דוד המלך: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 25: שורה 25:
לבנה]] מידי חודש בחדשו, והרי דבר זה נדפס ב״סידור״, דבר השוה לכל [[נפש]] —
לבנה]] מידי חודש בחדשו, והרי דבר זה נדפס ב״סידור״, דבר השוה לכל [[נפש]] —
נמצא, שהוא ה'לב' (הכלל והעצם) רכל ישראל במשך כל הדורות.<REF> [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16056&hilite=64a92984-6135-4387-9551-5795f745af8c&st=%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%93+%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9A&pgnum=534 התוועדויות עמ' 1918 (534)]</REF>
נמצא, שהוא ה'לב' (הכלל והעצם) רכל ישראל במשך כל הדורות.<REF> [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16056&hilite=64a92984-6135-4387-9551-5795f745af8c&st=%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%93+%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9A&pgnum=534 התוועדויות עמ' 1918 (534)]</REF>
== הקשר לרבותינו נשיאינו ==


רבותינו נשיאינו שייכים לדוד המלך, הן מצד ענין הנשיאות בכלל ששייך לדוד המלך, והן מצד זה ש[[אדמו"ר הזקן]] הוא מזרע דוד המלך, ולכן יש לרבותינו נשיאינו ניצוץ של דוד המלך, והם ממלאי מקומו.<REF>[[הרבי]], [[תורת מנחם]] ז, [[תשי"ג]] חלק ראשון, שיחת ש"פ בראשית, [[מבה"ח]] וע[[ר"ח]] [[מרחשון]] [[תשי"ג]].</REF>  
רבותינו נשיאינו שייכים לדוד המלך, הן מצד ענין הנשיאות בכלל ששייך לדוד המלך, והן מצד זה ש[[אדמו"ר הזקן]] הוא מזרע דוד המלך, ולכן יש לרבותינו נשיאינו ניצוץ של דוד המלך, והם ממלאי מקומו.<REF>[[הרבי]], [[תורת מנחם]] ז, [[תשי"ג]] חלק ראשון, שיחת ש"פ בראשית, [[מבה"ח]] וע[[ר"ח]] [[מרחשון]] [[תשי"ג]].</REF>  


הרבי הוא צאצא ישיר, [[יעמוד מלך מבית דוד#מיוחס לבית דוד|בן אחר בן]] לדוד המלך עליו השלום.
[[הרבי]] הוא [[יעמוד מלך מבית דוד#מיוחס לבית דוד|צאצא]] לדוד המלך עליו השלום.
 
== ראו עוד ==
*[[תהילים]]
*[[שלמה המלך]]
*[[רחבעם המלך]]
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:אישים בחסידות חב"ד]]
[[קטגוריה:אישים בחסידות חב"ד]]

גרסה מ־11:00, 8 באפריל 2010

דוד המלך היה מלך ישראל, ומשיח ה'. המשיח שיגאל את עם ישראל עתיד להיות מצאצאיו.

נשמתו של דוד המלך היא נשמה כללית.

שני סיבות לכך:

א) נשמתו של דוד המלך קשורה עם נשמתו של אדם הראשון, (שהרי חייו של דוד המלך ניתנו לו מאדם הראשון[1], ולכן, כשם שנשמת אדם הראשון כוללת את כל נשמות ישראל[2], כן הוא בנוגע לנשמתו של דוד המלך.

(ב) ועיקר: ענינו של ה״מלך״ — דוד המלך, שענינו כללות ספירת המלכות, משא"כ שלמה המלך הוא ספירה אחת במלכות, חכמה שבמלכות)[3]

וענינו המלכות הוא, "אשר יוציאם ואשר יביאם"[4] , ועד שמציאותם של אנשי המדינה אינה אלא מציאותו של המלך[5], וכפס״ד הרמב״ם[6] שהמלך הוא ״לב כל קהל ישראל״, והרי ענינו של הלב — שממנו נמשך "הדם הוא הנפש"[7] בכל אברי הגוף, "ליבא פליג לכל שייפין"[8], ועד שבו נמצא כללות ועצם הנפש עוד יותר מהמוח שבראש, כמבואר בדרושי חסידות[9] שבחי׳ ״נקודה העצמית (יחידה) שבנפש״ שייכת ללב דוקא (ולא למוח).

ומכיון ש"דוד מלך ישראל חי וקיים", היינו, שהוא ״חי וקיים״ בתור ״מלך ישראל״, בכל זמן ובכל מקום — כפי שאומר כאו״א מישראל ב[[קידוש לבנה]] מידי חודש בחדשו, והרי דבר זה נדפס ב״סידור״, דבר השוה לכל נפש — נמצא, שהוא ה'לב' (הכלל והעצם) רכל ישראל במשך כל הדורות.[10]

הקשר לרבותינו נשיאינו

רבותינו נשיאינו שייכים לדוד המלך, הן מצד ענין הנשיאות בכלל ששייך לדוד המלך, והן מצד זה שאדמו"ר הזקן הוא מזרע דוד המלך, ולכן יש לרבותינו נשיאינו ניצוץ של דוד המלך, והם ממלאי מקומו.[11]

הרבי הוא צאצא לדוד המלך עליו השלום.

ראו עוד

הערות שוליים

  1. זח"א קסח. א. במדב"ר פי"ד, יב. וש"נ.
  2. אגה"ק ס״ז (קיא, ב). ספר הערכים — חב"ד ח"א ס" קסז ואילך וש"נ.
  3. ספר המצוות להצמח צדק — מצות מינוי מלך פ"ב (קח, ב ואילך).
  4. פנחס כז. ח.
  5. ראה חגיגה ה, ב. ובארוכה — לקו"ש ח"ד ע׳ 1050 ואילך.
  6. הל׳ מלכים פ"ו ה״ג.
  7. ראה יב, כג.
  8. ראה זח״ג רכא, ב.
  9. המשך תער"ב ח״א ע׳ נט.
  10. התוועדויות עמ' 1918 (534)
  11. הרבי, תורת מנחם ז, תשי"ג חלק ראשון, שיחת ש"פ בראשית, מבה"ח וער"ח מרחשון תשי"ג.