ליקוטי אמרים - פרק ל"ב: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 4: שורה 4:
==מבוא לפרק==
==מבוא לפרק==


==גוף הפרק==
{{פרק תניא|פרק=ל"ב|טקסט הפרק="והנה על ידי קיום הדברים הנ"ל להיות גופו נבזה ונמאס בעיניו רק שמחתו תהיה שמחת הנפש לבדה הרי זו דרך ישרה וקלה לבא לידי קיום מצות [[ואהבת לרעך כמוך]] לכל נפש מ[[ישראל]] למגדול ועד קטן. כי מאחר שגופו נמאס ומתועב אצלו וה[[נפש]] וה[[רוח]] מי יודע גדולתן ומעלתן בשרשן ומקורן באלקים חיים. בשגם שכולן מתאימות ואב אחד לכולנה ולכן נקראו כל ישראל אחים ממש מצד שורש נפשם בה' אחד רק שהגופים מחולקים. ולכן העושים גופם עיקר ונפשם טפלה אי אפשר להיות [[אהבה]] ואחוה אמיתית ביניהם אלא התלויה בדבר לבדה. וזהו שאמר [[הלל הזקן]] על קיום מצוה זו "זהו כל התורה כולה ואידך פירושא הוא" כו'. כי יסוד ושורש כל ה[[תורה]] הוא להגביה ולהעלות הנפש על הגוף מעלה מעלה עד עיקרא ושרשא דכל עלמין וגם להמשיך [[אור אין סוף ב"ה]] ב[[כנסת ישראל]] כמ"ש לקמן דהיינו במקור נשמות כל ישראל למהוי אחד באחד דוקא ולא כשיש פירוד ח"ו בנשמות דקודשא בריך הוא לא שריא באתר פגים וכמו שנאמר "ברכנו אבינו כולנו כאחד באור פניך" וכמו שמבואר במקום אחר באריכות:  
{{פרק תניא|פרק=ל"ב|טקסט הפרק="והנה על ידי קיום הדברים הנ"ל להיות גופו נבזה ונמאס בעיניו רק שמחתו תהיה שמחת הנפש לבדה הרי זו דרך ישרה וקלה לבא לידי קיום מצות [[ואהבת לרעך כמוך]] לכל נפש מ[[ישראל]] למגדול ועד קטן. כי מאחר שגופו נמאס ומתועב אצלו וה[[נפש]] וה[[רוח]] מי יודע גדולתן ומעלתן בשרשן ומקורן באלקים חיים. בשגם שכולן מתאימות ואב אחד לכולנה ולכן נקראו כל ישראל אחים ממש מצד שורש נפשם בה' אחד רק שהגופים מחולקים. ולכן העושים גופם עיקר ונפשם טפלה אי אפשר להיות [[אהבה]] ואחוה אמיתית ביניהם אלא התלויה בדבר לבדה. וזהו שאמר [[הלל הזקן]] על קיום מצוה זו "זהו כל התורה כולה ואידך פירושא הוא" כו'. כי יסוד ושורש כל ה[[תורה]] הוא להגביה ולהעלות הנפש על הגוף מעלה מעלה עד עיקרא ושרשא דכל עלמין וגם להמשיך [[אור אין סוף ב"ה]] ב[[כנסת ישראל]] כמ"ש לקמן דהיינו במקור נשמות כל ישראל למהוי אחד באחד דוקא ולא כשיש פירוד ח"ו בנשמות דקודשא בריך הוא לא שריא באתר פגים וכמו שנאמר "ברכנו אבינו כולנו כאחד באור פניך" וכמו שמבואר במקום אחר באריכות:  


994

עריכות