329
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 21: | שורה 21: | ||
באותה שעה שהחליט על הקמת ישיבה, לא ידע כלל הרב זמרוני איך הוא אמור “לאכול את זה”: מהיכן ישיג מקום ללימודים, שולחנות, כסאות, ספרים, רמי”ם, משפיעים, אכילה, שתיה, צוות גשמי וכו’ וכו’. אך אמון על דרכם של חסידי חב”ד - הפצת יהדות במסירות נפש -– ידע שהישיבה קום תקום! | באותה שעה שהחליט על הקמת ישיבה, לא ידע כלל הרב זמרוני איך הוא אמור “לאכול את זה”: מהיכן ישיג מקום ללימודים, שולחנות, כסאות, ספרים, רמי”ם, [[משפיע|משפיעים]], אכילה, שתיה, צוות גשמי וכו’ וכו’. אך אמון על דרכם של חסידי חב”ד - הפצת יהדות במסירות נפש -– ידע שהישיבה קום תקום! | ||
ואכן, כבר למחרת בבוקר ישב עם אותם ארבעה צעירים, ופתח למעשה את ישיבת ‘הדר התמימים’ בשיעור חסידות. | ואכן, כבר למחרת בבוקר ישב עם אותם ארבעה צעירים, ופתח למעשה את ישיבת ‘הדר התמימים’ בשיעור חסידות. | ||
תיכף החלו לראות בשלבי ההקמה השגחה פרטית מופלאה על כל צעד ושעל: | תיכף החלו לראות בשלבי ההקמה [[השגחה פרטית]] מופלאה על כל צעד ושעל: | ||
אחת הנשים שעזרה רבות לחב”ד בבת-ים, נתנה מחצית מביתה עבור הישיבה. שם למדו, שם ישנו ושם אכלו. | אחת הנשים שעזרה רבות לחב”ד בבת-ים, נתנה מחצית מביתה עבור הישיבה. שם למדו, שם ישנו ושם אכלו. | ||
שורה 31: | שורה 31: | ||
את הארוחות הכינו הבחורים בעצמם, ולא אחת הסתדרו בערבוב חומוס עם מים - “ארוחה למהדרין...”. | את הארוחות הכינו הבחורים בעצמם, ולא אחת הסתדרו בערבוב חומוס עם מים - “ארוחה למהדרין...”. | ||
צוות הישיבה הורכב מרמי”ם ומשפיעים שונים. ביניהם: הרב אהרן הלפרין (משגיח הכשרות) מכפר חב”ד; הרב שמואל סגל - מגיד שיעור | צוות הישיבה הורכב מרמי”ם ומשפיעים שונים. ביניהם: הרב אהרן הלפרין (משגיח הכשרות) מכפר חב”ד; הרב שמואל סגל - מגיד שיעור ב[[תניא]] והרב זמרוני ציק - כמשפיע. בתקופות נוספות שימשו גם הרב [[נועם הרפז]] והרב [[יעקב אופן]] כמשפיעים. | ||
שורה 62: | שורה 62: | ||
== הרבי מתייחס לישיבה כתומכי תמימים == | == [[הרבי]] מתייחס לישיבה [[כתומכי תמימים]] == | ||
זמן קצר לאחר התבססות זכה הרב זמרוני לקבל מענה מכ”ק אדמו”ר שליט”א אודות ההקמה (במכתב לרבי פירט את הקו החינוכי שהוא בין היתר “לכוון, לחנך ולהדריך צעירים לדרך התומ”צ עפ”י ארחות חסידות חב”ד ושיהיו תמימים לכל דבר”). וזה היה לשון המענה: | זמן קצר לאחר התבססות זכה הרב זמרוני לקבל מענה מכ”ק [[אדמו”ר שליט”א]] אודות ההקמה (במכתב לרבי פירט את הקו החינוכי שהוא בין היתר “לכוון, לחנך ולהדריך צעירים לדרך התומ”צ עפ”י ארחות חסידות חב”ד ושיהיו תמימים לכל דבר”). וזה היה לשון המענה: | ||
“עפ”י התכנית וכו’ הרי היא במסגרת פעולות תומכי תמימים”. | “עפ”י התכנית וכו’ הרי היא במסגרת פעולות תומכי תמימים”. | ||
שורה 81: | שורה 81: | ||
== מגדל נחמה ואור == | == מגדל נחמה ואור == | ||
עם התרחבותה של הישיבה נוצר צורך במקום נרחב יותר עבור התלמידים, ועל כן עברו ל”מגדל נחום”. שם הקימו את | עם התרחבותה של הישיבה נוצר צורך במקום נרחב יותר עבור התלמידים, ועל כן עברו ל”מגדל נחום”. שם הקימו את ה[[זאל]] וחדר האוכל, ושכרו חדרים לפנימייה. | ||
הישיבה שקבעה את משכנה במרכז העיר, היתה למגדל של אור ונחמה בתוך הבלי העולם הזה, והדבר סייע להפצת היהדות והמעיינות בחוצה ממש. | הישיבה שקבעה את משכנה במרכז העיר, היתה למגדל של אור ונחמה בתוך הבלי העולם הזה, והדבר סייע להפצת היהדות והמעיינות בחוצה ממש. | ||
על עובדת מיקום הישיבה במרכז העיר - דבר שיכול במקרים מסויימים להשפיע לרעה על אופי תלמידי הישיבה - סיפר הרב זמרוני בשנת תשמ”א בראיון שהעניק | על עובדת מיקום הישיבה במרכז העיר - דבר שיכול במקרים מסויימים להשפיע לרעה על אופי תלמידי הישיבה - סיפר הרב זמרוני בשנת [[תשמ”א]] בראיון שהעניק ל[[שבועון כפר חב"ד]]: | ||
“בזמנו שאל אחד הבחורים האם לעזוב את הישיבה כאן, כיון שבעת צאתו מחדר הלימודים הוא נפגש עם “העולם” וכל הכרוך בזה וזה מפריע לו. תשובת כ”ק אדמו”ר שליט”א לאותו בחור היתה פסקנית - שישאר בישיבה בבת ים, ואת התוקף של החושך יש לגרש ע”י ריבוי אור ודוקא ע”י הפצת אור במרכז החושך. | “בזמנו שאל אחד הבחורים האם לעזוב את הישיבה כאן, כיון שבעת צאתו מחדר הלימודים הוא נפגש עם “העולם” וכל הכרוך בזה וזה מפריע לו. תשובת כ”ק אדמו”ר שליט”א לאותו בחור היתה פסקנית - שישאר בישיבה בבת ים, ואת התוקף של החושך יש לגרש ע”י ריבוי אור ודוקא ע”י הפצת אור במרכז החושך. | ||
שורה 91: | שורה 91: | ||
אנו משתדלים לנטוע זאת בלב כל תלמיד שבא לכאן. | אנו משתדלים לנטוע זאת בלב כל תלמיד שבא לכאן. | ||
מובן שבתנאים המיוחדים של הישיבה עוסקים גם הבחורים בפעילות | מובן שבתנאים המיוחדים של הישיבה עוסקים גם הבחורים בפעילות “[[ופרצת]]” ו”איידי דטריד למיפלט לא בלעי” . . לדעתנו השילוב הזה שבין פעילות “ופרצת” לבין הלימודים הסדירים בזמנים שנקבעו ע”י ההנהלה, הוא מוצלח ואדרבא מסייע לבחורים בקליטת חומר הלימודים, כאשר הפעילות משמשת כמבחן להשגים בלימודים. | ||
יחד עם זאת אנו משתדלים לתת לבחורים תוספת מיוחדת כגון: התוועדויות שנהוגות אצלנו מדי שבת בעת בסעודה שלישית ונמשכות עד לשעות המאוחרות של מוצאי שבת וזו מתוך כוונה מיוחדת, מאחר ואנו נמצאים בעיצומה של “חרן” והתנאים המיוחדים של בת-ים מייבשות כל חלקה טובה, הרי דרוש הרבה הרבה מים, לחלוחית - התוועדויות. | יחד עם זאת אנו משתדלים לתת לבחורים תוספת מיוחדת כגון: התוועדויות שנהוגות אצלנו מדי שבת בעת בסעודה שלישית ונמשכות עד לשעות המאוחרות של מוצאי שבת וזו מתוך כוונה מיוחדת, מאחר ואנו נמצאים בעיצומה של “חרן” והתנאים המיוחדים של בת-ים מייבשות כל חלקה טובה, הרי דרוש הרבה הרבה מים, לחלוחית - התוועדויות. | ||
כמו כן משתדלים הרמי”ם להיות מעורבים יותר עם החבר’ה ולחוש את הבעיות מקרוב. כמשפיע יש לי שעות מיוחדות בהם אני יושב עם חבר’ה ומשתדל בשיחה אישית להדריך לכוון ולייעץ, היחס האישי מסייע”. | כמו כן משתדלים הרמי”ם להיות מעורבים יותר עם החבר’ה ולחוש את הבעיות מקרוב. כמשפיע יש לי שעות מיוחדות בהם אני יושב עם חבר’ה ומשתדל בשיחה אישית להדריך לכוון ולייעץ, היחס האישי מסייע”. |
עריכות