|
|
שורה 139: |
שורה 139: |
|
| |
|
| וכך ליל הסדר על כל שלביו ספוג באש קודש חסידית-פנימית, אותה בחר עבורנו 'המלקט' מתוך השפע החסידי העצום. | | וכך ליל הסדר על כל שלביו ספוג באש קודש חסידית-פנימית, אותה בחר עבורנו 'המלקט' מתוך השפע החסידי העצום. |
|
| |
| == 'שער של פנימי' ==
| |
|
| |
| אמרנו בהקדמה לסקירתנו כי לא אנו נכתיר יצירה זו בשבחים ובקילוסים. הנה מילים פנימיות שהשמיע כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ על היצירה ויוצרה: היה זה במענה לשאלה מתבקשת הקשורה להדפסתה של ההגדה: כידוע במסגרת פרסומי מערכת '[[אוצר החסידים]]' נקבעו 'היכלות' המתחילים מ[[הבעל שם טוב|הבעש"ט]], [[המגיד ממעזריטש]], אדמו"ר הזקן וכך הלאה. לכל היכל נקבעה על ידי הרבי ריי"צ מסגרת בעלת ציור שער מיוחד. וכאשר עמדה לדפוס ההגדה עלתה השאלה - באיזה 'שער' תודפס ההגדה? נענה כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ ואמר לחתנו: "אבא היה '[[פנימי]]', ואתה הנך 'פנימי'. מן הראוי, איפוא, שההגדה תופיע ב'שער' כזה כשל אבא".
| |
|
| |
| מהו פנימי? אילו ידעתיו הייתיו, אך ידיעת השלילה נתונה בידינו: פנימי לא סובל חיצוניות. ובהגדה הזו אין כל סממן חיצוני, החל מהסגנון המדוד והמוגדר, דרך השם הצנוע - עליו כבר עמדנו - אך מתברר כי מפעם לפעם נהג המחבר להוסיף הידור בהצנעתו. פעם היא נקראת על ידו: 'הגדה עם מ"מ וכו'', או 'ההגדה עם לקוטי מנהגים', או בפשטות מדהימה - 'הגדת [[קרני הוד תורה|קה"ת]]'! (אג"ק ח"ב עמ' קכג-ד). ואף חיצוניותה: צנומה, ללא כל איור, ו'כמובן' ששמו של היוצר נשמט משערה החיצוני (רק בעמוד ה'פנימי' צויין: "דינים, מנהגים, מקורים וטעמים נלקט ונערך ע"י.. [שמו הק']") - ראה צילום.
| |
|
| |
| הפסוק "אם קטן אתה בעיניך ראש שבטי ישראל אתה"' מזדעק מאליו...
| |
|
| |
|
|
| |
|
| [[קטגוריה: ספרי אדמו"ר שליט"א]] | | [[קטגוריה: ספרי אדמו"ר שליט"א]] |