שמונה: הבדלים בין גרסאות בדף
חלוקת קונטרסים (שיחה | תרומות) אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{מקורות}} | |||
{{מספר | {{מספר | ||
|תמונה=[[קובץ:מספר 8.jpg|150px|ללא מסגרת|מרכז]] | |תמונה=[[קובץ:מספר 8.jpg|150px|ללא מסגרת|מרכז]] | ||
}} | }} | ||
המספר שמונה מורה על "מעל הטבע", כיון ששבע הוא | המספר שמונה מורה על "מעל הטבע", כיון ששבע הוא עליית העולמות בגדרי הטבע, ושמונה הוא [[עליות העולמות לעתיד לבא|עליית העולמות]] למעלה מן הטבע. | ||
ולכן עושים את | ולכן עושים את ה[[ברית מילה]] בשמיני{{הערה|דרך מצוותיך מצות מילה.}}, שלאחרי שבת - עלייה למדרגה העליונה של הטבע, ניתן להגיע ללמעלה ממנו{{הבהרה}}. | ||
האופן הראשון בשמונה הוא "אז", כלומר, א' שמעל השמונה, ובאופן אחר נקרא "שמיני", כלומר המנוי לאחר הטבע הוא למעלה מהטבע, אור המקיף הקרוב - שעדיין נמצא בגדרי העולם. אך יש "בזאת יבוא אהרן", שהא' מגיע לאחר הז', שהוא שמונה, שמצד עצמו הוא למעלה מהטבע, כלומר, שהוא לגמרי למעלה מן הטבע | האופן הראשון בשמונה הוא "[[אז]]", כלומר, א' שמעל השמונה, ובאופן אחר נקרא "שמיני", כלומר המנוי לאחר הטבע הוא למעלה מהטבע, אור המקיף הקרוב - שעדיין נמצא בגדרי העולם. אך יש "בזאת יבוא אהרן", שהא' מגיע לאחר הז', שהוא שמונה, שמצד עצמו הוא למעלה מהטבע, כלומר, שהוא לגמרי למעלה מן הטבע כ[[מקיף הרחוק]]. | ||
ובאופן אחר, שמיני - אור הבלי גבול שלמעלה מגבול. שמונה - אור הבלי גבול שאינו מוגבל (ולכן יכול לרדת גם בגבול). | ובאופן אחר, שמיני - אור הבלי גבול שלמעלה מגבול. שמונה - אור הבלי גבול שאינו מוגבל (ולכן יכול לרדת גם בגבול). | ||
שורה 12: | שורה 13: | ||
ביום השמיני למילואים דוקא היה הגילוי אלקות, כיון שאור זה שהתלבש הוא אור שלמעלה מהגבלות הטבע, לכן היה זה דוקא ביום השמיני. | ביום השמיני למילואים דוקא היה הגילוי אלקות, כיון שאור זה שהתלבש הוא אור שלמעלה מהגבלות הטבע, לכן היה זה דוקא ביום השמיני. | ||
שמונה הוא גם מלשון "שומן", כלומר, חודר בכל פרט שבשמונה, כמו ששומן ("עסענץ" באידיש) חודר בכל פרט כי הוא התמצית של הכל, והוא "מפעפע בכל". [[שמן]] הוא בחינת | שמונה הוא גם מלשון "שומן", כלומר, חודר בכל פרט שבשמונה, כמו ששומן ("עסענץ" באידיש) חודר בכל פרט כי הוא התמצית של הכל, והוא "מפעפע בכל". [[שמן]] הוא בחינת ה[[חכמה]]. וזה שנמצא בכל מורה על גילוי אלקי שחודר בכל דבר ודבר בעולם ואפילו ב[[אבן (גשמית)|אבנים]]. | ||
כמו כן שמונה הוא הגילוי של משיח, ולכן | כמו כן שמונה הוא הגילוי של משיח, ולכן ב[[אחרון של פסח]] (היום השמיני) אוכלים את [[סעודת משיח]], הדור השמיני שהוא בעצם הדור השביעי לאחר שדרוג לעידן חדש, הוא דור הגאולה. | ||
{{ערך מורחב|ערכים=[[למעלה מהטבע]] · [[ברית מילה]] · [[מקיף הקרוב]] · [[מקיף הרחוק]] · [[הוי' הוא האלקים]] · [[סעודת משיח]]}} | {{ערך מורחב|ערכים=[[למעלה מהטבע]] · [[ברית מילה]] · [[מקיף הקרוב]] · [[מקיף הרחוק]] · [[הוי' הוא האלקים]] · [[סעודת משיח]]}} | ||
== ראו גם == | |||
* [[דבר מלכות שמיני|דבר מלכות - שמיני]] | |||
* [[ח]] | |||
* [[כינור של שמונה נימין]] | |||
{{הערות שוליים}} |
גרסה מ־04:45, 4 במרץ 2025
מספר שמונה | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
אחדות ועשרות | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 30 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
40 | 49 | 50 | 60 | 68 | 70 | 72 | 75 | 80 | 84 | 90 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
מאות ואלפים | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
המספר שמונה מורה על "מעל הטבע", כיון ששבע הוא עליית העולמות בגדרי הטבע, ושמונה הוא עליית העולמות למעלה מן הטבע.
ולכן עושים את הברית מילה בשמיני[1], שלאחרי שבת - עלייה למדרגה העליונה של הטבע, ניתן להגיע ללמעלה ממנו[דרושה הבהרה].
האופן הראשון בשמונה הוא "אז", כלומר, א' שמעל השמונה, ובאופן אחר נקרא "שמיני", כלומר המנוי לאחר הטבע הוא למעלה מהטבע, אור המקיף הקרוב - שעדיין נמצא בגדרי העולם. אך יש "בזאת יבוא אהרן", שהא' מגיע לאחר הז', שהוא שמונה, שמצד עצמו הוא למעלה מהטבע, כלומר, שהוא לגמרי למעלה מן הטבע כמקיף הרחוק.
ובאופן אחר, שמיני - אור הבלי גבול שלמעלה מגבול. שמונה - אור הבלי גבול שאינו מוגבל (ולכן יכול לרדת גם בגבול).
ביום השמיני למילואים דוקא היה הגילוי אלקות, כיון שאור זה שהתלבש הוא אור שלמעלה מהגבלות הטבע, לכן היה זה דוקא ביום השמיני.
שמונה הוא גם מלשון "שומן", כלומר, חודר בכל פרט שבשמונה, כמו ששומן ("עסענץ" באידיש) חודר בכל פרט כי הוא התמצית של הכל, והוא "מפעפע בכל". שמן הוא בחינת החכמה. וזה שנמצא בכל מורה על גילוי אלקי שחודר בכל דבר ודבר בעולם ואפילו באבנים.
כמו כן שמונה הוא הגילוי של משיח, ולכן באחרון של פסח (היום השמיני) אוכלים את סעודת משיח, הדור השמיני שהוא בעצם הדור השביעי לאחר שדרוג לעידן חדש, הוא דור הגאולה.
![]() | ערכים מורחבים – למעלה מהטבע · ברית מילה · מקיף הקרוב · מקיף הרחוק · הוי' הוא האלקים · סעודת משיח |
ראו גם
הערות שוליים
- ↑ דרך מצוותיך מצות מילה.