תבנית:היום יום/י"א תשרי: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
במוצאי יום הכפורים [[תקנ"ו]] ב[[ליאזנא]] אמר [[אדמו"ר הזקן|רבינו הזקן]] תורה ברבים - כנהוג אז [[דרושים קצרים]] - על הפסוק "מי כה' אלוקינו בכל קראנו אליו" - 'אליו ולא למדותיו' : ה'[[פרדס]]' אומר: "אליו" הם ה[[אורות]] המתלבשים ב[[כלים]] ד[[עשר ספירות]] ד[[אצילות]]; הרבי ה[[בעש"ט]] אומר: "אליו" הוא ה[[אלוקות]] שב[[כלים]] ד[[עשר ספירות]] ד[[אצילות]]; הפירוש הפשוט הוא: "אליו" - [[עצמות אין סוף]] שבתודעה העצמית - שעל ידי [[אמונה]] פשוטה - של כל [[יהודי]] פשוט. וזהו 'קרובים אליו', ו'בכל קראנו אליו' - [[עצמות אין סוף]] ועצמות ה[[נשמה]]; [[תפילה]] ב[[אמונה]] פשוטה מחברת עצמות הנשמה עם עצמות אין-סוף, שעצמות אין סוף יהיה הרופא חולים ומברך השנים.
במוצאי [[יום הכפורים]] [[תקנ"ו]] ב[[ליאזנא]] אמר [[אדמו"ר הזקן|רבינו הזקן]] תורה ברבים - כנהוג אז [[דרושים קצרים]] - על הפסוק "מי כה' אלוקינו בכל קראנו אליו" - 'אליו ולא למדותיו' : ה'[[פרדס]]' אומר: "אליו" הם ה[[אורות]] המתלבשים ב[[כלים]] ד[[עשר ספירות]] ד[[אצילות]]; הרבי ה[[בעש"ט]] אומר: "אליו" הוא ה[[אלוקות]] שב[[כלים]] ד[[עשר ספירות]] ד[[אצילות]]; הפירוש הפשוט הוא: "אליו" - [[עצמות אין סוף]] שבתודעה העצמית - שעל ידי [[אמונה]] פשוטה - של כל [[יהודי]] פשוט. וזהו 'קרובים אליו', ו'בכל קראנו אליו' - [[עצמות אין סוף]] [[עצם הנשמה|ועצמות הנשמה]]; [[תפילה]] ב[[אמונה]] פשוטה מחברת עצמות ה[[נשמה]] עם עצמות אין-סוף, שעצמות אין סוף יהיה הרופא חולים ומברך השנים.


<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י' תשרי|י' תשרי]]|הבא=[[תבנית:היום יום/י"ב תשרי|י"ב תשרי]]}}[[קטגוריה:היום יום|ל]]</noinclude>
<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/י' תשרי|י' תשרי]]|הבא=[[תבנית:היום יום/י"ב תשרי|י"ב תשרי]]}}[[קטגוריה:היום יום|ל]]</noinclude>

גרסה מ־10:15, 28 ביוני 2010

במוצאי יום הכפורים תקנ"ו בליאזנא אמר רבינו הזקן תורה ברבים - כנהוג אז דרושים קצרים - על הפסוק "מי כה' אלוקינו בכל קראנו אליו" - 'אליו ולא למדותיו' : ה'פרדס' אומר: "אליו" הם האורות המתלבשים בכלים דעשר ספירות דאצילות; הרבי הבעש"ט אומר: "אליו" הוא האלוקות שבכלים דעשר ספירות דאצילות; הפירוש הפשוט הוא: "אליו" - עצמות אין סוף שבתודעה העצמית - שעל ידי אמונה פשוטה - של כל יהודי פשוט. וזהו 'קרובים אליו', ו'בכל קראנו אליו' - עצמות אין סוף ועצמות הנשמה; תפילה באמונה פשוטה מחברת עצמות הנשמה עם עצמות אין-סוף, שעצמות אין סוף יהיה הרופא חולים ומברך השנים.


הקודם:
י' תשרי
{{{רשימה}}} הבא:
י"ב תשרי