שיחה:הבעל שם טוב: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
::וראה את ההוספה שהוספתי בגוף הערך. למי שיש פרטים יותר מדוייקים אודות הסיפור, מתכבד להוסיפם. תודה. [[שיחת משתמש:יואל|יואל]] * [[משתמש:יואל|משנה חב"דפדית על רגל אחת]]
::וראה את ההוספה שהוספתי בגוף הערך. למי שיש פרטים יותר מדוייקים אודות הסיפור, מתכבד להוסיפם. תודה. [[שיחת משתמש:יואל|יואל]] * [[משתמש:יואל|משנה חב"דפדית על רגל אחת]]
::א גוטע מלאכה. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [[מיזם:עריכת ערכים|המהפכה החדשה]]
::א גוטע מלאכה. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]* [[מיזם:עריכת ערכים|המהפכה החדשה]]
:::נו נו, הרי הרבי עצמו מביא את שתי הדעות וכותב שישנו ספק, אז איך בגוף הערך נכתבו דברים בלי מקור וכאילו הכל פשוט וכו'.
:::מכיון שאין עיתותי בידי לעריכה, אני מביא כאן את דברי הרביים כלשונם, ומותיר לעורכים את עבודה לשלבם באופן המתאים בגוף הערך. כמו כן חשוב מאוד להוסיף את שתי הדעות לגבי תאריך הקבורה.
:::: ספר השיחות תרצ"ט עמ' 333: בשנת תק"כ - שנת הסתלקות הבעש"ט - היתה הקביעות דחג השבועות יום ד' וה'. אין קבלה מפורשת מתי היתה ההסתלקות, אם ביום א' דחג השבועות או ביום ב', אבל יש ראיות שביום א', מזה שיש אצל חסידים מאמר שיום הסתלקות הבעש"ט הוא יום שנטלו בו המאורות ובשנת תק"כ, היה יום ד' יום הראשון של שבועות. עוד יש ראיה מזה שמקובל אצלנו, אשר הרב המגיד קיבל הנשיאות ביום שהוכפל בו כי טוב, וכידוע היה זה יום א' אחר ההילולא הראשונה של ההסתלקות... וזה היה ביום ג' יום השני של חג השבועות תקכ"א, הרי מה גם כן ראיה שהסתלקות הבעש"ט היה ביום א' דחג השבועות.
:::::לקוטי דיבורים ח"א ע' לב: והשיב [כ"ק אדמו"ר הריי"צ] כי עתה נתיישב לי פירוש המלות שאמר רבנו הגדול [אדה"ז] ביום השני לצאתו מהמאסר, שהיה ביום הרביעי בשבוע: "בו ניטלו המאורות בטי"ת [יום הסתלקות מורנו הבעש"ט] ובו ניתלו המאורות בתי"ו [יום שחרורו של אדה"ז].
::::::לקו"ש ח"ד ע' 1031 הערה 30: איך שהיה בפועל לא מצאתי לע"ע ברשימות וכיו"ב. וי"א אשר אדנ"ע אמר עד"ז פעם בשיחותיו: ולא ידע איש את קבורתו. והוא בשיחת יום ב' דחגה"ש תרצ"ט (מרשימת השומעים ואינו מוגה): שאל אחד מתי היה הקבורה, ביום א' אוב ביום ב' ואיך. והשיב כי זו השאלה האט מען געקלערט אין ליובאוויטש שוין לאנג... און עס איז געבליבן אז עס איז ניטא אין דעם קיין קבלה. ובסוף הדיבור אמר אאמו"ר עס איז ולא ידע איש את קבורתו. ובתוך הדברים אמר בדרך סברא אז מען האט געווארט מיט דער קבורה ביז נאך יו"ט. עכ"ל הרשימה. וצ"ע: א) להתאים להדין. ב) להתאים לההתחלה, שהספק רק בנוגע ליום א' או ב'. ואולי צ"ל "ביז נאך יו"ט ראשון". [בדוחק א"ל שהלינו עד לאחרי יו"ט "כדי שיבואו קרובים או להשמיע עיירות" (שו"ע יו"ד ר"ס שנ"ז)]
:::::::לקו"ש ח"ח עמ' 22 הערה 10: ...שזמן הקבורה - "ואל עפר תשוב", שזה היה נוגע (אצל הבעש"ט) יותר מעין ההסתלקות - הי' ביום ב' דחגה"ש, ז' בסיון.
==שומר בית המדרש?==
==שומר בית המדרש?==
היכן המקור לכך שבהיותו נער היה שומר בבית המדרש בלילות? [[שיחת משתמש:יואל|יואל]] * '''[[משתמש:יואל|משנה חב"דפדית על רגל אחת]]'''
היכן המקור לכך שבהיותו נער היה שומר בבית המדרש בלילות? [[שיחת משתמש:יואל|יואל]] * '''[[משתמש:יואל|משנה חב"דפדית על רגל אחת]]'''

גרסה מ־05:49, 21 במאי 2010

תאריך הסתלקות הבעל שם טוב

כמדומני, שישנם גרסאות אשר מהם עולה כי הבעל שם טוב הסתלק בז' סיון ולא בו'.

ב"היום יום" בתאריך ו' סיון, א' דחג השבועות, כתוב: "הסתלקות הבעל שם טוב - ביום הרביעי א' דחה"ש תק"ך ומנוחתו כבוד במעזיבוש". צריך מילים יותר מפורשות מאלו?... יואל * משנה חב"דפדית על רגל אחת
וראה את ההוספה שהוספתי בגוף הערך. למי שיש פרטים יותר מדוייקים אודות הסיפור, מתכבד להוסיפם. תודה. יואל * משנה חב"דפדית על רגל אחת
א גוטע מלאכה. חסיד חב"ד* אידישעפדיה* המהפכה החדשה
נו נו, הרי הרבי עצמו מביא את שתי הדעות וכותב שישנו ספק, אז איך בגוף הערך נכתבו דברים בלי מקור וכאילו הכל פשוט וכו'.
מכיון שאין עיתותי בידי לעריכה, אני מביא כאן את דברי הרביים כלשונם, ומותיר לעורכים את עבודה לשלבם באופן המתאים בגוף הערך. כמו כן חשוב מאוד להוסיף את שתי הדעות לגבי תאריך הקבורה.
ספר השיחות תרצ"ט עמ' 333: בשנת תק"כ - שנת הסתלקות הבעש"ט - היתה הקביעות דחג השבועות יום ד' וה'. אין קבלה מפורשת מתי היתה ההסתלקות, אם ביום א' דחג השבועות או ביום ב', אבל יש ראיות שביום א', מזה שיש אצל חסידים מאמר שיום הסתלקות הבעש"ט הוא יום שנטלו בו המאורות ובשנת תק"כ, היה יום ד' יום הראשון של שבועות. עוד יש ראיה מזה שמקובל אצלנו, אשר הרב המגיד קיבל הנשיאות ביום שהוכפל בו כי טוב, וכידוע היה זה יום א' אחר ההילולא הראשונה של ההסתלקות... וזה היה ביום ג' יום השני של חג השבועות תקכ"א, הרי מה גם כן ראיה שהסתלקות הבעש"ט היה ביום א' דחג השבועות.
לקוטי דיבורים ח"א ע' לב: והשיב [כ"ק אדמו"ר הריי"צ] כי עתה נתיישב לי פירוש המלות שאמר רבנו הגדול [אדה"ז] ביום השני לצאתו מהמאסר, שהיה ביום הרביעי בשבוע: "בו ניטלו המאורות בטי"ת [יום הסתלקות מורנו הבעש"ט] ובו ניתלו המאורות בתי"ו [יום שחרורו של אדה"ז].
לקו"ש ח"ד ע' 1031 הערה 30: איך שהיה בפועל לא מצאתי לע"ע ברשימות וכיו"ב. וי"א אשר אדנ"ע אמר עד"ז פעם בשיחותיו: ולא ידע איש את קבורתו. והוא בשיחת יום ב' דחגה"ש תרצ"ט (מרשימת השומעים ואינו מוגה): שאל אחד מתי היה הקבורה, ביום א' אוב ביום ב' ואיך. והשיב כי זו השאלה האט מען געקלערט אין ליובאוויטש שוין לאנג... און עס איז געבליבן אז עס איז ניטא אין דעם קיין קבלה. ובסוף הדיבור אמר אאמו"ר עס איז ולא ידע איש את קבורתו. ובתוך הדברים אמר בדרך סברא אז מען האט געווארט מיט דער קבורה ביז נאך יו"ט. עכ"ל הרשימה. וצ"ע: א) להתאים להדין. ב) להתאים לההתחלה, שהספק רק בנוגע ליום א' או ב'. ואולי צ"ל "ביז נאך יו"ט ראשון". [בדוחק א"ל שהלינו עד לאחרי יו"ט "כדי שיבואו קרובים או להשמיע עיירות" (שו"ע יו"ד ר"ס שנ"ז)]
לקו"ש ח"ח עמ' 22 הערה 10: ...שזמן הקבורה - "ואל עפר תשוב", שזה היה נוגע (אצל הבעש"ט) יותר מעין ההסתלקות - הי' ביום ב' דחגה"ש, ז' בסיון.

שומר בית המדרש?

היכן המקור לכך שבהיותו נער היה שומר בבית המדרש בלילות? יואל * משנה חב"דפדית על רגל אחת

לשון יחיד ורבים

ציטוט מתוך הערך (לפני העריכה שלי): "הזוג הצעיר עבר לאחד הכפרים שבין קוטוב לקוסוב. ר' ישראל היה מבלה רוב זמנו בהתבודדות עם קונו ביערות ובשדות. בהמשך עברו לאחד הכפרים. בשנת ת"ץ עבר הבעש"ט לטלוסט שבגליציה והיה שוב למלמד, וגם שם חי בדחקות רבה". האם בשנת ת"ץ עבר אכן לבדו או יחד עם זוגתו? כולנו נשמח אם יהיה מישהו שיואיל לשפוך אור על פרטים אלו. יואל * משנה חב"דפדית על רגל אחת

כמדומני שב"אור ישראל" התפרסם סדרת כתבות אודות תולדות חיין של הבעש"ט (או דילמא בהיכל הבעש"ט) ושם ודאי תמצא מבואר, בהצלחה--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 05:58, 4 באפריל 2010 (UTC)

תמונתו

חשוב להוסיף בפיסקה על התמונה את דעת הרבי כפי שמופיעה להלן: http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=54830

תודה. הוספתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:35, 17 במאי 2010 (UTC)

כדאי להוסיף גם את הסקירה הזאת http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=54858

הוכנס