משה קורדובירו: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(דף חדש: הצדיק המקובל רבי '''משה קורדובירו''', היה מקובל גדול, שחי בתקופתו של האריז"ל. כאשר הספיד אותו האריז"ל ה…)
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
הצדיק המקובל רבי '''משה קורדובירו''', היה מקובל גדול, שחי בתקופתו של האריז"ל.
הצדיק המקובל רבי '''משה קורדובירו''', היה מקובל גדול, שחי בתקופתו של האריז"ל.


כאשר הספיד אותו [[האריז"ל]] העלה עליו את הפסוק: איש כי ימות, ותילת אותו על עץ, מכיון שאין בו שום חטא, עליך לתלות שמת בעטיו של אדםהראשון, שאכל מעץ הדעת, לולי זאת לא היה מת.
כאשר הספיד אותו [[האריז"ל]] העלה עליו את הפסוק: איש כי ימות, ותית אותו על עץ, מכיון שאין בו שום חטא, עליך לתלות שמת בעטיו של [[אדם הראשון]], שאכל מעץ הדעת, לולי זאת לא היה מת.


סידור הגאונים והמקובליo כרך ד' עמ' נז, בשם ה[[יעב"ץ]]. רבי משה היה זה שתיקן את התקנה של אמירת מזמורי לכו נרננה.<REF>[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4627&hilite=2c99718c-fe77-4aca-b047-8d8cf87dd6a5&st=%D7%A8%D7%9E%22%D7%A7&pgnum=145 שיחות קודש תשמ"א חלק ב']</REF>
סידור הגאונים והמקובלים כרך ד' עמ' נז, בשם ה[[יעב"ץ]]. רבי משה היה זה שתיקן את התקנה של אמירת מזמורי לכו נרננה.<REF>[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4627&hilite=2c99718c-fe77-4aca-b047-8d8cf87dd6a5&st=%D7%A8%D7%9E%22%D7%A7&pgnum=145 שיחות קודש תשמ"א חלק ב']</REF>


האריז"ל הקים דרך בלימוד תורת הקבלה, כשהיא מכונה קבלת האריז"ל, לעומת שיטת רבי משה קרודבירו, בעל מחבר ספר פרדס רימונים ועוד. הבעל שם טוב ותלמידיו העדיפו את דבלתו של הארי"זל, על פני שיטתו של הרמ"ק.
האריז"ל הקים דרך בלימוד תורת הקבלה, כשהיא מכונה קבלת האריז"ל, לעומת שיטת רבי משה קרודבירו, בעל מחבר ספר פרדס רימונים ועוד.  
 
[[הבעל שם טוב]] ותלמידיו העדיפו את קבלתו של הארי"זל, על פני שיטתו של הרמ"ק.
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:אישים בחסידות חב"ד]]
[[קטגוריה:אישים בחסידות חב"ד]]

גרסה מ־18:34, 26 במרץ 2010

הצדיק המקובל רבי משה קורדובירו, היה מקובל גדול, שחי בתקופתו של האריז"ל.

כאשר הספיד אותו האריז"ל העלה עליו את הפסוק: איש כי ימות, ותית אותו על עץ, מכיון שאין בו שום חטא, עליך לתלות שמת בעטיו של אדם הראשון, שאכל מעץ הדעת, לולי זאת לא היה מת.

סידור הגאונים והמקובלים כרך ד' עמ' נז, בשם היעב"ץ. רבי משה היה זה שתיקן את התקנה של אמירת מזמורי לכו נרננה.[1]

האריז"ל הקים דרך בלימוד תורת הקבלה, כשהיא מכונה קבלת האריז"ל, לעומת שיטת רבי משה קרודבירו, בעל מחבר ספר פרדס רימונים ועוד.

הבעל שם טוב ותלמידיו העדיפו את קבלתו של הארי"זל, על פני שיטתו של הרמ"ק.

הערות שוליים