ישראל מרדכי טברסקי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
[[תמונה:טברסקי.jpg|left|thumb|250px|האדמו"ר]]רבי '''ישראל מרדכי טברסקי מרחמסטריבקא''' נולד לאביו רבי [[יוחנן טברסקי מרחמסטריבקה]] בז' [[סיון]] [[תרפ"ט]]. לאחר פטירת אביו המשיך את השושלת בבית המדרש ב[[ירושלים]] ובצילו הסתופפו מאות חסידים. נודע כמתמיד עצום וכעובד ה' מופלג.  
[[תמונה:טברסקי.jpg|left|thumb|250px|האדמו"ר]]רבי '''ישראל מרדכי טברסקי''' האדמו"ר מ[[חסידות רחמסטריווקא|רחמסטריבקא]] נולד לאביו רבי [[יוחנן טברסקי מרחמסטריבקה]] בז' [[סיון]] [[תרפ"ט]]. לאחר פטירת אביו המשיך את השושלת בבית המדרש ב[[ירושלים]] ובצילו הסתופפו מאות חסידים. נודע כמתמיד עצום וכעובד ה' מופלג.  


== אהדתו לרבי שליט"א ==
== אהדתו לרבי ==
האדמו”ר השתתף בכינוס האדיר לתיקון חוק ‘מיהו יהודי’ בשנת [[תשמ"ג]], וחתם על הכרוז של גדולי ישראל לתמיכה במאבקו של הרבי בעד תיקון החוק שיאמר בו “גיור כהלכה” דווקא. כן השתתף בחגיגת סיום ספרי התורה הכלליים. ושלח ברכותיו בכל שנה לשמחת [[סיום הרמב"ם]].
האדמו”ר השתתף בכינוס האדיר לתיקון חוק [[מיהו יהודי]] בשנת [[תשמ"ג]], וחתם על הכרוז של גדולי ישראל לתמיכה במאבקו של הרבי בעד תיקון החוק שיאמר בו “גיור כהלכה” דווקא. כן השתתף בחגיגת סיום ספרי התורה הכלליים. ושלח ברכותיו בכל שנה לשמחת [[סיום הרמב"ם]].


אהדתו ל[[אדמו"ר שליט"א]] היתה מתוך הערצה עצומה. בתקופת [[בחירות תשמ"ט]] אמר למקורביו כי הוא עומד נפעם מול גדלות נפשו של [[אדמו"ר שליט"א]] ויחס לו את הגמרא<REF>[[מסכת שבת]] דף פ"ח עמוד ב'</REF>: "הנעלבים ואינן עולבין, שומעין חרפתן ואינן משיבין, עושין מאהבה ושמחין ביסורין עליהן הכתוב אומר ואוהביו כצאת השמש בגבורתו".
אהדתו ל[[אדמו"ר שליט"א]] היתה מתוך הערצה עצומה. בתקופת [[בחירות תשמ"ט]] אמר למקורביו כי הוא עומד נפעם מול גדלות נפשו של [[הרבי]] כמובא בגמרא <REF>[[מסכת שבת]] דף פ"ח עמוד ב'.</REF>: {{ציטוטון|הנעלבים ואינן עולבין, שומעין חרפתן ואינן משיבין, עושין מאהבה ושמחין ביסורין עליהן הכתוב אומר ואוהביו כצאת השמש בגבורתו}}.


בשנת [[תשנ"ג]] ניסו כמה מ[[חסיד]]יו להחתים אותו על כרוז כי "בני בליעל" טוענים כי [[הרבי שליט"א]] הוא [[מלך המשיח]] ויש להתרחק מהם. ה[[אדמו"ר]] התבטא: "מחותני ר' [[משה אשכנזי]] חושב כי הרבי הוא [[מלך המשיח]], ואינו בן בליעל". לפי גרסאות מסוימות התבטא גם: "ומה בכך? גם אני סובר כך..."
בשנת [[תשנ"ג]] ניסו כמה מ[[חסיד]]יו להחתים אותו על כרוז כי "בני בליעל" טוענים כי [[הרבי]] הוא [[מלך המשיח]] ויש להתרחק מהם. ה[[אדמו"ר]] התבטא: "מחותני ר' [[משה אשכנזי]] חושב כי הרבי הוא [[מלך המשיח]], ואינו בן בליעל". לפי גרסאות מסוימות התבטא גם: "ומה בכך? גם אני סובר כך..."


נפטר בכ"ב [[סיון]] [[תשס"ד]], לאחר שבשנת [[תנש"א]] שבר את רגלו, ומאז מצבו הבריאותי הלך והדרדר.
נפטר בכ"ב [[סיון]] [[תשס"ד]], לאחר שבשנת [[תנש"א]] שבר את רגלו, ומאז מצבו הבריאותי הלך והדרדר.


== ביקורו אצל הרבי בחתונת בנו ==
== ביקורו אצל הרבי בחתונת בנו ==
בחודש שבט תשל”ז, נסע האדמו”ר רבי ישראל מרדכי מרחמסטריווקה זצ”ל מירושלים, לחתונת בנובניו יורק, נכנס ליחידות אל הרבי וקבלו בקירוב גדול. הרבי שאל אותו למה אין מדפיסים את התורות של אדמו”רי טשרנוביל, וכאשר ענה שיש הוראה מהם שלא להדפיס, אמר לו הרבי: “א”כ אדרבא שידפיסו וילמדו, ואז יהיה לזה גם המעלה של מים גנובים ימתקו”.  
בחודש [[שבט]] [[תשל"ז]], נסע רבי ישראל מרדכי לחתונת בנו ב[[ניו יורק]], נכנס ל[[יחידות]] אל הרבי והרבי קבלו בקירוב גדול. הרבי שאל אותו למה אין מדפיסים את התורות של אדמו”רי טשרנוביל, וכאשר ענה שיש הוראה מהם שלא להדפיס, אמר לו הרבי: “א”כ אדרבא שידפיסו וילמדו, ואז יהיה לזה גם המעלה של מים גנובים ימתקו”.  


ב[[התוועדות]] יו"ד שבט נתן לו הרבי את הצלחת עם המזונות שיחלק לקהל.  
ב[[התוועדות]] יו"ד שבט נתן לו הרבי את הצלחת עם המזונות שיחלק לקהל.  


כשהאדמו"ר נכנס לחדרו של הרבי הוא לא רצה לשבת והמשיך לעמוד, והרבי אמר לו בפליאה: “מ’זעצט זיך ניט בר מחותנים?!” [= לא יושבים אצל מחותנים?! - כידוע שאדמו”רי ליובאוויטש ואדמו”רי בית טשערנוביל הם מחותנים, ע”י שהרה”צ רבי [[יעקב ישראל מטשארקס]] זצוק"ל נשא את בתו של כ”ק [[אדמו"ר האמצעי]] זיע”א].  
כשהאדמו"ר נכנס לחדרו של הרבי הוא לא רצה לשבת והמשיך לעמוד, והרבי אמר לו בפליאה: “מ’זעצט זיך ניט בר מחותנים?!” [= לא יושבים אצל מחותנים?! - כידוע שאדמו”רי ליובאוויטש ואדמו”רי בית טשערנוביל הם מחותנים, ע”י שהרה”צ רבי [[יעקב ישראל מטשארקס]] זצוק"ל נשא את בת [[אדמו"ר האמצעי]].].  


בתוך הדברים התעניין הרבי בשלום אביו הרה"צ רבי יוחנן, ואבי ענה שאינו בקו הבריאות. מיד הוציא כ"ק אדמו"ר נייר וכתב את שמו ושם אמו, ואמר שיזכירהו על הציון הקדוש.  
בתוך הדברים התעניין הרבי בשלום אביו הרה"צ רבי יוחנן, ואבי ענה שאינו בקו הבריאות. מיד הוציא כ"ק אדמו"ר נייר וכתב את שמו ושם אמו, ואמר שיזכירהו על הציון הקדוש. כאשר הגיעו החתן והמתחותניל לקבל את הסדיור לתפילת מנחה מהרבי, התנצל הרבי שאינו מכניס את ה"מחותנים" לחדרו...


ו. ביום חתונת בנו הלכו, האדמו"ר והרבנית, המחותן רבי משה אשכנזי שליט"א, יחד עם החתן, לקבל את הסידור מהרבי לתפילת מנחה כנהוג, עמדנו כולנו לפני דלת חדרו של הרבי, כשיצא וראה אותנו הוא לקח את הסידור בכדי ליתן לי, ובתוך כך אמר שהוא מתנצל על שאינו מכניס לחדרו אורח כה חשוב, כי אין זה אפשרי עתה לפני יום ההילולא יו"ד שבט (והרי בין כך הוא נכנס ליחידות אחר כך בזמן שקבעו). אחר כך פנה אלי ואמר: “מסתמא תכבד בסידור זה גם את המחותנים”.
בזמן ה”קבלת פנים” הגיע ה[[משב"ק]] ר' [[יהודה לייב גרונר]] עם מכתב מיוחד מהרבי לאדמו"ר, ואמר שהרבי ביקש שהאדמו"ר יקריא את המכתב לפני החופה. במכתב מכנה הרבי את האדמו"ר בשם: “מחותני”, בנוסף לשאר התוארים.  
 
בזמן ה”קבלת פנים” הגיע הרה"ח ה[[משב"ק]] ר' [[יהודה לייב גרונר]] עם מכתב מיוחד מהרבי לאדמו"ר, ואמר שהרבי ביקש שהאדמו"ר יקריא את המכתב לפני החופה. במכתב מכנה הרבי את האדמו"ר בשם: “מחותני”, בנוסף לשאר התוארים.  
==משפחתו==
==משפחתו==
*אחיו רבי [[חי יצחק טברסקי מרחמסטריבקא]] - ה[[אדמו"ר]] ב[[ארצות הברית]].
*אחיו רבי [[חי יצחק טברסקי מרחמסטריבקא]] - ה[[אדמו"ר]] ב[[ארצות הברית]].

גרסה מ־19:09, 3 בספטמבר 2010

האדמו"ר

רבי ישראל מרדכי טברסקי האדמו"ר מרחמסטריבקא נולד לאביו רבי יוחנן טברסקי מרחמסטריבקה בז' סיון תרפ"ט. לאחר פטירת אביו המשיך את השושלת בבית המדרש בירושלים ובצילו הסתופפו מאות חסידים. נודע כמתמיד עצום וכעובד ה' מופלג.

אהדתו לרבי

האדמו”ר השתתף בכינוס האדיר לתיקון חוק מיהו יהודי בשנת תשמ"ג, וחתם על הכרוז של גדולי ישראל לתמיכה במאבקו של הרבי בעד תיקון החוק שיאמר בו “גיור כהלכה” דווקא. כן השתתף בחגיגת סיום ספרי התורה הכלליים. ושלח ברכותיו בכל שנה לשמחת סיום הרמב"ם.

אהדתו לאדמו"ר שליט"א היתה מתוך הערצה עצומה. בתקופת בחירות תשמ"ט אמר למקורביו כי הוא עומד נפעם מול גדלות נפשו של הרבי כמובא בגמרא [1]: "הנעלבים ואינן עולבין, שומעין חרפתן ואינן משיבין, עושין מאהבה ושמחין ביסורין עליהן הכתוב אומר ואוהביו כצאת השמש בגבורתו".

בשנת תשנ"ג ניסו כמה מחסידיו להחתים אותו על כרוז כי "בני בליעל" טוענים כי הרבי הוא מלך המשיח ויש להתרחק מהם. האדמו"ר התבטא: "מחותני ר' משה אשכנזי חושב כי הרבי הוא מלך המשיח, ואינו בן בליעל". לפי גרסאות מסוימות התבטא גם: "ומה בכך? גם אני סובר כך..."

נפטר בכ"ב סיון תשס"ד, לאחר שבשנת תנש"א שבר את רגלו, ומאז מצבו הבריאותי הלך והדרדר.

ביקורו אצל הרבי בחתונת בנו

בחודש שבט תשל"ז, נסע רבי ישראל מרדכי לחתונת בנו בניו יורק, נכנס ליחידות אל הרבי והרבי קבלו בקירוב גדול. הרבי שאל אותו למה אין מדפיסים את התורות של אדמו”רי טשרנוביל, וכאשר ענה שיש הוראה מהם שלא להדפיס, אמר לו הרבי: “א”כ אדרבא שידפיסו וילמדו, ואז יהיה לזה גם המעלה של מים גנובים ימתקו”.

בהתוועדות יו"ד שבט נתן לו הרבי את הצלחת עם המזונות שיחלק לקהל.

כשהאדמו"ר נכנס לחדרו של הרבי הוא לא רצה לשבת והמשיך לעמוד, והרבי אמר לו בפליאה: “מ’זעצט זיך ניט בר מחותנים?!” [= לא יושבים אצל מחותנים?! - כידוע שאדמו”רי ליובאוויטש ואדמו”רי בית טשערנוביל הם מחותנים, ע”י שהרה”צ רבי יעקב ישראל מטשארקס זצוק"ל נשא את בת אדמו"ר האמצעי.].

בתוך הדברים התעניין הרבי בשלום אביו הרה"צ רבי יוחנן, ואבי ענה שאינו בקו הבריאות. מיד הוציא כ"ק אדמו"ר נייר וכתב את שמו ושם אמו, ואמר שיזכירהו על הציון הקדוש. כאשר הגיעו החתן והמתחותניל לקבל את הסדיור לתפילת מנחה מהרבי, התנצל הרבי שאינו מכניס את ה"מחותנים" לחדרו...

בזמן ה”קבלת פנים” הגיע המשב"ק ר' יהודה לייב גרונר עם מכתב מיוחד מהרבי לאדמו"ר, ואמר שהרבי ביקש שהאדמו"ר יקריא את המכתב לפני החופה. במכתב מכנה הרבי את האדמו"ר בשם: “מחותני”, בנוסף לשאר התוארים.

משפחתו

קישורים חיצונים

הערות שוליים

  1. מסכת שבת דף פ"ח עמוד ב'.