אור אין סוף: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 97 בתים ,  16 בספטמבר 2010
שורה 1: שורה 1:
{{בעריכה}}{{סדר ההשתלשלות}}{{פירוש נוסף|נוכחי=אור אין סוף|אחר=פירושים נוספים באור|ראו=[[אור (פירושונים)]]}}'''אור אין סוף''' (או ב[[ראשי תיבות]] '''אוא"ס''') הוא הארה המתגלה מ'[[עצמות ומהות]]' של [[הקדוש ברוך הוא]] ודרכו מגיע לידי ביטוי ה'עצמות'.
{{בעריכה}}{{סדר ההשתלשלות}}{{פירוש נוסף|נוכחי=אור אין סוף|אחר=פירושים נוספים באור|ראו=[[אור (פירושונים)]]}}'''אור אין סוף''' (או ב[[ראשי תיבות]] '''אוא"ס''') הוא הארה המתגלה מ'[[עצמות ומהות]]' של [[הקדוש ברוך הוא]] ודרכו מגיע לידי ביטוי ה'עצמות'.


==ביאור==
==תכונות==
אור אין סוף, הוא הארה מה'עצמות' של הקדוש ברוך ולמרות שהוא רק הארה ולא העצם, בכל זאת מתגלה מתגלה על ידי אור אין סוף ה'עצמות' של הקב"ה. כיון שטבע כל אור שהוא קשור תמיד למקורו, המאור וכשיש נתק בין מקור האור לאור, מיד נפסקת הארה, כך גם האור אין סוף מחובר תמיד ל'עצמות'. המשל המובא על כך ב[[תורת החסידות]] הוא מאור השמש שמאיר לכדור הארץ ולמרות שהשמש עצמה לא מגיעה אלינו, בכל זאת על ידי קרני השמש מגיע לכדור הארץ כוחו של השמש עצמו{{הערת שוליים|[[ספר המאמרים]] שנת [[ת"ש]] ע' 11}}. בהמשך לזה גם נאמר שסגנון האור הוא כמו המקור. וכמו שבמקור, העצמות, אינו מוגבל ומוגדר כלל, כך גם אור אין סוף הוא בלתי מוגבל ומוגדר וכל ה[[עולמות]] ה[[רוחני]]ים וה[[גשמי]]ים מופרכים אצלו (שלכן כדי לברוא עולמות נצרכו צמצומים רבים).
ההתגלות מהעצמות מכונה בתורת החסידות אור, בשונה ממקובלים שרצו להגדיר את זה כ"שפע". הדגש על הוא בעקבות התכונות הבאות:


תכונותיו של האור אין סוף:
א. '''אור מחובר למקור''' - טבע כל אור שהוא קשור תמיד למקורו, המאור. כשיש נתק בין מקור האור לאור, מיד נפסקת הארה ולכן אור אין סוף מחובר תמיד ל'עצמות'.


א. אור אין סוף מאיר בדומה למקורו, העצמות.
ב. '''אור דומה למקורו''' - מאחר שאור מחובר תמיד למקורו, ממילא הוא גם דומה למקור. כמו שהמקור, העצמות, אינו מוגבל ומוגדר כלל, כך גם אור אין סוף הוא בלתי מוגבל ומוגדר וכל ה[[עולמות]] ה[[רוחני]]ים וה[[גשמי]]ים מופרכים אצלו (שלכן כדי לברוא עולמות נצרכו צמצומים רבים). המשל המובא על כך ב[[תורת החסידות]] הוא מהשמש המאירה לכדור הארץ, שלמרות שהשמש עצמה לא מגיעה אלינו, בכל זאת על ידי קרני השמש מגיע לכדור הארץ כוחו של השמש עצמו{{הערת שוליים|[[ספר המאמרים]] שנת [[ת"ש]] ע' 11}}.


ב. אין שינוי באור אין סוף.
ג. '''אור אין בו שינוי''' - .


ג. אור אין סוף אינו מציאות לעצמו.
ד. אור אינו מציאות לעצמו.


ד. הוא מואר מהעצמות באופן פסיבי.
ה. אור מאיר באופן פסיבי.


אור אין סוף הוא התגלות עצמותו יתברך בדרך זיו ו[[הארה]] בלבד והגם שהזיו הוא הארה ולא [[עצם]], מכל מקום הנה העצם מתגלה על-ידי הזיו. והיינו שעל ידי הזיו יודעים מציאותו של העצם. ואין זה התגלות פרט או ענין מסוים שמתגלה מבין ריבוי הפרטים שבעצם, אלא התגלות כל העצם כולו, וכאמור - שאף על פי שאין זה אלא התגלות בלבד ולא העצם, אבל  העצם מתגלה בו.
אור אין סוף הוא התגלות עצמותו יתברך בדרך זיו ו[[הארה]] בלבד והגם שהזיו הוא הארה ולא [[עצם]], מכל מקום הנה העצם מתגלה על-ידי הזיו. והיינו שעל ידי הזיו יודעים מציאותו של העצם. ואין זה התגלות פרט או ענין מסוים שמתגלה מבין ריבוי הפרטים שבעצם, אלא התגלות כל העצם כולו, וכאמור - שאף על פי שאין זה אלא התגלות בלבד ולא העצם, אבל  העצם מתגלה בו.