שיחת חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ערכים/ספרים: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 5: שורה 5:
:השאלה היא האם כל מאמר שהינו בעל חשיבות ויסודיות מסוימת (ישנם עשרות רבות כאלה) זכאי לערך - במידה וייכתב ע"פ הדרישות הנ"ל, או שמא יש לקבוע גם רף חשיבות עקרוני לערכים אלו, היינו שרק '''היסודיים ביותר''' זכאים לערך (דעתי האישית כהצד השני). בברכה, [[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] • [[שיחת משתמש:מענדל סופר|ספר וסיפור]] 13:43, 10 באוגוסט 2025 (IDT)
:השאלה היא האם כל מאמר שהינו בעל חשיבות ויסודיות מסוימת (ישנם עשרות רבות כאלה) זכאי לערך - במידה וייכתב ע"פ הדרישות הנ"ל, או שמא יש לקבוע גם רף חשיבות עקרוני לערכים אלו, היינו שרק '''היסודיים ביותר''' זכאים לערך (דעתי האישית כהצד השני). בברכה, [[משתמש:מענדל סופר|מענדל סופר]] • [[שיחת משתמש:מענדל סופר|ספר וסיפור]] 13:43, 10 באוגוסט 2025 (IDT)
::ישר כח על היוזמה והכלל החשוב. לגופו של ענין הייתי נוטה לדרך האמצע בין השיטות הנ"ל: פסקה על חשיבותו של המאמר היא אינדיקציה מספיק טובה לחשיבות הערך, אלא שצריך להוסיף ולהגדיר מה צריך להיות כלול בפסקה זו כדי להבטיח חשיבות. הרי על כל מאמר ניתן לכתוב פסקה: "המאמר נאמר ע"י הרבי . . בתאריך . . נרשם בהנחה פלונית ואלמונית . . נדפס ב . . מבאר את המושג . ." ובודאי שיש חשיבות אמיתית לכל מאמר. כדי לברר חשיבות אנציקלופדית צריך משהו מעבר. למשל: היותו מהמאמרים לטהר אויר העולם (כמו וידעת מוסקבה), חולק ע"י הרבי (כמו ושבתי בשלום תשל"ח), או שיש התייחסות מרבותינו עצמם למעלתו וייחודו של המאמר וכדומה (כמו וקבל היהודים תרפ"ז). אפשר לחדד את העיקרון הנ"ל יותר, ובלבד שלא ישאר כלל שיכול להתפרש על כל המאמרים...  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 14:37, ט"ז באב ה'תשפ"ה 14:37, 10 באוגוסט 2025 (IDT)
::ישר כח על היוזמה והכלל החשוב. לגופו של ענין הייתי נוטה לדרך האמצע בין השיטות הנ"ל: פסקה על חשיבותו של המאמר היא אינדיקציה מספיק טובה לחשיבות הערך, אלא שצריך להוסיף ולהגדיר מה צריך להיות כלול בפסקה זו כדי להבטיח חשיבות. הרי על כל מאמר ניתן לכתוב פסקה: "המאמר נאמר ע"י הרבי . . בתאריך . . נרשם בהנחה פלונית ואלמונית . . נדפס ב . . מבאר את המושג . ." ובודאי שיש חשיבות אמיתית לכל מאמר. כדי לברר חשיבות אנציקלופדית צריך משהו מעבר. למשל: היותו מהמאמרים לטהר אויר העולם (כמו וידעת מוסקבה), חולק ע"י הרבי (כמו ושבתי בשלום תשל"ח), או שיש התייחסות מרבותינו עצמם למעלתו וייחודו של המאמר וכדומה (כמו וקבל היהודים תרפ"ז). אפשר לחדד את העיקרון הנ"ל יותר, ובלבד שלא ישאר כלל שיכול להתפרש על כל המאמרים...  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 14:37, ט"ז באב ה'תשפ"ה 14:37, 10 באוגוסט 2025 (IDT)
:::ואולי להוסיף בהזדמנות זו את הכלל: סיכום תוכן המאמר צריך להיות בפסקאות קצרות הכוללות את '''עיקרי''' הביאור במאמר, תוך ריבוי קישורים לערכים השייכים, אבל לא לכלול את כל מהלך המאמר (כל השאלות והשקו"ט וכו'), ובטח שלא להיות צמוד לסעיפים במאמר. דוגמא: הסיכום שבערך [[גדול יהיה תשכ"ב]]; דוגמא איך '''לא''' לכתוב: הסיכום שבערך [[ביום עשתי עשר תשל"א]].  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 14:46, ט"ז באב ה'תשפ"ה 14:46, 10 באוגוסט 2025 (IDT)
חזרה לדף המיזם "עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ערכים/ספרים".