבן הפינה, פנו ר' יהודה קרינסקי ור' אברהם שמטוב בשם אגו"ח ומל"ח לבית משפט[מקור?] (לאחר שסירבו להתדיין בבית דין רבני[מקור?])

תודה רבה. הוספתי את המקורות שיש בהם מסמכים. אשמח שתמציא מקורות נוספים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:30, 26 במאי 2010 (UTC)
הוספת כעת את הלינק לכך שבית הדין אישר שני מועמדים נוספים, אבל זה לא קשור לגבאים אלא לוועד הקהל. צריך להשמיט מהערך.
הסרתי. תודה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:04, 1 ביוני 2010 (UTC)

מרכז חב"ד העולמי - 770 איסטרן פארקוויי

מה דעתכם לשנות את שם הערך ל"מרכז חב"ד העולמי - 770 איסטרן פארקוויי"? --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ז בטבת ה'תשע"א 02:11, 23 בדצמבר 2010 (UTC)

בעקבות חוסר התנגדות - הועבר. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), א' בשבט ה'תשע"א 17:34, 6 בינואר 2011 (UTC)