לשכת העץ: הבדלים בין גרסאות בדף

ר.ז. (שיחה | תרומות)
מ. רובין (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
תגית: קישורים לדפי פירושונים
שורה 22: שורה 22:
בעוד העץ מסמל צדיקות ויציבות, הרי שעבודת יום הכיפורים מבטאת מהפך פנימי, "שאיני אותו האדם שעשה אותם המעשים", כלשון חז"ל. הכהן הגדול, אף שהוא אותו אדם בגופו משנה לשנה, הופך להיות אדם חדש ברוחניותו. לפיכך, הכיסוי מעל העץ רומז לכך שהעבודה אינה מוגבלת למעלת הצדיק, אלא כוללת גם את כוחו של בעל תשובה, הבוקע את גבולות המציאות הקודמת.
בעוד העץ מסמל צדיקות ויציבות, הרי שעבודת יום הכיפורים מבטאת מהפך פנימי, "שאיני אותו האדם שעשה אותם המעשים", כלשון חז"ל. הכהן הגדול, אף שהוא אותו אדם בגופו משנה לשנה, הופך להיות אדם חדש ברוחניותו. לפיכך, הכיסוי מעל העץ רומז לכך שהעבודה אינה מוגבלת למעלת הצדיק, אלא כוללת גם את כוחו של בעל תשובה, הבוקע את גבולות המציאות הקודמת.


לכן דווקא במסכת [[יומא]], העוסקת בעבודת יום הכיפורים, מופיע השם "לשכת פרהדרין", המעיד על שינוי והתחדשות. לעומת זאת, במסכת [[תמיד]], העוסקת בסדר העבודה הקבוע במקדש, נקראת הלשכה פשוט "לשכת כהן גדול"{{הערה|לקוטי שיחות, חלק כ"ח, עמ' 219 (מסעי)}}.
לכן דווקא ב[[מסכת יומא]], העוסקת בעבודת יום הכיפורים, מופיע השם "לשכת פרהדרין", המעיד על שינוי והתחדשות. לעומת זאת, במסכת [[תמיד]], העוסקת בסדר העבודה הקבוע במקדש, נקראת הלשכה פשוט "לשכת כהן גדול"{{הערה|לקוטי שיחות, חלק כ"ח, עמ' 219 (מסעי)}}.


{{בית המקדש}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:בית המקדש]]
[[קטגוריה:בית המקדש]]