משנה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 9: שורה 9:
ב[[היום יום]]{{הערת שוליים|ל[[כ"א בכסלו]].}} מובא:{{ציטוטון|מען זאל זיך אויסלערנען משניות בעל פה כל חד לפום שעוריה דיליא, און געהן אין גאס און חזר'ן משניות, דערמיט וועט מען זוכה זיין צו מקבל זיין פני המשיח.}} תרגום מ[[ייידיש]]: שיתלמדו משניות בעל פה, כל אחד לפי הכמות שהוא מסוגל וללכת ברחוב ולחזור משניות, אזי יזכו לקבל פני ה[[משיח]].
ב[[היום יום]]{{הערת שוליים|ל[[כ"א בכסלו]].}} מובא:{{ציטוטון|מען זאל זיך אויסלערנען משניות בעל פה כל חד לפום שעוריה דיליא, און געהן אין גאס און חזר'ן משניות, דערמיט וועט מען זוכה זיין צו מקבל זיין פני המשיח.}} תרגום מ[[ייידיש]]: שיתלמדו משניות בעל פה, כל אחד לפי הכמות שהוא מסוגל וללכת ברחוב ולחזור משניות, אזי יזכו לקבל פני ה[[משיח]].


{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:תורה]]
[[קטגוריה:תורה]]
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]

גרסה מ־03:25, 1 בדצמבר 2010

המשנה היא סיכום של מאמרי התנאים ושל מסורות תורה שבעל פה, אשר נעשתה על ידי רבי. המשנה היא אחד החלקים המרכזיים בתורה שבעל פה. המשנה מחולקת לששה סדרים: זרעים, מועד, נשים, נזיקין, קודשים, טהרות.

ענינה

בפרי עץ חיים מבואר כי קבלה הוא בעולם האצילות, תלמוד הוא בעולם הבריאה, משנה הוא בעולם היצירה, ומקרא בעולם העשיה. מבואר שקבלה שהיא בעולם האצילות היא אינה מושגת מהותה, מה שאין כן משנה ותלמוד אשר בעולמות יצירה ובריאה, שמושג מהותם. כמו כן מבואר שדווקא מקרא ירד עד לעולם העשיה, שעיקר המקרא הוא חמישה חומשי תורה הכתובים על ספר בדיו בעולם הגשמי.

ששה סדרי משנה

המשנה מחולקת לשישה סדרים: זרעים, מועד, נשים, נזיקין, קדשים, טהרות. מבואר כי המנורה היא כנגד התורה, והיא מחולקת כנגד תורה שבכתב ותורה שבעל פה. שהקנה האמצעי הוא כנגד תורה שבכתב, ושישה הקנים היוצאים ממנה הם כנגד שישה סדרי משנה, שהם עיקרה של תורה שבעל פה.

חזרת משניות על פה

בהיום יום[1] מובא:"מען זאל זיך אויסלערנען משניות בעל פה כל חד לפום שעוריה דיליא, און געהן אין גאס און חזר'ן משניות, דערמיט וועט מען זוכה זיין צו מקבל זיין פני המשיח." תרגום מייידיש: שיתלמדו משניות בעל פה, כל אחד לפי הכמות שהוא מסוגל וללכת ברחוב ולחזור משניות, אזי יזכו לקבל פני המשיח.

הערות שוליים