בר כוזיבא: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{למחיקה|סיבה=דל תוכן}}בר כוזיבא הוא בר כוכבא שעליו אמר רבי עקיבא" דין הוא מלכא משיחא" , היו לו את הסמינים שכותב הרמב"ם שצריך להיות למלך המשיח , אך לא גאל את ישראל בפועל , מדוע לא גאל את ישראל , ישנה מחולוקת בענין זה בין הראשונים , אחד מהם סובר שזה היה בגלל עונותיו , ואחד סובר מכיוון שהדור לא היה ראוי לכך , והרמב"ם פוסק כדעה השניה , לשאלה מדוע הקב"ה גרם למצב כזה שיהיה בחזקת משיח אך לא יהיה הגואל בפועל כותב הרמב"ם (לפני השנזורה) שהיה ניסיון לעמוד בו הרבים.
'''בר כוזיבא''' היה השם שנתן רבי עקיבא לבר כוכבא, שעליו אמר רבי עקיבא עצמו בתחילה כי "דין הוא מלכא משיחא".
 
היו לו את הסמינים שכותב [[הרמב"ם]] שצריך להיות ל[[מלך המשיח]], אך לא גאל את ישראל בפועל.
 
על הסיבה מדוע לא גאל את ישראל, ישנה מחלוקת בין הראשונים. יש הסוברים שזה היה בגלל עונותיו, ויש הסוברים מכיוון שהדור לא היה ראוי לכך, ו[[הרמב]] פוסק כדעה השניה.
 
לשאלה מדוע [[הקב"ה]] גרם למצב כזה שיהיה [[בחזקת משיח]] אך לא יהיה הגואל בפועל, כותב הרמב"ם<REF> בפ"י מהלכות מלכים, (לפני הצנזורה).</REF> שהיה ניסיון לעמוד בו הרבים.


{{ערך חסר}}
{{ערך חסר}}

גרסה מ־20:15, 18 באפריל 2010

בר כוזיבא היה השם שנתן רבי עקיבא לבר כוכבא, שעליו אמר רבי עקיבא עצמו בתחילה כי "דין הוא מלכא משיחא".

היו לו את הסמינים שכותב הרמב"ם שצריך להיות למלך המשיח, אך לא גאל את ישראל בפועל.

על הסיבה מדוע לא גאל את ישראל, ישנה מחלוקת בין הראשונים. יש הסוברים שזה היה בגלל עונותיו, ויש הסוברים מכיוון שהדור לא היה ראוי לכך, והרמב"ם פוסק כדעה השניה.

לשאלה מדוע הקב"ה גרם למצב כזה שיהיה בחזקת משיח אך לא יהיה הגואל בפועל, כותב הרמב"ם[1] שהיה ניסיון לעמוד בו הרבים.

פרק זה לוקה בחסר. אנא תרמו לחב"דפדיה והשלימו אותו. יתכן שיש על כך פירוט בדף השיחה.
  1. בפ"י מהלכות מלכים, (לפני הצנזורה).