שילוח מן המחנה – הבדלי גרסאות

שלום (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 21: שורה 21:


ישנה דיעה האומרת כי ביאה במקצת, שמה ביאה. כלומר אפילו מי שהכניס את ידו להר הבית או לבית המקדש נחשב הדבר שנכנס לשם. להלכה פוסק הראב"ד כי ביאה במקצת שמה ביאה, אך ה[[רמב"ם]] סבור כי מדאורייתא אין הדין כך רק דרבנן והעונש על כך הוא מכת מרדות<REF>[http://www.hebrewbooks.org/rambam.aspx?rid=7996 פ"ג הלי"ח.]</REF>.
ישנה דיעה האומרת כי ביאה במקצת, שמה ביאה. כלומר אפילו מי שהכניס את ידו להר הבית או לבית המקדש נחשב הדבר שנכנס לשם. להלכה פוסק הראב"ד כי ביאה במקצת שמה ביאה, אך ה[[רמב"ם]] סבור כי מדאורייתא אין הדין כך רק דרבנן והעונש על כך הוא מכת מרדות<REF>[http://www.hebrewbooks.org/rambam.aspx?rid=7996 פ"ג הלי"ח.]</REF>.
== בימינו ==
למרות שעל פי הנ"ל ישנם מקומות שמותר להכנס להר הבית מי שהוא בטהרה גמורה, אף על פי כן הרבי הורה שאין לעלות להר הבית בימינו כלל, ואף אין לשקול את הדבר. אחת מהסיבות לכך היא, שאם תותר העלייה להר, יבוא הדבר לידי עלייה של אנשים שאינם טהורים, ויבוא הדבר לידי פרצה גדולה.


== ראה עוד ==
== ראה עוד ==