עולם העשייה הגשמי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(בעריכה)
(ניסוח)
שורה 7: שורה 7:
עולם העשיה הגשמי, בהיותו עולם גשמי, אין הוא מתהווה באופן של [[עילה ועלול]]. שאף באופן של השתלשלות וצמצומים רבים אי אפשר להיות התהוות של [[גשמיות]] מ[[רוחניות]] אלא זהו רק בכוחו ויכולתו יתברך לבד.
עולם העשיה הגשמי, בהיותו עולם גשמי, אין הוא מתהווה באופן של [[עילה ועלול]]. שאף באופן של השתלשלות וצמצומים רבים אי אפשר להיות התהוות של [[גשמיות]] מ[[רוחניות]] אלא זהו רק בכוחו ויכולתו יתברך לבד.


ומה שהנפשות של העופות נמשכות מ[[פני נשר]] שב[[מרכבה]], והחיות מ[[פני אריה]] שבמרכבה, והאדם מן ה[[אדם]] שעל ה[[כסא]], כל זה הוא רק בנפש, אבל הגוף הגשמי של העופות וחיות והאדם, לא נתהוו מבחינת [[רוחניות]] אלא זהו בכוחו של [[אין סוף ב"ה]] בלבד. והענין שלפני [[אין סוף ב"ה]] גשמיות ורוחניות שוים, להיותו בבחינת סובב ו[[מקיף]] עליהם וממשיך חיות לכולם בשווה. ולכן נקראת ההתהוות בבחינת בריאה מאין ליש, להיות שאין התהוותו בבחינת [[עילה ועלול]], להתלבשות העילה בעלול, אלא חיותו רק מבחינת הארה דהארה, ולכן נקרא בשם בריאה מאין ליש.
ומה שהנפשות של העופות נמשכות מ[[פני נשר]] שב[[מרכבה]], והחיות מ[[פני אריה]] שבמרכבה, והאדם מן ה[[אדם]] שעל ה[[כסא]], כל זה הוא רק בנפש, אבל הגוף הגשמי של העופות וחיות והאדם, לא נתהוו מבחינת [[רוחניות]] אלא זהו בכוחו של [[אין סוף ב"ה]] בלבד. והענין שלפני [[אין סוף ב"ה]] גשמיות ורוחניות שוים, להיותו בבחינת סובב ו[[מקיף]] עליהם וממשיך חיות לכולם בשווה. ולכן נקראת ההתהוות בבחינת בריאה מאין ליש, היות שאין התהוותו בבחינת [[עילה ועלול]], אלא חיותו רק מבחינת הארה דהארה, ולכן נקרא בשם בריאה מאין ליש.


==תכלית סדר ההשתלשלות וירידת העולמות==
==תכלית סדר ההשתלשלות וירידת העולמות==
תכלית כל [[סדר ההשתלשלות]] וירידת המדרגות מעולם לעולם הוא להיות התהוות של עולם הזה הגשמי. שכל העולמות הם בבחינת הסתר וירידה על [[אור אין סוף]] ב"ה עד התהוות עולם הזה הגשמי. ובעולם הזה הגשמי הוא תכלית ירידת כל העולמות, שבעולם הזה הגשמי להיות [[יש הנברא]] בטל הוא ל[[יש האמיתי]] על ידי קיום ה[[מצוות]]. שאף שקיום המצוות הוא גם בבחינה רוחנית, הרי שתכלית המצוות הוא דווקא קיומם בעולם הזה.
תכלית כל [[סדר ההשתלשלות]] וירידת המדרגות מעולם לעולם הוא התהוות של עולם הזה הגשמי. שהרי כל העולמות הם בבחינת הסתר וירידה על [[אור אין סוף]]. אלא תכלית ירידת כל העולמות הוא שבעולם הזה הגשמי [[יש הנברא]] בטל ל[[יש האמיתי]] על ידי קיום ה[[מצוות]]. (אף שקיום המצוות הוא גם בבחינה רוחנית, הרי תכלית המצוות הוא דווקא קיומם בעולם הזה).


==ראו גם==
==ראו גם==

גרסה מ־19:05, 14 בספטמבר 2010

עולמות אבי"ע
עולם האצילות
כתר עליון · עתיק יומין · אריך אנפין · אבא עילאה מקנן באצילות · אבא עילאה · אמא עילאה · זעיר אנפין · מלכות דאצילות · אדם העליון · חשמל · פרסא
עולם הבריאה
אמא עילאה מקננא בבריאה · שרפים · מט"ט · י"ב בקר · מרכבה
עולם היצירה
מלאכים · חיות הקודש · סנד"ל
עולם העשייה
עולם העשייה הרוחני · אופנים · גלגלים · עולם העשייה הגשמי

עולם העשיה הגשמי הוא לשון הקבלה המתארת את עולם הזה הגשמי. מבואר כי עולם העשיה הגשמי הוא החלק התחתון בעולם העשיה, שהוא הרביעי בין ארבעת עולמות אבי"ע.

עולם הזה הוא העולם "התחתון שאין תחתון למטה הימנו" והוא "מלא קליפות וסטרא אחרא שהן נגד הוי' ממש".

התהוותו

עולם העשיה הגשמי, בהיותו עולם גשמי, אין הוא מתהווה באופן של עילה ועלול. שאף באופן של השתלשלות וצמצומים רבים אי אפשר להיות התהוות של גשמיות מרוחניות אלא זהו רק בכוחו ויכולתו יתברך לבד.

ומה שהנפשות של העופות נמשכות מפני נשר שבמרכבה, והחיות מפני אריה שבמרכבה, והאדם מן האדם שעל הכסא, כל זה הוא רק בנפש, אבל הגוף הגשמי של העופות וחיות והאדם, לא נתהוו מבחינת רוחניות אלא זהו בכוחו של אין סוף ב"ה בלבד. והענין שלפני אין סוף ב"ה גשמיות ורוחניות שוים, להיותו בבחינת סובב ומקיף עליהם וממשיך חיות לכולם בשווה. ולכן נקראת ההתהוות בבחינת בריאה מאין ליש, היות שאין התהוותו בבחינת עילה ועלול, אלא חיותו רק מבחינת הארה דהארה, ולכן נקרא בשם בריאה מאין ליש.

תכלית סדר ההשתלשלות וירידת העולמות

תכלית כל סדר ההשתלשלות וירידת המדרגות מעולם לעולם הוא התהוות של עולם הזה הגשמי. שהרי כל העולמות הם בבחינת הסתר וירידה על אור אין סוף. אלא תכלית ירידת כל העולמות הוא שבעולם הזה הגשמי יש הנברא בטל ליש האמיתי על ידי קיום המצוות. (אף שקיום המצוות הוא גם בבחינה רוחנית, הרי תכלית המצוות הוא דווקא קיומם בעולם הזה).

ראו גם