משיח בן יוסף: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''משיח בן יוסף''' הינו משיח שיגאל בראשונה את ישראל, והוא יהיה מבני בניו של אביה בן ירבעם{{הערת שוליים|ראה זהר חדש פרשת בלק: ההוא יומא דמית אביה בן ירבעם אתיילד ליה בן ואתנטל מבי ירבעם למדברא, ותמן נטלו מאה ושבעין זברין כלהו זכאין משבטא דאפרים דלא אשתכחן בחובא דירבעם, ומהאי | '''משיח בן יוסף''' הינו משיח שיגאל בראשונה את ישראל, והוא יהיה מבני בניו של אביה בן ירבעם{{הערת שוליים|1=ראה [[זהר]] חדש [[פרשת בלק]]: ההוא [[יום|יומא]] [[מיתה|דמית]] אביה בן ירבעם, אתיילד ליה בן ואתנטל מבי ירבעם למדברא, ותמן נטלו מאה ושבעין זברין כלהו [[צדיקים|זכאין]] משבטא דאפרים דלא אשתכחן [[עבירה|בחובא]] דירבעם, ומהאי בריה דאביה נפק האי [[משיח|משיחא]], ועל זה כתוב וספדו עליו כל בית ישראל, וקברו אותו סתם האי [[נביא|נביאה]] לשעתא ונביאה לעתיד לבא, כי הוא לבדו בא לירבעם אל קבר, | ||
יען נמצא דבר טוב אל | יען נמצא דבר [[טוב]] אל ה' אלקי ישראל בבית ירבעם, דא האי משיח דאיהו דבר טוב אל ה'. ע״כ לשון הזוהר. ועל פי הצעה הזאת כתב בספר עמק המלך וז״ל: נשמת ירבעם פרחה ממנו קודם שחטא, ונסתלקה בנקיות וזכה בה בן בני אביה שנולד בו ביום שמת. וזה שכתב | ||
פרחה ממנו קודם שחטא | (זכריה י״ב י) והביטו אלי את אשר דקרו וספדו עליו כמספד על היחיד וכו', כי הם הסכימו במיתתו כי היה מורד במלכות בית דוד, ואחר כך יתפלל עליו משיח בן דוד ויחייהו דהי' המשנה האמיתי.}}, ומצאצאי מנשה בן [[יוסף]]{{הערת שוליים|ראה במדרש רבות, במדבר פרשה י"ד, א: לי מנשה, זה | ||
(זכריה י״ב י) והביטו אלי את אשר דקרו וספדו עליו כמספד על היחיד וכו', כי הם הסכימו במיתתו כי היה מורד במלכות בית דוד, ואחר כך | |||
משיח שעומד מבניו של מנשה, שנאמר (חהלים ק״ח) לי מנשה, ואפרים מעוז ראשי, זה משוח מלחמה שבא מאפרים שנאמר (דברים) בכור שורו הדר לו, יהודה מחוקקי, זה הנואל הגדול שהוא מבני בניו של דוד.}} ויש אומרים מאפרים בן יוסף{{הערת שוליים|מדרש תלפיות א' ענף גלגולים.}} | משיח שעומד מבניו של מנשה, שנאמר (חהלים ק״ח) לי מנשה, ואפרים מעוז ראשי, זה משוח מלחמה שבא מאפרים שנאמר (דברים) בכור שורו הדר לו, יהודה מחוקקי, זה הנואל הגדול שהוא מבני בניו של דוד.}} ויש אומרים מאפרים בן יוסף{{הערת שוליים|מדרש תלפיות א' ענף גלגולים.}} | ||
גרסה מ־16:08, 24 ביוני 2010
משיח בן יוסף הינו משיח שיגאל בראשונה את ישראל, והוא יהיה מבני בניו של אביה בן ירבעם[1], ומצאצאי מנשה בן יוסף[2] ויש אומרים מאפרים בן יוסף[3]
משיח בן יוסף נמשל לשור, ואילו משיח בן דוד נמשל לחמור[4].
משיח בן יוסף יבוא בראשונה לגאול את ישראל[5], ויהרג במלחמת גוג ומגוג[6] על ידי ארמילוס הרשע.[7] ואח"כ יתפלל עליו משיח בן דוד ויחיה[8].
לקריאה נוספת
ליקוט בענין אחרית הימים, אחרית הימים עמ' 16 - 21.
הערות שוליים
- ↑ ראה זהר חדש פרשת בלק: ההוא יומא דמית אביה בן ירבעם, אתיילד ליה בן ואתנטל מבי ירבעם למדברא, ותמן נטלו מאה ושבעין זברין כלהו זכאין משבטא דאפרים דלא אשתכחן בחובא דירבעם, ומהאי בריה דאביה נפק האי משיחא, ועל זה כתוב וספדו עליו כל בית ישראל, וקברו אותו סתם האי נביאה לשעתא ונביאה לעתיד לבא, כי הוא לבדו בא לירבעם אל קבר, יען נמצא דבר טוב אל ה' אלקי ישראל בבית ירבעם, דא האי משיח דאיהו דבר טוב אל ה'. ע״כ לשון הזוהר. ועל פי הצעה הזאת כתב בספר עמק המלך וז״ל: נשמת ירבעם פרחה ממנו קודם שחטא, ונסתלקה בנקיות וזכה בה בן בני אביה שנולד בו ביום שמת. וזה שכתב (זכריה י״ב י) והביטו אלי את אשר דקרו וספדו עליו כמספד על היחיד וכו', כי הם הסכימו במיתתו כי היה מורד במלכות בית דוד, ואחר כך יתפלל עליו משיח בן דוד ויחייהו דהי' המשנה האמיתי.
- ↑ ראה במדרש רבות, במדבר פרשה י"ד, א: לי מנשה, זה משיח שעומד מבניו של מנשה, שנאמר (חהלים ק״ח) לי מנשה, ואפרים מעוז ראשי, זה משוח מלחמה שבא מאפרים שנאמר (דברים) בכור שורו הדר לו, יהודה מחוקקי, זה הנואל הגדול שהוא מבני בניו של דוד.
- ↑ מדרש תלפיות א' ענף גלגולים.
- ↑ במדרש תנחומא (בראשית אות א׳ דף ז ע״א): משלחי רגל השור זה משיח בן יוסף שנמשל לשור. וחמור זה משיח אבן דוד, שנאמר (זכריה ט') עני ורוכב על החמור.
- ↑ מהרש"א סוכה נ"ב.
- ↑ רש"י שם.
- ↑ בהקשר לכך מובא בגמרא סוכה דף נ״ב ע״א מובא: תנו רבנן משיח בן דוד שעתיד להגלות במהרה בימינו אומר לו הקב״ה שאל ממני דבר ואתן לך, שנאמר (תהלים קאפ׳ ב׳) אספרה אל חוק ה׳ אמר אלי בני אתה וגו׳ וכיון שראה משיח בן יוסף שנהרג אומר לפניו רבש"ע איני מבקש ממך אלא חיים. אומר לו הקב״ה עד שלא אמרה כבר החנבא עליי דוד אביך, שנאמר (תהלים כ״א) חיים שאל ממך נתת לו.
- ↑ ראה לעיל מספר עמק המלך