סעודת מצווה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{לעריכה}}
 
'''סעודת מצוה''' היא הדרגא הגבוהה ביותר בסדר הסעודות, ואף יותר מסעודת [[שבת]] ו[[יום טוב]].
'''סעודת מצוה''' היא הדרגא הגבוהה ביותר בסדר הסעודות, ואף יותר מסעודת [[שבת]] ו[[יום טוב]].


בסעודת מצוה מאירה ה[[מצוה]] בסעודה. היתרון בסעודת מצוה לגבי [[סעודת שבת]] ו[[סעודת יום טוב]] מתבטא בכך שבסעודת יום טוב ישנו החיוב של "אכלו משמנים ושתו ממתקים". אך זה צריך להיות לשם שמים, לא מפני שהוא רוצה בעונג שבמשמנים ובממתקים, אלא מפני שכך הוא ציווי השי״ת. גם בסעודות שבת יש להרבות במאכלים. אך בסעודת מצוה לא נוגע כל הענין של אכילה ושתיה, העיקר הוא המצוה שגרמה לסעודה זו, עיקר העיקרים של סעודת מצוה הוא ה[[התוועדות]] המרבה
בסעודת מצוה מאירה ה[[מצוה]] בסעודה.  
 
היתרון בסעודת מצוה לגבי [[סעודת שבת]] ו[[סעודת יום טוב]] מתבטא בכך שבסעודת יום טוב ישנו החיוב של "אכלו משמנים ושתו ממתקים". אם כי זאת בתנאי שהסעודה הינה לשם שמים, לא מפני שהוא רוצה בעונג שבמשמנים ובממתקים, אלא מפני שכך הוא ציווי השי״ת.  
 
בשונה מסעודות שבת שבהם יש להרבות במאכלים שכן מטרתה היא "עונג שבת", בסעודת מצוה לא נוגע כל הענין של אכילה ושתיה, מכיון שהעיקר הוא המצוה שגרמה לסעודה זו וזו היא מטרתה.
 
עיקר העיקרים של סעודת מצוה הוא ה[[התוועדות]] המרבה
[[אהבת ישראל]], ולכן פועלת סעודת מצוה הזדככות<REF>[[תורת שמואל ספר השיחות]] [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15795&hilite=7aa9bf69-9fb8-445c-9dee-84e8db4f434f&st=%D7%94%D7%9B%D7%A0%D7%94+%D7%9C%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%94&pgnum=148 עמ' 143]</REF>.
[[אהבת ישראל]], ולכן פועלת סעודת מצוה הזדככות<REF>[[תורת שמואל ספר השיחות]] [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15795&hilite=7aa9bf69-9fb8-445c-9dee-84e8db4f434f&st=%D7%94%D7%9B%D7%A0%D7%94+%D7%9C%D7%AA%D7%A4%D7%99%D7%9C%D7%94&pgnum=148 עמ' 143]</REF>.



גרסה מ־08:17, 14 ביוני 2010

סעודת מצוה היא הדרגא הגבוהה ביותר בסדר הסעודות, ואף יותר מסעודת שבת ויום טוב.

בסעודת מצוה מאירה המצוה בסעודה.

היתרון בסעודת מצוה לגבי סעודת שבת וסעודת יום טוב מתבטא בכך שבסעודת יום טוב ישנו החיוב של "אכלו משמנים ושתו ממתקים". אם כי זאת בתנאי שהסעודה הינה לשם שמים, לא מפני שהוא רוצה בעונג שבמשמנים ובממתקים, אלא מפני שכך הוא ציווי השי״ת.

בשונה מסעודות שבת שבהם יש להרבות במאכלים שכן מטרתה היא "עונג שבת", בסעודת מצוה לא נוגע כל הענין של אכילה ושתיה, מכיון שהעיקר הוא המצוה שגרמה לסעודה זו וזו היא מטרתה.

עיקר העיקרים של סעודת מצוה הוא ההתוועדות המרבה אהבת ישראל, ולכן פועלת סעודת מצוה הזדככות[1].

ראו עוד

הערות שוליים