מים אחרונים: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 193 בתים ,  10 באוקטובר 2023
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
מים אחרונים מצוה משום קדושה להתקדש לברך ה' על ה[[מזון]] שהידים שהן מזוהמות מלכלוך המאכל הן פסולות לברכה.{{הערה|שו"ע אדמו"ר הזקן סימן קפא סעיף א.}} במסכת ברכות (נג, ב): והתקדשתם - אלו [[נטילת ידיים|מים ראשונים]], והייתם קדשים - אלו מים אחרונים.
מים אחרונים מצוה משום קדושה להתקדש לברך ה' על ה[[מזון]] שהידים שהן מזוהמות מלכלוך המאכל הן פסולות לברכה.{{הערה|שו"ע אדמו"ר הזקן סימן קפא סעיף א.}} במסכת ברכות (נג, ב): והתקדשתם - אלו [[נטילת ידיים|מים ראשונים]], והייתם קדשים - אלו מים אחרונים.


במסכת עירובין (יז, ב): מים אחרונים חובה מפני החשש שמא על ידיו של הסועד נמצא '[[מלח]] סדומית' שעלול לגרום לפגיעה בראייה כאשר בא במגע עם העין אמנם ראה בתוספות בעירובין שם ובחידושי הריטב"א (והובא גם בשלחן ערוך בשם יש אומרים) שכתבו שדין זה איננו נוהג בימינו.
במסכת עירובין (יז, ב): מים אחרונים חובה מפני החשש שמא על ידיו של הסועד נמצא '[[מלח]] סדומית' שעלול לגרום לפגיעה בראייה כאשר בא במגע עם העין, אמנם ב[[תוספות]]<ref>מסכת עירובין דף יז עמוד ב</ref> ובחידושי ה[[ריטב]]<ref>במקום</ref> (והובא גם ב[[שלחן ערוך]]<ref>אורח חיים,סימן קפא סעיף י</ref> בשם יש נוהגים) כתבו שדין זה איננו נוהג בימינו, משום שמלח סדומית אינו מצוי עוד במקומותינו.


==עניינה==
==עניינה==
משתמש אלמוני