כ' באדר: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
(←‏אירועים ביהדות: הוספת מקור)
 
שורה 3: שורה 3:


==אירועים ביהדות==
==אירועים ביהדות==
*בזמן [[בית המקדש השני]] [[חוני המעגל]] עג עוגה והתחנן לפני הקב"ה והוריד גשמים, והיה בכך הצלה לעם ישראל לאחר בצורת קשה של שלוש שנים רצופות{{הערה|יום זה מצויין במגילת תענית כאחד מהימים הטובים.}}.
*בזמן [[בית המקדש השני]] [[חוני המעגל]] עג עוגה והתחנן לפני הקב"ה והוריד גשמים, והיה בכך הצלה לעם ישראל לאחר בצורת קשה של שלוש שנים רצופות{{הערה|יום זה מצויין במגילת תענית כאחד מהימים הטובים. ונתבאר ב[[התוועדויות]] [[תשד"מ]] ח"ג עמ' 1307 ואילך.}}.
*שצ"ג - רבי [[מאיר שיף]] (המהר"ם שיף), מחבר פירוש מקיף על הש"ס, נפטר.
*שצ"ג - רבי [[מאיר שיף]] (המהר"ם שיף), מחבר פירוש מקיף על הש"ס, נפטר.
*ת"א - רבי [[יואל סירקיש]] (הב"ח), מחבר פירוש 'בית חדש' על ה'טור' וכן הגהות על הש"ס וחיבורים נוספים, נפטר.
*ת"א - רבי [[יואל סירקיש]] (הב"ח), מחבר פירוש 'בית חדש' על ה'טור' וכן הגהות על הש"ס וחיבורים נוספים, נפטר.

גרסה אחרונה מ־12:38, 14 במרץ 2023

<< >> חודש אדר

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

הבהרה: ערך זה עוסק גם בכ' באדר א' וגם בכ' באדר ב'

כ' באדר הוא היום העשרים בחודש אדר.

אירועים ביהדות[עריכה | עריכת קוד מקור]

ימי חב"ד[עריכה | עריכת קוד מקור]

נולדו[עריכה | עריכת קוד מקור]

נפטרו[עריכה | עריכת קוד מקור]

הערות שוליים

  1. יום זה מצויין במגילת תענית כאחד מהימים הטובים. ונתבאר בהתוועדויות תשד"מ ח"ג עמ' 1307 ואילך.


הפתגם היומי - כ' באדר א' - מלוח היום יום
ניט עבודה איז אז עבודה זאל זיין באמת, נאר אמת אליין איז אן עבודה, אז די נעגעל זיינען אמת. וואס ווערסטו נתפעל? מדת האמת ראה (סנהדרין קיא. א) ונפל על פניו.

תרגום מאידיש: עבודת השם, אין עניינה רק שתהיה העבודה באמת, אלא אמת עצמה היא עבודת השם, שגם הציפורניים (החלק הכי טפל באדם) יהיו אמת. מה הינך מתפעל? מדת האמת ראה (סנהדרין דף קי"א, ע"א) ונפל על פניו.


הפתגם היומי - כ' באדר ב' - מלוח היום יום
רבינו הזקן סיפר: מהתורות שאמר מורי (הרב המגיד) לפני ביחידות, היתה תורה על הפסוק "אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה", דהגם שהאש יורד מלמעלה באתערותא דלעילא, מצוה להביא מן ההדיוט, כי באתערותא דלתתא אתערותא דלעילא, כי רוח אייתי רוח ואמשיך רוח, רוח מלמטה אייתי רוח מלעילא, ואמשיך רוח מלעילא ולעילא. ומצות עשה להבעיר אש על המזבח, מזבח הוא אדם כי יקריב מכם, וההקרבה עצמה אינה מספקת, וצריכים להבעיר אש על הקרבן אשר מכם, ואש זה לא תכבה, שהיא מכבה את ה"לא".

את התורה הזאת אמר מורי לפני עשר פעמים - כדי לחקקה בעשר כחות נפשי - ויאמר לי, אתה תלמידי הנך נצרך להאש תמיד, לפי שעליך הוטל לכבות לא (של המנגדים) גדול. אתה תכבה את הלא והשם יתברך יהפוך את הלא להן.