עולם הבא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
 
ה[[עולם הבא]], יהיה אחר [[תחיית המתים]], ואין בו לא אכילה ולא שתיה, ולא [[פריה ורביה]] ולא משא ומתן, ולא קנאה ולא שנאה, ולא תחרות, אלא צדיקים
ה[[עולם הבא]], יהיה אחר [[תחיית המתים]], ואין בו לא אכילה ולא שתיה ולא [[פריה ורביה]] ולא משא ומתן ולא קנאה ולא שנאה ולא תחרות אלא צדיקים
יושבים ועטרותיהם בראשיהם, ונהנים מזיו השכינה{{הערת שוליים|1=[[מסכת ברכות]] יז, א.}}, ואינן חוזרים לעפרם {{הערת שוליים|סנהדרין צב, א.}} וקיימים לעולמים.{{הערת שוליים|1=ראה '''[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15828&hilite=19b9ac38-3780-454f-94df-dba35d2fa78a&st=%D7%AA%D7%97%D7%99%D7%99%D7%AA+%D7%94%D7%9E%D7%AA%D7%99%D7%9D&pgnum=281 שערי גאולה ימות המשיח]'''.}}
יושבים ועטרותיהם בראשיהם ונהנים מזיו השכינה {{הערת שוליים|1=[[מסכת ברכות]] יז, א.}} ואינן חוזרים לעפרם {{הערת שוליים|סנהדרין צב, א.}} וקיימים לעולמים.{{הערת שוליים|1=ראה '''[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15828&hilite=19b9ac38-3780-454f-94df-dba35d2fa78a&st=%D7%AA%D7%97%D7%99%D7%99%D7%AA+%D7%94%D7%9E%D7%AA%D7%99%D7%9D&pgnum=281 שערי גאולה ימות המשיח]'''.}}


במדרש מובא כי בעולם הבא [[צדיקים]] יושבין ונהנין מזיו השכינה.  
במדרש מובא כי בעולם הבא [[צדיקים]] יושבין ונהנין מזיו השכינה.  

גרסה מ־07:58, 20 ביוני 2010

העולם הבא, יהיה אחר תחיית המתים, ואין בו לא אכילה ולא שתיה, ולא פריה ורביה ולא משא ומתן, ולא קנאה ולא שנאה, ולא תחרות, אלא צדיקים יושבים ועטרותיהם בראשיהם, ונהנים מזיו השכינה[1], ואינן חוזרים לעפרם [2] וקיימים לעולמים.[3]

במדרש מובא כי בעולם הבא צדיקים יושבין ונהנין מזיו השכינה.

אדמו"ר הזקן מסביר, כי מהות העולם הבא הוא שנהנין מזיו השכינה שהוא תענוג ההשגה. שאי אפשר לשום נברא אפילו מהעליונים להשיג את מהותו השם, רק איזו הארה מאור ה', ומסיבה זו נקראת השגת הצדיקים בעולם הבא בשם זיו השכינה, אבל הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו לית מחשבה תפיסא ביה כלל[4]

הערות שוליים

  1. מסכת ברכות יז, א.
  2. סנהדרין צב, א.
  3. ראה שערי גאולה ימות המשיח.
  4. האופן היחיד שאפשר לתפוס ולהשיג את אור ה' הוא רק על ידי התורה והמצוות, שהם אור ה' ממש, שהרי אורייתא וקודשא בריך היא כולא חד. - אדה"ז בספר התניא.