ליקוטי אמרים - פרק י"ד: הבדלים בין גרסאות בדף

גוף הפרק: עריכה
 
שורה 12: שורה 12:


==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
כל אדם יכול להיות בינוני, כי הרי הבינוני הוא לא אדם כצדיק שמואס ברע (אין לו רע כלל וכלל),
כל אדם יכול להיות בינוני, הבינוני הוא לא אדם צדיק שמואס ברע (אין לו רע כלל וכלל), אבל הוא שולט ב[[מחשבה דבור ומעשה]] - שלשת הלבושים. הוא מתגבר על עצמו יותר מהרגיל, ועושה '[[אתכפיא]]' מכיוון שהוא לא רוצה להיות מובדל מה' אפילו לרגע אחד.


אלא הבינוני שולט ב[[מחשבה דבור ומעשה]] - שלשת הלבושים. כאשר הוא שולט בהם - הוא לא שולט בכל כולו (כי הרי הוא לא שולט ב[[מוחין]]), אבל הוא מתגבר על עצמו יותר מהרגיל, גם כשהוא רוצה - הוא מתגבר ([[אתכפיא]]) כי הוא מבין שאינו רוצה להיות מובדל (ח"ו) מובדל מה' אפילו לא לשנייה!
הוא חושב על זה שהוא רוצה לדבוק בה', כמו שיהודי אפילו הפשוט ביותר יכול למסור את נפשו על קדושת ה', ואם הוא ח"ו לא הצליח - כאשר נכנסה בו [[רוח שטות]] - אז הוא חושב שהוא רחוק מה' ומובדל (מה שלא נכון).
 
וגם הוא חושב על זה שהוא רוצה לדבוק בה', כמו שיהודי אפילו הפשוט ביותר יכול למסור את נפשו על קדושת ה', ואם הוא ח"ו לא הצליח - כנראה נכנסה בו [[רוח שטות]] ואז הוא חושב שהוא רחוק מה' ומובדל (מה שלא נכון).


כל זה בעניין החיצוניות - הוא רוצה להראות צדיק, אז האו עושה את עצמו מבחוץ צדיק (שזה טוב כי גם פה הוא מתגבר על הרע).
כל זה בעניין החיצוניות - הוא רוצה להראות צדיק, אז האו עושה את עצמו מבחוץ צדיק (שזה טוב כי גם פה הוא מתגבר על הרע).